Gjest Skrevet Desember 25, 2009 Skrevet Desember 25, 2009 Gs har bestilt vist. Kommer en gang på nyåret.
Gjest Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Nytt innsug på gang, ny egen design: Grenrør som skal i en 535 e34 på gang. Her har jeg laget kolektoren:
Gjest Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 ikke i surnadal nei. Grenrøret skal bjørnstad bil ha.
E30_Dale Skrevet Januar 21, 2010 Skrevet Januar 21, 2010 Den ble veldig mannevond med de rondell 58 hjula.
E28 TURBO Skrevet Januar 28, 2010 Skrevet Januar 28, 2010 Hei der sjef. Blir å lage grenrør ettervert her og, når bare helge får ferdig motoren min. Noe spes jeg bør tenke på, tips ? Vet ikke om jeg bør lage 6:1 eller om jeg kan kjøre 123 over i et rør og 456 over i et annet og disse to sammen inn i mot turbo? Pleier du lage noe avstiver fra motorfeste eller lign? Eller lar du alt henge på flensboltene på toppen Truls
Gjest Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 hei du. Vi lager vårre rør 6-1. Det sies det er best. Om det merkes i praksis er noe helt annet. Jeg annbefaler og bygge med 42mm rør og bend. Er mange teorier ang grenrør, men det ender nesten alltid med att man må bygge etter hvor mye/lite plass man har. Bruk tid på å lage en fin kollektor med ett bra wg utak. Det tror jeg er viktigere enn lengde på rør og lign. Alle våre rør har ihvertfall fungert med disse teorier. Lykke til.
E28 TURBO Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Bør ikke wg stå slik at eksosen som går til kolektor ikke trenger å snu, men blir ledet ut på siden lissom, for å slippe turbulens osv foran kolektor..
E28 TURBO Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Ja så nå åssen du hadde gjort på det første røret du hadde laget! Var som jeg trodde Er imponert av pågangsmotet og evnene dine! RESPECT
Gjest Skrevet Januar 29, 2010 Skrevet Januar 29, 2010 Takk for det. Planen fremover nå er få ferdig innsuget og ny trykkrør på den siden, så drar vi til bjørnstad til ny bremsing med vp109 oktan og nermere 2 bar. Ikke det att jeg trenger mere hk men det er da gøy og se hvor mye greiene klarer.
E28 TURBO Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 2 bar bør du vel ligge på mellom 1000 og 1100hk kanskje enda mer. Helge som bygger min motor kjører 1,9 bar på en gt42 han klemmer ut 1100rwhp. Men det er med 3,8 veiv og topp. Portet. Skjønner at du synes det er gøy med hk, men jeg ville holdt meg på 1,5. Den bilen din virker jo helt sjuk på 0,9bar synes jeg. Jeg stopper nok på 1 bar ca som deg i første omgang så får vi se hvor vi havner ettervert... Men at du vil prøve mer i benken fatter jeg fint, men ville ikke kjørt med det på bane, tenk som det øker eksostemp og generell slitasje på alt! Hehe jaja anyway spent på de nye tallene dine!
Gjest Skrevet Januar 30, 2010 Skrevet Januar 30, 2010 Ja vi for se. Jeg skal ikke dra strikken lengere med vanlig bensin. Holder og blir egentlig til overs med 742 på hjula. Men det er som sagt for og se hvor mye den greier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå