Gå til innhold

Big Brake Kit & EU Kontroll.


vetu03
 Share

Anbefalte innlegg

Hei...

Lurte på ossen erfaring folk har med å sette på større bremser som f.eks 380mm, 330 og 356. Hva sier de til dette på neste eu kontroll?

Tenkte kanskje å kjøpe meg k-sport bremser til vinteren og montere, men disse har vel ikke TUV papirer. Så lurte da på ossen erfaring folk har med dette på eu kontroller og sånt..

Og noen som hvet om bremser som er tuv godkjente som man kan få godkjent på en e36.. Helst 356mm eller 380mm

Mvh Vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Okey, så du ville ikke tro det gikk igjennom til noen jeg ikke "kjenner" akkurat?

Får vel kanskje la være å selge de orginale bremsene, men kjedelig å bytte bare for å eu godkjenne den da... Men er jo 1,5 år til neste kontroll, så får jo kjørt litt med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Du kommer jo borti folk som er helt nazi..

Men det burde ikke være noe problem så lenge bremsingen fungerer slik det skal.. At kraften er riktig fordelt så gjør det vel ikke noe å bremse bedre?

Tyngden på bremsene har jo noe å si. Større bremser kan til en viss grad gjøre at bilen oppfører seg/reagerer annerledes hvis de er tyngre enn org.bremsene.

Forståelig at BT vil ha TÜV papirer på bremser før de sier at det er greit, da jeg mener at bremser på en bil er ganske så viktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri satt mangel på bremser samme hvor godkjente de var. Så lenge det ikke blir for mye forskjell mllom foran og bak ser jeg ikke problemet.

Forskjell mellom forann og bak, tenkte på 356mm 8stempla forann og 330mm 6dtempla bak.. Blir det for mye tror du?

Bør jeg heller gå for 356mm 8 stempla forann og 356 6stempla bak?

Ååå? Gjør det?! Hmm, har bare hørt at det ikke var tuv papirer på det jeg.. Men hvis det følger med er det jo ingen prroblem.. Bare å slenge på da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakbremsene er nesten bare til pynt. Nesten all bremsekraft skjer på forhjulene, for der er all vekten. Husk at bilen setter seg på forhjulene når du bremser hardt.

Fatter har en Peugeot 307 med skivebremser bak. De rustet i stykker pga de aldri ble brukt, sa verkstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakbremsene er nesten bare til pynt. Nesten all bremsekraft skjer på forhjulene, for der er all vekten. Husk at bilen setter seg på forhjulene når du bremser hardt.

Fatter har en Peugeot 307 med skivebremser bak. De rustet i stykker pga de aldri ble brukt, sa verkstedet.

Er heeeeelt avhengig av kjørestilen også ;)

Jeg klarer fin-fint å bruke bremsene bak! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...