Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da må man vel stjele strøm i fra parklyset?

Det ser proffere ut når man kobler seg på måten som Autopower beskriver.

Da slipper man to spolet pære, og lyset som står på hele tiden er mye svakere enn blinklyset. Når man setter på blinklys, slår det svake lyset seg av, og det blinker normalt. Ikke vits å blinke om der er lys i glasset konstant.

Skrevet

Hmmm.. du må gjerne legge med en direktelink til det du snakker om ;)

Ser om autopower.se bruker frames, så er det ikke noe prob å hente ut linken til siden du tenker på.

Skrevet

Det som beskrives på autopower er ganske enkelt:

Lysmodulen (LCM) fungerer slik at dersom parklysene blir defekte gir den en lav spenning til blinklyset på samme side for at bilen ikke skal være helt foran på det hjørnet om man f.eks parkerer med parklys.

For å teste dette kan du fjerne parklyspærene foran på din BMW; da får du "amerikanske" posisjonslys i blinklysene.

Men så vil du gjerne ha parklys eller angel-eyes i tillegg; da tar du rett og slett og kobler parklysene vekk fra LCM; denne vil da detektere at parklysene er gått og koble amerikanske posisjonslys i blinklysene, mens du kobler parklysene/angeleysene direkte til +12V (Terminal15) når tenninga står på.

Men nysgjerrigheten min spør; Hvorfor ønsker du lysende orange hjørne på bilen? Det er jo mye penere med nøytralt hvitt eller sort hjørne uten glorette lys? (Orange blinklys er jo i mine øyne stygt - er det da bedre om de i tillegg lyser?)

Skrevet

Jeg vil tro de amerikanske lyktene og el-opplegget er likt. De de sikkert gjør over der er å koble parklysene på en egen kurs slik at LCM automatisk dimmer tåkelysene? Akkurat slik Autopower beskriver.

Kan ikke se at det skal være noen grunn til at de har andre lykter i usa; Er kanskje derfor BMW har laget det slik de har - slik at de bare kobler om parklysene og vips har de USA-versjonen uten noe mye variasjoner i komponentene i de ulike markedene?

Skrevet

Er glad jeg har (omtrent) slikt originalt på min bil jeg ;)

Husk bare på at dette med US-lys ikke er lov med mindre bilen er typegodkjent for det. Du KAN støte på noen som ikke liker det innen tekniske kontroller og EU-kontroller.

Skrevet
Jeg vil tro de amerikanske lyktene og el-opplegget er likt. De de sikkert gjør over der er å koble parklysene på en egen kurs slik at LCM automatisk dimmer tåkelysene? Akkurat slik Autopower beskriver.

Kan ikke se at det skal være noen grunn til at de har andre lykter i usa; Er kanskje derfor BMW har laget det slik de har - slik at de bare kobler om parklysene og vips har de USA-versjonen uten noe mye variasjoner i komponentene i de ulike markedene?

Poenget med mitt innlegg høyere opp er at det faktisk finnes en egen US-lykt som har sidemarkeringslys/diodelys på sidene der det er blankt (evnt oransje) metall på face-lift lyktene, altså er ikke hele blinklyset opplyst som på gamle US-biler.

En litt mer snasen detalje enn at hele blinklyset lyser synes nå jeg :wink:

gallery15.jpg

dusk5.jpg

dusk3.jpg

gallery18.jpg

Skrevet

Smaken er som baken, jeg liker USA lys. Synest det ser tøft ut. Som dere beskriver skal det gå an å få blinklyset til å lyse (ved ca 5W) ve då nappe ut parklyskontakta. Dette gjorde jeg igår. Men intet lys kom på. Gjorde jeg noe feil? Er min 96 modell e39 så gammel at den ikke har LMC-systemet?

Skal tenninga stå på og lysbryteren i midten når man gjør dette?

Har ikke automatiske kjørelys.

Skrevet
Smaken er som baken, jeg liker USA lys. Synest det ser tøft ut. Som dere beskriver skal det gå an å få blinklyset til å lyse (ved ca 5W) ve då nappe ut parklyskontakta. Dette gjorde jeg igår. Men intet lys kom på. Gjorde jeg noe feil? Er min 96 modell e39 så gammel at den ikke har LMC-systemet?

Skal tenninga stå på og lysbryteren i midten når man gjør dette?

Har ikke automatiske kjørelys.

Min forrige E46, prod november 99, hadde ihvertfall denne funksjonen. Minnes at jeg ikke trengte å ha lysbryteren i noen spesiell stilling. Lysene kunne også være av, og blinklyset ville ha lyst fortsatt. (har heller ikke automatisk kjørelys)

Skrevet

Men så vil du gjerne ha parklys eller angel-eyes i tillegg; da tar du rett og slett og kobler parklysene vekk fra LCM; denne vil da detektere at parklysene er gått og koble amerikanske posisjonslys i blinklysene, mens du kobler parklysene/angeleysene direkte til +12V (Terminal15) når tenninga står på.

Jeg hadde en 540im e39 importert fra USA. Den var "bygd om" hos forhandler i norge for å tilpasse krav til blinklys etc. Jeg fikk hele tiden opp feil melding i instrumentet på side markers eller noe slikt. Kraftig irriterende!

Skrevet

Det var det jeg tenkte jeg skulle gjøre. Men når jeg drar ut kontakta på angeleyes'a mine, kommer det ikke noe svakt lys i blinklyspæra. Det jeg da lurer på, er om jeg i det hele tatt har LCM i bilen min. I tilfelle funker ikke dette systemet, da jeg ikke får blinklysene til å lyse med ca 5W når jeg kutter kretsen til angeleyes'a.

Hva tror du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...