Kjennern Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 Hoi Har akkurat handla en RS232 - VAG-OBD2 kabel. Skulle virke på BMW i følge selgern....... Har nå testa INPA og CarSoft 6.5 og begge får feil på kommunikasjon med bilen. Så det jeg lurte på er det noen på Romerike/Oslo som har en kabel dere vet virker? som jeg kunne brått testa for å se om det er pcen min eller kabelen jeg har handla som det er noe rart med? Har en laptop med COM port, så bruker ikke noe USB overgang. Har også installert en XP i VM uten at det hjalp så mye. PM meg om noen vil hjelpe
Ørjan_S Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 Er det en kabel eller et interface du har kjøpt? Et interface beregnet for den generelle OBD2 protokollen vil ikke fungere med hverken INPA eller Carsoft da disse er dedikerte til BMW's egen kommunikasjonprotokoll og krever dermed egen hardware (OBD/ADS) Et slikt interface vil fungere med produsentuavhengig OBD2 software, men kun gi tilgang til motorrelaterte feilkoder og data. Er det kanskje ett ELMOS-basert interface du har kjøpt? Link?
Deep Dish Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 HoiHar akkurat handla en RS232 - VAG-OBD2 kabel. Skulle virke på BMW i PM meg om noen vil hjelpe Har du kjøpt en kabel til VAG.???
Kjennern Skrevet September 19, 2008 Forfatter Skrevet September 19, 2008 Kjøpte denne: http://www.ecufix.com/shop/index.php?ma ... cts_id=181 Står jo at det skal gå på BMW, og på et annet forum så sa dem at VAG-OBD2 kabel skulle gå fint. Nå kosta den ikke så fryktelig mye så kan jo bare selge den til noen med en VAG om jeg har handla feil hehe.
Kjennern Skrevet September 19, 2008 Forfatter Skrevet September 19, 2008 Fått sjekket opp og den skal virke, men må koble sammen pinne 7 og 8 for at den skal fungere med INPA Så skal prøve det i kveld. Måtte også hente ned en OBD driver til INPA. Carsoft fungerer ikke med den kabelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå