ehrnst Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 Bakbremsene er nesten bare til pynt. Nesten all bremsekraft skjer på forhjulene, for der er all vekten. Husk at bilen setter seg på forhjulene når du bremser hardt.Fatter har en Peugeot 307 med skivebremser bak. De rustet i stykker pga de aldri ble brukt, sa verkstedet. så du mener at BIAS ikke påvirkes om du setter 380mm foran mot f.eks 260bak?
buskmann Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 Hvis du bytter bremse-dimensjoner, så må du også justere biasen. Forhjulene skal låse litt før bakhjulene.
hagenisse Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 Forskjell mellom forann og bak, tenkte på 356mm 8stempla forann og 330mm 6dtempla bak.. Blir det for mye tror du?Bør jeg heller gå for 356mm 8 stempla forann og 356 6stempla bak? Du bør finne ut hva som skjer med bremsebalansen. Jeg vet ikke hva målet ditt med dette er, men det er neppe å bremse dårligere enn orginalt.. Er det utseende så er det opp til deg, men ellers høres dette ut som veldig overkill for en 325..
BreitBau Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 Fattern sier: "Bremser ikke bedre enn at det stastår likevel".. Noe satt på spissen men.. Er vel for å fylle ut felga tenker jeg..
BmwKlovn Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 Synes det hørtes litt overkill ut for en 325 ja! ;P Er det for pynten sin skyld, så kjøp deg sånne brembo klosser du limer utenpå org kalipperen på begge sider. Det ser helt real ut! Ligger endel på ebay!
oddis Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 Det viktigste er at bremsebalansen og bremsekraften blir ivaretatt. Jeg vet flere må koble inn en bremsejusteringsventil for å justere fordelinga perfekt.
vetu03 Skrevet September 15, 2008 Forfatter Skrevet September 15, 2008 Forskjell mellom forann og bak, tenkte på 356mm 8stempla forann og 330mm 6dtempla bak.. Blir det for mye tror du?Bør jeg heller gå for 356mm 8 stempla forann og 356 6stempla bak? Du bør finne ut hva som skjer med bremsebalansen. Jeg vet ikke hva målet ditt med dette er, men det er neppe å bremse dårligere enn orginalt.. Er det utseende så er det opp til deg, men ellers høres dette ut som veldig overkill for en 325.. Målet mitt med det er jo å få noen bremser som tar skikkelig tak,er nok helt sikkert overkill for en 325, men har vel planer om turbo eller kompressor på den en gang i framtiden.. Så da er det greit med skikkelige bremser også.. Men helt klart så er det jo litt for syns skyld da... Syntes det ikke ser mye fint ut med de orginale skivene og caliperne på noen 19" hvor du ser bremsene veldig godt. Blir likssom litt stusselig, og siden det straks er vinter å bilen skal inn så er det fint å ha noe å pusle på med.
hagenisse Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 For all del, men det er en dyr oppgradering som med mindre du skal kjøre på bane egentlig har svært lite for seg. Men, dine penger.. Jeg regner med å måtte ta av frontbremsene mine før eu-kontrollen.
vetu03 Skrevet September 15, 2008 Forfatter Skrevet September 15, 2008 Ja, er klar over det... Men skal nok ikke se bort ifra at jeg ikke kan komme til å bruke den litt på banen om noen år, i hvertfall hvis det blir noe motor prosjekt.. Så da er det greit å ha det i orden.. Men vi får se, bare en tanke dette da... Må yte mye for skjønnheten vettu.. Hmm, hvor store er dine da? Du som har de svarte willwood bremsene?
hagenisse Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 Jeg har sorte wilwood-calipere iallefall. Er E46 M3-skiver, 325mm.
MrElg Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 Låner tråden her jeg. Hvorfor trenger man større bremser jo større motor? Er det for kjølingens skyld? En bil på 1400kg med 200hk i 50km/t er vel like "tung" å bremse, som en tilsvarende bil i samme hastighet selv om den andre har mer motoreffekt?
Kristian H. Foss Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 Bremser vel lettere i større hastigheter.
hagenisse Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 En bil på 1400kg med 200hk i 50km/t er vel like "tung" å bremse, som en tilsvarende bil i samme hastighet selv om den andre har mer motoreffekt? Ja, men den med mest motoreffekt kan få farta raskere opp igjen, og da blir det mindre tid til å kjøle. Alle BMW bremser bra fra fabrikken. Problemet oppstår når de kommer på bane og skal bremse mange ganger etterhverandre. På vei vil ikke f.eks 8-stempla kalipere og 380mm skiver bremse noe bedre, kanskje heller det motsatte da man trolig går opp noe i vekt (og kanskje har ødelagt bias i tillegg). Min bil stopper ikke noe kjappere med 4-stempels kalipere og 325mm-skiver enn den gjorde orginalt. Men i mitt tilfelle veide de nye bremsene faktisk mindre enn orginalt, pedalfølelsen ble noe bedre - og de tåler mer varme uten å måtte ty til plagsomme klosser.
Hyggmaister Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 Synes det hørtes litt overkill ut for en 325 ja! ;PEr det for pynten sin skyld, så kjøp deg sånne brembo klosser du limer utenpå org kalipperen på begge sider. Det ser helt real ut! Ligger endel på ebay! Lool!
BmwKlovn Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 Hehehe, hadde vært snålt det da! Utenom at "kalipperen" er dobbelt så stor som skiva. ;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå