Gå til innhold

Hjelp ved kjøp av E46 318i *HASTER!*


Ryeng1
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal til Moss å se/kjøpe en Bmw E46 318i 99 modell. telleren viser 177.000 km og er voksenkjørt siden ny.

legger ved link til bilen:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14588388

hva syns dere om pris,utseende etc?

Noen jeg bør se etter i denne type bil?(kun hatt Audi og VW før) drar imorgen tidlig, så kjekt med svar ikveld!

Mvh

Jonas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Så jo ut som en grei bil det der, se etter rust på panseret, over lyktene, og på bakluka.

Tror du blir fornøyd med kjørekomforen i denne bilen :)

Pris?hmm hvis den er godt vedlikeholdt er det vel en ok pris, fordet om den ligger "litt" over ...

Utseende er jo ikke så gærnt da, facelift baklykter, å fin farge, ok felger......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo ut som en grei bil det der, se etter rust på panseret, over lyktene, og på bakluka.

Tror du blir fornøyd med kjørekomforen i denne bilen :)

Pris?hmm hvis den er godt vedlikeholdt er det vel en ok pris, fordet om den ligger "litt" over ...

Utseende er jo ikke så gærnt da, facelift baklykter, å fin farge, ok felger......

takker for svar :)

Det står på lista, så vil bli sjekket imorgen! ;) den er meget godt vedlikeholdt av en voksen mann med kone og unge, så er ikke grisekjørt og herjet med iallefall. Utseendemessig er det eneste som står på lista mi:

- M3 list på bakluke

- Xenonkit til grøftelys og kjørelys

- Øyelokk

- Senk

- Muligens M-tech front etterhvert.

Angående pris så får jeg den for 100k. syns det er en grei pris mtp utstyr osv på bilen. Men hvordan er egentlig motoren i disse? går de bra? mye feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så grei ut den der. minuset er vell at den ikke har CD spiller. Har selv akkurat samme bil i samme farge, men fullt utstyrt med original xenon, cd spiller osv. Betalte det samme som deg. Men jeg fikk ikke så fine felger da :) Og CD spiller kan skiftes til en original for 1500 kr.

Bortsett fra det ser det ut som den ikke har varmeseter? Men den hadde et multifunksjonsratt som er et stort pluss!

Må også nevne at bilen jeg kjøpte hadde gådd 111 000 :roll:

Men som tmice nevner, se etter rust UNDER pansret (langs kanten der pansret møter frontfanger (du må åpne pansret). Og dørlistene er herjet av rust på disse bilene.

Motorene går greit. Ikke noe spesielt drag og ingen superkjente feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så grei ut den der. minuset er vell at den ikke har CD spiller. Har selv akkurat samme bil i samme farge, men fullt utstyrt med original xenon, cd spiller osv. Betalte det samme som deg. Men jeg fikk ikke så fine felger da :) Og CD spiller kan skiftes til en original for 1500 kr.

Bortsett fra det ser det ut som den ikke har varmeseter? Men den hadde et multifunksjonsratt som er et stort pluss!

Må også nevne at bilen jeg kjøpte hadde gådd 111 000 :roll:

Ja, syns denne ser veldig bra ut iallefall utifra bildene :)

Hvordan er din motormessig osv, fornøyd? skal skifte til 1-Din Kenwood spiller, så det går greit! ellers hadde det blitt kjedelig med en kassettspiller ja. Sitter helt nye 18'' M5 felger på den, og er disse jeg ville ha på E46 så stort pluss der :). Varmeseter er jeg litt usikker på faktisk, skal få sjekket det imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar :)

Det står på lista, så vil bli sjekket imorgen! ;) den er meget godt vedlikeholdt av en voksen mann med kone og unge, så er ikke grisekjørt og herjet med iallefall. Utseendemessig er det eneste som står på lista mi:

- M3 list på bakluke

- Xenonkit til grøftelys og kjørelys

- Øyelokk

- Senk

- Muligens M-tech front etterhvert.

Angående pris så får jeg den for 100k. syns det er en grei pris mtp utstyr osv på bilen. Men hvordan er egentlig motoren i disse? går de bra? mye feil?

Var jo ikke overutstyrt bil da, men helt ok, ikke setevarmere så jeg... trenger det her oppe i nord :)

Har aldri kjørt BMW med akkurat denne motoren så det kan jeg ikke uttale meg om, tror dette er en bra motor med lite feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 av disse E46ene den siste måneden. Den første hadde IKKE varmeseter og hadde kun en knapp til venstre nedfor klimaanlegget / askebegeret for antispinn / antiskrens.

Nå har jeg 3 knapper. Antiskrens og 2 til varmeseter. Men du har bare 2 der. Så er det til varmeseter så har du ikke knapp til antiskrens? Og det tror jeg ikke går ann :o

Ang motorene: Den første jeg hadde var det bare feil med. Ingenting jeg MERKET når jeg kjørte men hadde den på NAF test. Fikk byttet den inn i den jeg har nå mot et lite tillegg. Ingen feil på den her så langt. Har en kompis som har hadd 100% samme bilen i over et år nå uten feil. Og hans har passert 200 000 km. Personlig elsker jeg E46 og er storfornøyd med bilen min (Selv om jeg var skeptisk til lyst interiør i starten som du også har. Men synes det er fint.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar :)

Det står på lista, så vil bli sjekket imorgen! ;) den er meget godt vedlikeholdt av en voksen mann med kone og unge, så er ikke grisekjørt og herjet med iallefall. Utseendemessig er det eneste som står på lista mi:

- M3 list på bakluke

- Xenonkit til grøftelys og kjørelys

- Øyelokk

- Senk

- Muligens M-tech front etterhvert.

Angående pris så får jeg den for 100k. syns det er en grei pris mtp utstyr osv på bilen. Men hvordan er egentlig motoren i disse? går de bra? mye feil?

Var jo ikke overutstyrt bil da, men helt ok, ikke setevarmere så jeg... trenger det her oppe i nord :)

Har aldri kjørt BMW med akkurat denne motoren så det kan jeg ikke uttale meg om, tror dette er en bra motor med lite feil :)

Hmm, ikke at jeg er en mester i Bmw men er cruisecontroll, regnsensor, ryggesensor,kjørekomputer etc vanlig på disse typene?

hehe, setervarmer er godt å ha uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar :)

Det står på lista, så vil bli sjekket imorgen! ;) den er meget godt vedlikeholdt av en voksen mann med kone og unge, så er ikke grisekjørt og herjet med iallefall. Utseendemessig er det eneste som står på lista mi:

- M3 list på bakluke

- Xenonkit til grøftelys og kjørelys

- Øyelokk

- Senk

- Muligens M-tech front etterhvert.

Angående pris så får jeg den for 100k. syns det er en grei pris mtp utstyr osv på bilen. Men hvordan er egentlig motoren i disse? går de bra? mye feil?

Var jo ikke overutstyrt bil da, men helt ok, ikke setevarmere så jeg... trenger det her oppe i nord :)

Har aldri kjørt BMW med akkurat denne motoren så det kan jeg ikke uttale meg om, tror dette er en bra motor med lite feil :)

Hmm, ikke at jeg er en mester i Bmw men er cruisecontroll, regnsensor, ryggesensor,kjørekomputer etc vanlig på disse typene?

hehe, setervarmer er godt å ha uansett! :)

Nei det er ikke standard. Men CD spiller er! :P Kjørecomputer har forsåvidt den siste min også. Men ikke cruisecontrol så vidt jeg har funnet ut enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 av disse E46ene den siste måneden. Den første hadde IKKE varmeseter og hadde kun en knapp til venstre nedfor klimaanlegget / askebegeret for antispinn / antiskrens.

Nå har jeg 3 knapper. Antiskrens og 2 til varmeseter. Men du har bare 2 der. Så er det til varmeseter så har du ikke knapp til antiskrens? Og det tror jeg ikke går ann :o

Ang motorene: Den første jeg hadde var det bare feil med. Ingenting jeg MERKET når jeg kjørte men hadde den på NAF test. Fikk byttet den inn i den jeg har nå mot et lite tillegg. Ingen feil på den her så langt. Har en kompis som har hadd 100% samme bilen i over et år nå uten feil. Og hans har passert 200 000 km. Personlig elsker jeg E46 og er storfornøyd med bilen min (Selv om jeg var skeptisk til lyst interiør i starten som du også har. Men synes det er fint.)

Okei, skjønner.. grunnen til at jeg spør er at jeg er heelt blank når det kommer til Bmw sine motorer. Får det meste hatt Audi og VW som nevt over. Om bilen tikker så er ikke det noe stort problem regner jeg med? fleste bmwer tikker litt har jeg fått med meg :wink:

angående interiøret er jeg litt skeptisk selv, men får se det i RL imorgen så tar det som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så meget grei ut har samme bilen selv med senk og er overraskende god å kjøre, selv har jeg ikke merket rust så er den godt vedlikeholdt og servicehefte hele veien så er det et bra kjøp men prisn er litt i det stiveste laget, ville personlig ikke gitt over 100.

så vidt jeg vet er motorens eneste svakhet kjølinga, på min gikk pumpa og toppen kokte så avventer pris fra bmw på rep nå. utenom det har jeg ikke merket noen feil på den. husk å sjekk at ac fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar :)

Det står på lista, så vil bli sjekket imorgen! ;) den er meget godt vedlikeholdt av en voksen mann med kone og unge, så er ikke grisekjørt og herjet med iallefall. Utseendemessig er det eneste som står på lista mi:

- M3 list på bakluke

- Xenonkit til grøftelys og kjørelys

- Øyelokk

- Senk

- Muligens M-tech front etterhvert.

Angående pris så får jeg den for 100k. syns det er en grei pris mtp utstyr osv på bilen. Men hvordan er egentlig motoren i disse? går de bra? mye feil?

Var jo ikke overutstyrt bil da, men helt ok, ikke setevarmere så jeg... trenger det her oppe i nord :)

Har aldri kjørt BMW med akkurat denne motoren så det kan jeg ikke uttale meg om, tror dette er en bra motor med lite feil :)

Hmm, ikke at jeg er en mester i Bmw men er cruisecontroll, regnsensor, ryggesensor,kjørekomputer etc vanlig på disse typene?

hehe, setervarmer er godt å ha uansett! :)

Nei det er ikke standard. Men CD spiller er! :P Kjørecomputer har forsåvidt den siste min også. Men ikke cruisecontrol så vidt jeg har funnet ut enda :P

hehe, ja skjønner ikke det der! er en 1999 modell og kassettspiller? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også ta å se der reservehjulet ligger, der har det skjedd at karroseriet har sprukket, dvs mellom reservehjulbrønnen og hjulbuen..

ellers så hadde du tenkt på dette utstyret:

- M3 list på bakluke

- Xenonkit til grøftelys og kjørelys

- Øyelokk

- Senk

- Muligens M-tech front etterhvert.

Enig med alt du skriver her, Pass på å kjøp Xenon slik at du får det godkjent, BT er blitt veldig oppmerksomme på ettermonterte Xenonlys.

M-tech II front er SMUKK til disse bilene! :)

Å senk: så klart... kjøp justerbart! :)

Hva med AngelEyes? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...