Gå til innhold

Tungstartet E30 når den er varm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en E30 som når den er kald starter med en gang nøklen vris rundt.

Varm derimot må den kjøres ganske lenge på starteren noen tips om hva det kan være.

Gjelder en M20 motor.

Skrevet

Det er filing på selvstarter ja. Da den første starter går den normalt.Da den er kald starter den med en gang nøklen vris om. Ligner litt på problem som eksisterte i gamle dager da bensinen kunne koke i flotøren på forgassermotor.

Skrevet

jeg har det stikk motsatte problemet, må kime en stund for å få start når den er kald, men det er møkka biltema bensinpumpa mi, bare faenskap med den.

funker fint med en gang den starter

er på min 4'rde biltemapumpe (byttet på garanti 3 ganger). funker fint en mnds tid så begynner den å lage lyder og til slutt stoppe.

Skrevet

Har samme problem på min m20b25, har tenkt litt på fordeler men får ikke det til å gå opp...så faller nok tilbake til bensintilførselen..noen av dere som har prøvd å skifte bensintrykksregulator?

Skrevet

Har ikke byttet BTR kan prøve i morgen da jeg har en liggende.Tror ikke det er fordeler jeg heller. Dessuten den jeg har er av den gamle typen med fordeleren på siden av blokka.

Skrevet

Dette er noe som går igjen, på veldig mange M20`r når årene nå har gått og M20'n begynner desverre og bære preg av mange år med slitasje, blandt annet.

Noen har fått løst dette "problemet" ved og bytte o-ringene til dysene. (Dette gjelder de som har problemet kun ved varm/kald)

Det er mest nærliggende og tro at bensin trykket forsvinner (Da er den bestandig tregstartet), pumpa trenger da litt tid på seg for og få ygget opp trykk i systemet igjen, slik at motor starter. Så generelt, skjekk bensintilførsel osv. En liten lekkasje (tenker da på "bensindamp") er nok til at du mister trykket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...