Frode_E30 Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 Har altså enda ikke funnet ut hvorfor motoren ikke går på alle 6 sylindrene. Motor: M20b25 med smidd og vektjustert innmat, haltech e6x styring, siemens deka 788cc dyser. Fordelerlokk med MSD tennkabler og MSD 6A og blaster coil. Topp er komplett overhalt, Lett portet Sveiset/planet z45turbokam Mira freste ventilseter Nye ventiler Nye ventilstyringer Nye ventiltettinger. Status: Motoren går ikke på sylinder nr 3. Det vil si at når motoren går på tomgang så kan jeg ta tennkabelen fra pluggen uten at det skjer noe selv om det er strøm i tennkabelen. Motoren har også veldig rykkete gange så det er nok sylinder nr 3 som kommer og går. Den skyter også av og til, vil tro det er uantent bensin fra syl nr3. Har ikke trykk i bunnpanne. Plugg nr 3 blir HELT svart. Motor bruker ikke olje. Ved tung belastning så går den på alle 6. Har sjekket: Pluggen nr3 blir våt. Har testet dysene - ok. Byttet plugger flere ganger. (nye NGK BP7ES) Tatt kompresjonstest - ok. Tatt trykktest (cylmo) av alle 6 sylindrene og den var helt 100%. Byttet fordelerlokk. Byttet rotor. Byttet tennkabler. Har altså ingen anelse hva som feiler motoren min. Hviss du har forslag så kom med dem, jeg trenger råd! Takk, mvh frode.
Eksos Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 Innsugspakninga? Var det på min iallefall, bytta det meste før jeg bytta den..
propan Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 Kjører du kam sensor på E6X? Sett coil ledningen på plugg og kjinn,den til fordeler,se etter at det er 100% jevn gnist. Hvis ikke jevn så er det trigger,kamføler. Men da litt rart at det ikke skjer på syl4 også. Sikker på det gjelder bare syl 3? Sotet plugg=mye bensin/uforbrent bensin-tenning.. ser alt greit ut når du huker på pc?
Jørgen-Fastbmw Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 ta å bytt over dyse 3 til dyse 4 og omvendt, sjå om den jukser på sylinder 4 da..
Jørgen-Fastbmw Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 ta å bytt over dyse 3 til dyse 4 og omvendt, sjå om den jukser på sylinder 4 da..
Frode_E30 Skrevet September 15, 2008 Forfatter Skrevet September 15, 2008 Innsugspakninga? Var det på min iallefall, bytta det meste før jeg bytta den.. Allt er splitter nytt.. Er nok noe mer innviklet.
Frode_E30 Skrevet September 15, 2008 Forfatter Skrevet September 15, 2008 Kjører du kam sensor på E6X? Sett coil ledningen på plugg og kjinn,den til fordeler,se etter at det er 100% jevn gnist.Hvis ikke jevn så er det trigger,kamføler. Men da litt rart at det ikke skjer på syl4 også. Sikker på det gjelder bare syl 3? Sotet plugg=mye bensin/uforbrent bensin-tenning.. ser alt greit ut når du huker på pc? Bruker ikke kam sensor, bruker den originale 60-2 triggeren og fordeler, da kan det jo ikke være triggerføleren?? Allt i mapet ser greit ut, ingen hull eller lignende. Hadde jo tross alt kjørt i en måned før dette skjedde. Hittil har det kun skjedd på syl nr 3. Skal prøve å bytte dysekontaktene mellom syl nr 2 og 3. Hadde et håp om at det var overslag i fordelerlokket, men alt er jo byttet ut..
Frode_E30 Skrevet September 15, 2008 Forfatter Skrevet September 15, 2008 ta å bytt over dyse 3 til dyse 4 og omvendt, sjå om den jukser på sylinder 4 da.. Har testet og byttet dysene. Dem er nye og helt i orden..
Frode_E30 Skrevet September 15, 2008 Forfatter Skrevet September 15, 2008 Hadde også en tanke om en brent ventil, men har tatt både kompresjons test og sylinder lekkasje test. Begge testene viste at allt var ok.
|Ole| Skrevet September 16, 2008 Skrevet September 16, 2008 er ikkje ventil tetningen som lekker litt siden den skyter av og til?
Frode_E30 Skrevet September 16, 2008 Forfatter Skrevet September 16, 2008 er ikkje ventil tetningen som lekker litt siden den skyter av og til? Dem er nye, og hviss det hadde vært det så hadde den gått på alle sylindre, men brukt olje.. Det er et mysterium..
|Ole| Skrevet September 16, 2008 Skrevet September 16, 2008 hmm...men siden den skyter så har eg hørt att det ofte er en lekasje av eit slag? en pkn eller.no da?
Peders Skrevet September 16, 2008 Skrevet September 16, 2008 Er ikkje ein vippearm som har knekt da? Har vært ute for dette på ein kompis sin 325 og da gikk den ikkje på eine sylinderen, da vil komp og alt være normalt.
Frode_E30 Skrevet September 16, 2008 Forfatter Skrevet September 16, 2008 Da var feilen funnet, det var rett og slett hjernen som ikke var helt god. Byttet den og alt var i orden, men tipper sylinder nr 3 er helt nedkokset. Takker alle for tipsene.
|Ole| Skrevet September 16, 2008 Skrevet September 16, 2008 Ahaa Grattis Har bilen gått mykje da? Er ikkje sikkert det er så gale
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå