Gå til innhold

ASC intervention E39 97 modell


rekkeseks
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Tror jeg har problem med ASC gasspjeldet på min e39 97 modell. Fikk en feilkode 83 intervention ASC. Bilen fusker og stopper innimellom. Lurer på om gasspjeldet derfor lukker når det ikke skal??? Andre ganger går den helt normalt. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /19378.gif

Gikk inn her og så at kontakta på gasspjeldet heter kontakt(ASC+T)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Tror jeg har problem med gasspjeldet på min e39 97 modell. Fikk en feilkode 83 intervention ASC. Bilen fusker og stopper innimellom. Lurer på om gasspjeldet derfor lukker når det ikke skal??? Andre ganger går den helt normalt. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /19378.gif

Gikk inn her og så at kontakta på gasspjeldet heter kontakt(ASC+T)

Noen som har peil? :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er det ikke nødvendig å svare om man ikke har noe å komme med. For det andre har gasspjeld noe med ASC og gjøre....

Kontakta som sitter på gasspjeldet gir vel info om hvilken stilling spjeldet står i? Noen som vet noe om dette? :)

ASC har ikke med gasspjeldet å gjøre, ASC styrer ett eget spjeld og ja den kontakten gir nok info om det spjeldet ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Gasspjeldet nærmest innsuget er vel "hoved"spjeldet. Det nærmest LMM er det som har med ASC og gjøre. Kalles også gasspjeld. Vurderer og bytte den kontakta (ASC+T) som den heter, eller ta en diagnose et annet sted der de har bedre utstyr som viser mere underliggende feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmest Innsuget er hovedspjeld ja, ASC kan også koples helt bort, da tar man bort det spjeldet som sitter lengst fra innsuget å kopler luftfilter slangen rett på gasspjeldet.

Men det er jo greitt å ha da det er der og hvis det fungerer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...