Gjest Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Takk for det kimmit. e46 kassa tåler 420nm kontinuerlig og v12 kassa 560. Tremecen skal tåle 814. Så att di tåler mere tviler jeg på. 3.giret er det svakeste giret på di fleste kasser. Og det blir meget utsatt da jeg har 3,07 utv på diffen. Skal bytte til 3,91 nå så jeg kan bruke 4.giret mere når det er herjing. + att det er lett og skaffe deler til tremecen. Lettskrudd er di og. Det er ikke getragene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akmadden Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Flesk opp film Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Det er opp til oddis!=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Enig med deg her Jørgen ang kassene. De tremecene skal tåle 600fotpund og det er ikke noen tremec kasser som gjør, men de er jo stillere og finere til velbruk da!! Men er vel ikke veldig lett å få tak i manuell 850csi kasse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Ingen bmw kasser som tåler mener du vel? Bedre til vei bruk bmw kassene ja. Men det er ikke så nøye=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakett Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Oi, rasa tremec kassa Var derfor du ikke kjørte mer brått. Var borte og kikket på bilen der du sto parkert flere ganger, men det var aldri folk der, så fikk ikke sett Var bare de svenskene ved siden av. Hadde vært gøy og kikket under panseret på nytt, så jo bilen for 2 år siden hehe Fikk tatt 3 bilder av bilen din: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Seff mente jeg Getrag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 Hm, jeg har stor tro på nyere diesel kassene til BMW. De står i E46 og E39, X3 X5 osv. De har like stor utgånde aksel, den som går inni clutchen 35mm, samme som M3 E46, M5 E39. Den er 5 trins og fra ZF. Koster ikke så jævla mye heller, men du må ha 35mm 10 splines clutch lammeler. De kan være litt mere vanskelige å skaffe, men VS motor skaffer dem til Tilton, om ikke man bestiller dem over dammen da. Bruker man 1 plata, så er Sachs sin racing sinter å finne til E46 M3. Men om dere mener ikke M3 E46 kassa ikke holder, så holder vel kansje ikke denne heller. Men verdt å prøve kansje. Sikkert billigere i lengden, da disse fins en del på hoggerene, spes i Sverige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmit Racing Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 christer(PBC)kjører med m3e46 kassa og den tåler myyye.det som knekker tremec kassa er turtall...R kassa til tremec skal tåle mer turtall...men det blir alltid ett problem med kasser når man passerer 700hk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 Christer sine kasser holdt akkurat 10 runder på fullt trykk, raste 3 gir på 3 kasser samme helga. Alle på 10ende runde faktisk.. Og ja er turtallet som tar tremecen, er jo egentlig ei industri kasse sånn sett, med rette drev, men i rent dreimoment er den sterk. Har og litt tro på ei kasse fra ZF som Yngve sier her, enda kult å fått fatt i ei 530 manuell kasse f eks... Har ikke hørt noen av disse rase på 530n iallefall. Og den spytter jo ut endel moment den og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 Turtallet knekker ikke gira i tremecen. Den kan være treig og gire med over 7000 slik att synk ringene går der. Men det er ikke no problem for meg. Snakket med vidar strand om div girbokser i dag, og havariet har bare med moment og grep og gjøre dvs problemet til alle girakkser når man paserer 700hk ca.. Er ikke så mye og gjøre med det annet enn og prøve og være litt mere forsiktig.Det kommer til og hjelpe mye og endre utv i diffen slik att jeg kan bruke mere 4. gir. Tremec dog tåler en del mere. Men koster og 35lapper...Man må vel bare finne seg i att det ikke er så mye som holder lenger når man har 800-900hk og over 1000nm. Ett tips til di som driver og trimmer og styrer. Hold dere under 600hk på hjula. Da kan man kjøre med diesel zf og m3 zf. Går bra i en lett e30 det og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stale_H Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 Sinnsykt rå bil Jørgen, dette har du virkelig fått til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 Det er opp til oddis!=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stale_H Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 Satan! Norges råeste e30 bygg, uten noe som helst tvil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 Tusen takk til oddis!! Ble litt ujevn kjøring denne gangen da jeg sliter litt med dårlig kjøling enda. Får filme mere når det er fikset!!=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå