Disaster Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 60/40 er ingen hindring.. Her er det drittveier.. Kjøper du ett bra sett går det fint med 9 cm klaring.. Tror ikke jeg slo nedi mer enn 2 ganger i sommer jeg.. 60/40 blir jo definitivt det fineste, så må nesten se hva det blir. Justerbart hadde vært fint, men koster jo deretter.. Kommer uansett ikke til å kjøre med mer enn 17" harmonereSkjønner ikke hvorfor 60/40 har blidt standard senk på E36, om du studerer bilen fra siden vil du fort forstå mine argumenter: 60/40 senk harmonerer ikke med hjulene i det hele tatt, da tenker jeg på hvor mye du ser av hjulene (dekkene) foran og bak!! Studer dette nøye og du skjønner hva jeg mener, optimal senk ut ifra mitt synspunkt på en E36 er 60/30 da får du ett fint stuk på bilen og synsmessig pent utseende Jeg har 60/40 på min men det blir forandret på til sommeren garantert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 He he "///Stokk1" det er ihvertfall fordel med svart bil at den gjerne må vaskes oftere enn for eksempel sølvfarget bil (som min), det betyr jo bare at bilen blir oftere vasket og får mer pleie på lakken som jo er veldig bra De fleste biler jeg har hatt har hvert svarte, da ser man jo dritten med en gang og får vasket den fort som fy Med mine tidligere svarte biler så har jeg vasket dem mye oftere enn den i arctic silver som jeg har nå for eksempel. Så svart bil kan være en fordel når en tenker på eksteriørmessig vedlikehold Vi kan gjerne bytte likt om du blir lei av all vaskinga he he Hva er egentlig bra med å vaske bilen? Dersom du derimot svamp/hanske vasker den ofte øker du bare risikoen for riper. Du sliter selvfølgelig på lakken, og du fjerner mye av forrige voksingens virkning... Jeg ser bare ikke den, at det er bedre å vaske bilen ofte? Er jo ikke noe kjemikalier som tærer alt for mye på lakken annet enn fuglemøkk og den fjerner du jo med claybar... Ja ja ganske fersk i bransjen skjønner jeg, idiot innlegg fra din side. Gjør tingene riktig og vask ofte sier nå jeg, spesielt i vintersesongen ikke glem underspyling av bilen, dette er vel noe av det viktigste i vintersesongen med alt saltet som spyes ut fra diverse anordninger langs vegene Dumt å måtte tenke for andre Tenkte forsåvidt bare sommer jeg da.. Vinter er det jo ekstremt viktig med vask.. Og du kaller mitt innlegg idiotisk? Du skriver at det lønnner seg å ha svart bil , siden du da må vaske bilen ofte, og at det da kommer som en bonus at det er bra vedlikehold, og at du nå med sølvfarget bil ikke vasker bilen så mye siden den ikke ser så skitten ut, og det resulterer egentlig i dårligere vedlikehold fra DIN side!.. Javel mister ekspert, vasker du bilen for din og alle andres skyld, eller vasker du bilen for bilens skyld? Etter hva jeg kan lese så vasker du bilen fordi den ser skitten ut, ikke fordi du egentlig vet den sårt trenger en vask.. Vaske bil ofte om sommeren fordi den skal se fin ut 24/7 skjønner ikke jeg hensikten med. Da må du vaske hver faens dag siden støvet legger seg etter skjørta fortere enn du greier å rygge ut av vaskeplassen. Derimot vasker jeg bilen om det trengs, og særlig før begivenheter som utstillinger o.l... Vasker bilen 1-2 ganger i mnd. Vaske bil ofte om vinteren for å vedlikeholde lakken ser jeg heller ikke poenget i. Her er understellsbehandling FØR vinteren mye viktigere, samt å polere og vokse bilen med GOD kvalitetsvoks som holder lenge.. Da tar det litt ekstra tid før saltet biter igjennom. du KAN claye ned og vokse opp igjen bilen etter hver vask, men ved kvalitetsvoks er ikke dette nødvendig heller.. Spørsmålet her er hva du mener med ofte? Jeg mener at hver 14. dag om sommeren er mer enn normalt. og 1 gang i uken ofte. Om vinteren bør bilen spyles av 1 gang i uken og eventuelt vaskes. I begge årstider må man se det an etter været som har vært, for man vasker ikke bilen for syns skyld. Man vasker bilen for bilens skyld, også får utstillinger og diverse komme i tillegg til vanlig vedlikehold... Jeg har hvertfall ikke problem med å se meg om to ganger etter en idiot her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 Jamen se der ja Da er vi jo enige skulle ikke mere til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 Jamen se der ja Da er vi jo enige skulle ikke mere til Det er utrolig hvor enige man kan være, selv om man tilsynelatende er helt uenige.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Disaster Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 Jamen se der ja Da er vi jo enige skulle ikke mere til Det er utrolig hvor enige man kan være, selv om man tilsynelatende er helt uenige.. Ja men det skulle bare mangle da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Stokk1 Skrevet Februar 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 12, 2009 Kan vel prøve å oppdatere litt, vært litt lite aktiv seineste tiden... Har selvsagt klart å kjøre av veien på glatta, ingen store skader men m-fronten har sprekt på 3 steder.. I tillegg er jg redd jg har pressa panseret opp et par cm, mulig det bare er meg. Skal fikse i bilder i morra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Februar 12, 2009 Share Skrevet Februar 12, 2009 pen bil! sort E36 sedan 320 ,hadde jeg som første BMW og var kjempefornøyd! og ca samme optikken som din, M3 front og hele pakka. så grattis med bil,og nå kan du bare glede deg til våren! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buddy Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 er de blinklysa sota ? eller vanlig klar farge ? har bestilt noen fra schmiedmann er det dem du har ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Stokk1 Skrevet Februar 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2009 Trur det er vanlig klar farge.. Satt på bilen, så litt usikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Stokk1 Skrevet Februar 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2009 Det har det som absolutt ikke skulle skje, skjedd ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Februar 28, 2009 Share Skrevet Februar 28, 2009 Kan vel prøve å oppdatere litt, vært litt lite aktiv seineste tiden...Har selvsagt klart å kjøre av veien på glatta, ingen store skader men m-fronten har sprekt på 3 steder.. I tillegg er jg redd jg har pressa panseret opp et par cm, mulig det bare er meg. Skal fikse i bilder i morra Syns du sa du hadde pressa panseret opp ett par cm jeg.. (referer til bildene ovenfor) Hva har skjedd ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frank89 Skrevet Februar 28, 2009 Share Skrevet Februar 28, 2009 rip:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jpse36 Skrevet Februar 28, 2009 Share Skrevet Februar 28, 2009 tror nok dette er andre gangen han har vært av veien. ser ikke helt bra ut. fungerer ikke som delebil engang med så mye skader Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 28, 2009 Share Skrevet Februar 28, 2009 Jaja... "Alle" smeller førstebilen litt. Hva blir det for bil nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Stokk1 Skrevet Februar 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2009 tror nok dette er andre gangen han har vært av veien. ser ikke helt bra ut. fungerer ikke som delebil engang med så mye skader Første gangen var en liten tur i brøytekanten, denne gangen endte det på taket.. Er ikke så jævla mye skader, bilen vil bli retta opp og lakkert igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå