Gjest Skrevet Desember 30, 2008 Share Skrevet Desember 30, 2008 I dag har jeg bynt så smått med bakstillinga. Og jeg tok noen bilder av bilen ute når vi flytta den til løftebukken. Anders var og med på dagens økt. Ble litt uklare bildene ser jeg nå. Har kjøpt nytt kamera så jeg ikke kan og bruke enda Her e30n som skal få seg en m30b35 snart.Blir en grei reserve racer. Her er Anders igang med og demontere e28 bakstillinga. her er en av drivaklingene som stod på bilen! Den var vridd gitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Desember 30, 2008 Share Skrevet Desember 30, 2008 Se her ja, ordentlig M power (+ litt hjelp) det der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 30, 2008 Share Skrevet Desember 30, 2008 Her er noen bilder av kjølesystemet som thorbis ba om: Her har jeg sveisa på en ekstra rørstuss på røra som sitter på toppen. Denne stussen går til høyresida på radiatoren. Her er røra jeg lagde for og ha mellom termostathuset og topprøra. Storstussen på termostathuset der går på venstresia på radiatoren.den lille der går på ekspansjonstanken.Bruker tank fra facelift 325.Håper dette hjelper deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet Desember 30, 2008 Share Skrevet Desember 30, 2008 dette hjelper veldig jørgen. men den lille som går til tanken hva er den til? og hvofor er det en t-skjøt under innsuget? har ikke sett no særlig på mitt system enda. er det slikt orginalt? mvh Thorbjørn R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_anders Skrevet Desember 30, 2008 Share Skrevet Desember 30, 2008 Fotogen mekaniker må jeg si! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 30, 2008 Share Skrevet Desember 30, 2008 den lille på huset er til lufting. Den og den lille på toppen på venstre sida av radiatoren kobler du sammen med ett t-rør som da skal på den lille stussen på tanken. T-røret under insuget er til påfylinga. skal på en slange derifra til tanken. dette ble ikke lett og forklare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet Desember 30, 2008 Share Skrevet Desember 30, 2008 okay. skjønte det med påfyllinga osv da innløpsvannet blir på et annet sted enn på den orginale termostatklumpen. men den lille på e28 er til lufting av systemet. kan jeg ikke bruke en vanlig skrue som på m20 for eks og slippe unna med en T-skjøt? blir mye tenking her nå hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 30, 2008 Share Skrevet Desember 30, 2008 Har og bynt så smått med det nye grenrøret. Laget kolektor og sveisa på rørstusser på toppflensen.Blir en stund til jeg kan fortsette på dette da jeg må ha motoren i bilen. Men er bare kosejobben igjen når disse delene er laget. Dingseboms for og presse riktig form på rørene som er sveisa på toppflensen.! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 30, 2008 Share Skrevet Desember 30, 2008 Det kan du sikkert gjøre. Det har jeg ikke tenkt på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet Desember 30, 2008 Share Skrevet Desember 30, 2008 hehe. er godt og få hjelp og prate med folk som faktisk gidder og dele litt erfaringer. er ikke alle som liker det hehe. tusen takk for hjelpa. kan nok hende jeg spør flere ganger jeg hehe. skal følge med på tråden din hvertfall blir skikkelig gromt dett. var sykt grom lyd i bilen din også. så den på våler. forresten veit du hvem grimsmo er? slekta til en kompis av meg er fra surnadal og ikke så langt fra deg mente han. mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 30, 2008 Share Skrevet Desember 30, 2008 Bare å spørre det ja. Bare hyggelig og dele erfaringer. Vet om noen som heter grimsmo ja. Kjenner di ikke men. Verden er ikke stor gitt.hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet Desember 30, 2008 Share Skrevet Desember 30, 2008 hehe ja en kompis av meg som bor her "nede" heter det. faren han heter aage grimsmo og bestefar hans bor i surnadal. verden er nok ikke så stor nei, hvertffall ikke lille norge hehe. motorn min er ute for siste gang nå. skal lakkere torpedoveggen i morra. deretter blir det dreiing av motor og gir fester og bygge eksos. btw, hva slags gass bruker du når du sveiser alu? har brukt no argon greier på jobben veit jeg, er en kompis som får sveise alu for meg. har null peiling på det hehe. mvh Thorbjørn R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 30, 2008 Share Skrevet Desember 30, 2008 hehe ok. Du må legge ut bilder da! Bruker rein argon på aluen ja. Det samme på rusfritt på tiggen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet Desember 30, 2008 Share Skrevet Desember 30, 2008 okay takker. skal slenge ut no bilder til helga jeg. har akkurat bestilt en masse deler til bruksvogna også(hater eu kontroll:P) hehe mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 3, 2009 Share Skrevet Januar 3, 2009 Da blir det nye felger på e30 gitt! Skal hente di på mandag. Ble kerscher rx 9*17 og 10*17. Ser slik ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå