G-RACING Skrevet September 15, 2008 Share Skrevet September 15, 2008 Noen som har gjort det som de gjør det på www.autopower.se/ ? Kan ikke si at jeg fullstendig forstår hva de gjør her? Noen som har enkle tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet September 15, 2008 Share Skrevet September 15, 2008 Hva da? At blinklyset lyser hele tiden? Vel, det er isåfall bare å kjøpe en tospolet blinklyspære fra Biltema, så er du i boks! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet September 15, 2008 Forfatter Share Skrevet September 15, 2008 Da må man vel stjele strøm i fra parklyset? Det ser proffere ut når man kobler seg på måten som Autopower beskriver. Da slipper man to spolet pære, og lyset som står på hele tiden er mye svakere enn blinklyset. Når man setter på blinklys, slår det svake lyset seg av, og det blinker normalt. Ikke vits å blinke om der er lys i glasset konstant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet September 15, 2008 Share Skrevet September 15, 2008 Hmmm.. du må gjerne legge med en direktelink til det du snakker om Ser om autopower.se bruker frames, så er det ikke noe prob å hente ut linken til siden du tenker på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet September 15, 2008 Forfatter Share Skrevet September 15, 2008 http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=44 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fuzzy Skrevet September 15, 2008 Share Skrevet September 15, 2008 Det som beskrives på autopower er ganske enkelt: Lysmodulen (LCM) fungerer slik at dersom parklysene blir defekte gir den en lav spenning til blinklyset på samme side for at bilen ikke skal være helt foran på det hjørnet om man f.eks parkerer med parklys. For å teste dette kan du fjerne parklyspærene foran på din BMW; da får du "amerikanske" posisjonslys i blinklysene. Men så vil du gjerne ha parklys eller angel-eyes i tillegg; da tar du rett og slett og kobler parklysene vekk fra LCM; denne vil da detektere at parklysene er gått og koble amerikanske posisjonslys i blinklysene, mens du kobler parklysene/angeleysene direkte til +12V (Terminal15) når tenninga står på. Men nysgjerrigheten min spør; Hvorfor ønsker du lysende orange hjørne på bilen? Det er jo mye penere med nøytralt hvitt eller sort hjørne uten glorette lys? (Orange blinklys er jo i mine øyne stygt - er det da bedre om de i tillegg lyser?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet September 15, 2008 Share Skrevet September 15, 2008 Har du sjekket de amerikanske lyktene hvor posisjonslyset er ferdig laget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fuzzy Skrevet September 15, 2008 Share Skrevet September 15, 2008 Jeg vil tro de amerikanske lyktene og el-opplegget er likt. De de sikkert gjør over der er å koble parklysene på en egen kurs slik at LCM automatisk dimmer tåkelysene? Akkurat slik Autopower beskriver. Kan ikke se at det skal være noen grunn til at de har andre lykter i usa; Er kanskje derfor BMW har laget det slik de har - slik at de bare kobler om parklysene og vips har de USA-versjonen uten noe mye variasjoner i komponentene i de ulike markedene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet September 15, 2008 Share Skrevet September 15, 2008 Er glad jeg har (omtrent) slikt originalt på min bil jeg Husk bare på at dette med US-lys ikke er lov med mindre bilen er typegodkjent for det. Du KAN støte på noen som ikke liker det innen tekniske kontroller og EU-kontroller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet September 15, 2008 Share Skrevet September 15, 2008 Jeg vil tro de amerikanske lyktene og el-opplegget er likt. De de sikkert gjør over der er å koble parklysene på en egen kurs slik at LCM automatisk dimmer tåkelysene? Akkurat slik Autopower beskriver.Kan ikke se at det skal være noen grunn til at de har andre lykter i usa; Er kanskje derfor BMW har laget det slik de har - slik at de bare kobler om parklysene og vips har de USA-versjonen uten noe mye variasjoner i komponentene i de ulike markedene? Poenget med mitt innlegg høyere opp er at det faktisk finnes en egen US-lykt som har sidemarkeringslys/diodelys på sidene der det er blankt (evnt oransje) metall på face-lift lyktene, altså er ikke hele blinklyset opplyst som på gamle US-biler. En litt mer snasen detalje enn at hele blinklyset lyser synes nå jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet September 16, 2008 Forfatter Share Skrevet September 16, 2008 Smaken er som baken, jeg liker USA lys. Synest det ser tøft ut. Som dere beskriver skal det gå an å få blinklyset til å lyse (ved ca 5W) ve då nappe ut parklyskontakta. Dette gjorde jeg igår. Men intet lys kom på. Gjorde jeg noe feil? Er min 96 modell e39 så gammel at den ikke har LMC-systemet? Skal tenninga stå på og lysbryteren i midten når man gjør dette? Har ikke automatiske kjørelys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 Smaken er som baken, jeg liker USA lys. Synest det ser tøft ut. Som dere beskriver skal det gå an å få blinklyset til å lyse (ved ca 5W) ve då nappe ut parklyskontakta. Dette gjorde jeg igår. Men intet lys kom på. Gjorde jeg noe feil? Er min 96 modell e39 så gammel at den ikke har LMC-systemet?Skal tenninga stå på og lysbryteren i midten når man gjør dette? Har ikke automatiske kjørelys. Min forrige E46, prod november 99, hadde ihvertfall denne funksjonen. Minnes at jeg ikke trengte å ha lysbryteren i noen spesiell stilling. Lysene kunne også være av, og blinklyset ville ha lyst fortsatt. (har heller ikke automatisk kjørelys) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet September 16, 2008 Forfatter Share Skrevet September 16, 2008 Okei. Noen som veit om jeg LMC-system? Noen som har laget dette på sin e39 her i norge av beskrivelse som Autopower? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 16, 2008 Share Skrevet September 16, 2008 Men så vil du gjerne ha parklys eller angel-eyes i tillegg; da tar du rett og slett og kobler parklysene vekk fra LCM; denne vil da detektere at parklysene er gått og koble amerikanske posisjonslys i blinklysene, mens du kobler parklysene/angeleysene direkte til +12V (Terminal15) når tenninga står på. Jeg hadde en 540im e39 importert fra USA. Den var "bygd om" hos forhandler i norge for å tilpasse krav til blinklys etc. Jeg fikk hele tiden opp feil melding i instrumentet på side markers eller noe slikt. Kraftig irriterende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet September 16, 2008 Forfatter Share Skrevet September 16, 2008 Det var det jeg tenkte jeg skulle gjøre. Men når jeg drar ut kontakta på angeleyes'a mine, kommer det ikke noe svakt lys i blinklyspæra. Det jeg da lurer på, er om jeg i det hele tatt har LCM i bilen min. I tilfelle funker ikke dette systemet, da jeg ikke får blinklysene til å lyse med ca 5W når jeg kutter kretsen til angeleyes'a. Hva tror du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå