oddis Skrevet Juni 5, 2010 Share Skrevet Juni 5, 2010 Takk for det kristian! Er ikke ferdig enda=) Oddis:Blir henta en del inapirasjon fra dtm burene ja. Men vil ikke ha kryss i dørene tror jeg. Hender da bilen blir brukt når man skal til sentrum og kjøpe kebab og, Da kommer jeg meg ikke inn i bilen vist det er ett kryss der=) Bilen skal og selvsagt få seg ett strøk med lakk invendig sammens med buret. Ser helt jævlig ut nå. Kebab du liksom Når du klarer å konstruere innsug, grenrør og diverse annet galskap er det vel bare en lek i sandkassen å lage seg kebab-holder i bilen som du legger babb'n i mens du klyver inn? Trodde sånt falt naturlig for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayman Skrevet Juni 6, 2010 Share Skrevet Juni 6, 2010 Jeg har iallefall full-bur til E30 med kryss i alle retninger som jeg skal selge! Er bur ifra pedersen racing! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 1, 2010 Share Skrevet Juli 1, 2010 Ja her har det vert stille en stund. Men MYE har skjedd..... Som nevt tidligere gikk tremecen til helvete på våler. Og av økonomiske grunner skaffet jeg en zf som jeg sveisa om slik att bilen var kjørbar. Skulle da kjøre grunntrykk for og prøve og bevare den så lenge som mulig. Måtte og da lage ny mellomaksel. Skaffet en fra en e32 750il og sveisa om. den har grove kryss og grovere spline enn di vanlige bmw akslene , så det ble knall.Rister ingen ting. Powertrain akselen ristet som bare det nemelig, samme med Anders sin og. Dette beviser nokk en gang att hjemmelaget er vellaget Bilen fungerte over all forventing med zf`en. Mye bedre og gire med og ikke så hard og herje med da det ble hardykobling igjen.Stillere er den og.Men så jekk det til helvete! Ikke med girkasser eller driverk, neida.. Men blokka SPRAKK!!! Den ble litt varm en tur pga sprekk i en vannslange.Men det har jo hent mange ganger før og det skal tåles. Når jeg startet den opp igjen etter att den hadde roet seg ned røyk den som ett damplokomotiv. Trodde naturligvis det var toppen men demonterte og fant sprekk i sylindervegg på 6ern. Grunnen til dette er di jævla pyramidringene. Med pyramidringer som presser direkte på toppen blir det ett enormt press på sylinderveggen, Dette kombinert med gjenomvarm motor med stor borring førte til sprukken blokk. +att ringene skjærer seg så dype spor i toppen att den må planes 0,30mm hver gang man er av med den. Da har man ikke mange sjangser. Og Jeg driter ikke penger og har ikke råd til og handle s38 topper i fleng. Begynner og bli langt i mellom dem og. Heldigvis berga toppen min akurat denne gangen.Så den skepsissen jeg hadde før til pyramidringer stemte, Dette problemet med sprukke blokker har di på cylmo i trondheim sett 4 ganger før på s38. Så dette er ikke ett unikt tillfelle. Jeg har stor tro på ppf men jeg syns absolutt att di skulle ha nemt bakdelene med og kjøre pyramidringer og og ikke bare di sinnsyke effekt talla di presterer i benken. Jeg tror pyramid ringer er knall vist det er om og gjøre og bremse mest mulig hk. For i benken har man full kontroll over tempraturer og den blir ikke hallnære like gjenomvarm og tynt som på bane kjøring en varm sommerdag. En annen ting er vel og att mange av svenskene som kjører pyramidringer på sine motorer bruker bilene kunn til dragracing og gatekjøring. Da holder det natulig nokk lengere. Prøver ikke og rakke ned på noen med dette, bare deler min erfaring med dere ang dette så ingen andre trenger og gå på samme smell som meg. Vil og tilføye att med mindre borr så hadde det kansje hodt lengere.. Men problemet me topper fulle av spor slipper man ikke unna. Jeg er glad jeg kjører org topp og ikke har en dyr porting i tilleg. Men nokk om det. Jeg har vert i tankeboksen lenge nå da jeg føler jeg har prøvd det meste. Men så tengte jeg hva som har funka for meg tidligere, og det er kunn cometic mls pakkning. Bremsa 757 på hjula med det uten lekasje. Nådde grensa på 802. Så nå ble det nyplana ny blokk og nyplana topp med mls igjen. Mange har ikke trua på mls pakkning men jeg har nå prøvd nesten alt og faller tilbake på det som funker best, nemelig mls! I morgen skal jeg sette sammens motoren og den blir montert og oppstarta på lørdag. Film av prøvekjøring utloves. Mulig det kommer en kawasaki av typen sprek og ypper til kamp og. 2 anonyme stuntsjåfører er innleid for annledningen Bilder av helgens bravader skal jeg prøve og få til og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_anders Skrevet Juli 1, 2010 Share Skrevet Juli 1, 2010 Kawa'n kommer om været blir fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Juli 1, 2010 Share Skrevet Juli 1, 2010 Men hva fan?? Skjer nå a? Er det en 3,8 eller 3,6 du har? Hvor mye i borring da?? Steike du har pågangsmot!!! RESPEKT! Hadde håpet å få møtt dere på rudskogen,men er vel usikkert om dere kommer da..?? Ikke for å si hva sa jeg, men den effekten du har hatt, med det ladetrykker stresser vel og blokka noe...?? Jaja shit happens, håper du får det tett nå! Jeg har ikke gjort noe mer med min, annet enn å bestille ny sperre fra gs..! Håper du får det til å funke nå! Krysser fingre og tær! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 1, 2010 Share Skrevet Juli 1, 2010 Har du prøvd o-ring med pianotråd + org toppakning? Da får du press fra undersiden av pakningen, og ikke det stumme presset som pyramidringer gir. Teoretisk burde det funke bedre enn en pakning uten forgreining til hverken blokk eller topp. Hva med cooperringpakning? Sveisa du sylinderen, eller ble det ny blokk? En kompis av meg fikk maskinert i sylinderforing på noen cyl på sin S38. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Juli 1, 2010 Share Skrevet Juli 1, 2010 Film JAAS, hadde vært helt rått å se hvordan det går!! gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stensheim Skrevet Juli 1, 2010 Share Skrevet Juli 1, 2010 nei dæven, hvor uheldig går det an og bli da! jeg kjører mls og det funker kanon på min m20 motor i alle fall! jeg tror faktisk det er mls pakningen som har berget toppene på motorene jeg har brukt for har aldrig sprukket noen topper hos meg, når mls lekker så blåser en ikke bort noe av pakningen så en holder på presset i toppen tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 2, 2010 Share Skrevet Juli 2, 2010 Jeg kjører 3,6 med 94borr. Det er liksom ``standard`` på b36 turbo. Ja klart effekta sliter på utstyret, men dette kommer av extremt stress på og ekstra spenninger som kommer pga varme. Er da mange som kjører mere effekt enn meg med dette oppsettet. Jeg var inne på tanken med pianotråd ja. Men det er så trangt mellom sylindra att det var vanskelig og treffe optimalt på pakningsringen med pianotråden.Men er en kjempeløsning om man har litt mindre borr. Anders kjører jo det på sin og den var da tett når han bremsa 733whp. Cooperring er kansje bra, men du får med deg litt av samme ulempene som med pyramid. Skjærer stygge spor i toppen og konsentrert trykk på syll. Eneste fordelen jeg ser er att man slipper og maskinere blokka, dermed blir ikke den svekka av det. Så min konklusjon er. Ny plana blokk og topp og lima mls pakkning som ettertrekkes.Holder ihvertfall for 757hk på hjula som dreper alt av driverk som er og få kjøpt fon `normale` penger. Skal uansett som sagt kjøre med ca 650 på hjula nå. Og det drar no grønnjævlig det og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Juli 2, 2010 Share Skrevet Juli 2, 2010 Får håpe pyramideringinga mi ikkje gjer meg samme problemet da, har hørt mykje ulemper no men så kjøre eg m20 motor da, litt meir gods imellom cylinderene tenker eg. Denne motoren har vert bremsa over 800hk med dette oppsettet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 2, 2010 Share Skrevet Juli 2, 2010 Er det mere gods mellom syll blir det sterkere ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Juli 2, 2010 Share Skrevet Juli 2, 2010 Er det mere gods mellom syll blir det sterkere ja. Satser på det holde, får holde meg unda tenningsbanken så gjer det vel ikkje etter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Juli 2, 2010 Share Skrevet Juli 2, 2010 650 holdbare hjulhester må da være utrolig bra det:) Og film, det blir bra:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet Juli 2, 2010 Share Skrevet Juli 2, 2010 Det er nå iallefall ikke snakk om latskap, PÅGANGSMOT til tusen! Faen du er rå Jørgen. Og ja det holder lenge med 650 hjulhester;-) Spinner det og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Juli 2, 2010 Share Skrevet Juli 2, 2010 Kloke ord! stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå