Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Kjøpte meg ein Bmw 520i, e39 sedan. Blei litt skuffa øve effekten i bilen og bestemte meg for litt pustehjelp til bilen, så eg bestemte meg for kompressor mating 8) .

Skaffa meg ein brukte vortech kompressor av ein så blei stoppa av statens vegvesen :lol: .

No har eg montert kompressoren og prøvekjørt bilen :D , tenkte berre og slenga ut et par bilde eg tok:p.

mzq257yieopo568a5lro.jpg

2pesctja16gaybyme11n.jpg

c9htlzs50ic2m948oc2j.jpg

msv2312fkya7ijc2nras.jpg

m7lzosw2dw2yce66ruha.jpg

pcyx83n76ew9gc0m1p8q.jpg

p6yl3riduqn7wjck4n2h.jpg

jkg0d6hnw5c5xlv94ny7.jpg

r0yuoqn85rr1r8vie9dm.jpg

zndhf75f1izjn3pnje7m.jpg

• 4 weeks later...
  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Dette ble for enkelt for bimmers, fordi det ikke var noe å kritisere sikkert?

Hva synes du selv?

hehe, e sikkert nåke og kritisere :wink: , synes sjøl eg har klart og fullføra prosjekte mitt :) . men e alti nåke meir og gjer 8) . Har litt fleire plana om bilen, men kjeme vel litt ette kvert :wink:

Skrevet
Hvor høyt trykk kjører du?? og hva er ellers gjort?? tenker da på bensinforsyning:D

Kjøre med 0.5bar :wink: , tenkte da kunne holda så lenge topp-pakning osv e orginalt. Men ryke topp-pakning blir da vertfall ikkje montert orginal :wink: . Kjøre med progresiv bensintrykkregulator som ess performance annbefalte :)

biiks8dsh97ww86m6rg7.jpg

Skrevet
Bra bra!

Men har du mere sladder om han som ble stoppa av biltullsynet?

Hørtes rart ut...

Da han sa te meg va at han var på rudskogen i fjor og når biltreffet var slutt og han sku kjøra så sto biltylsynet og vinka inn på bila :shock: . Di hørte sikkert nåke suselyda onda pansere og opna og såg nåke "uorginalt" og han spelte dom og sa at han hadde kjøpt bilen sånn og viste ikkje ka da va. så an fekk beholda skilto viss han viste bilen på biltilsyne ORGINAL. da va alt eg fekk veta :D . om da e sant elle ein fortelling an fortalte for og få seldt kompressoren veit eg ikkje :lol: . men presso virike :D

Skrevet
Mye Hk regner du med å ha fått nå da?

Mye måtte du ut med for kompressor?

Di seie jo at du får rondt 225Hk med ein halv bar i 520i, så har vertfall øvekant av 200hesta :) gidda kje skryta på meg :wink: . men han eg kjøpte presso av hadde berre chippa/mappa bilen og benka den te 251hesta. så me litt programering kjeme da seg :D .

Måtte ut med ca 10tusen for presso :? , men verdt da :wink:

Skrevet

Blir jo ein del ekstra slitedele med kompressor/turbo trimming, clutchen va ikkje lika villige og spinna 1-2-3 gire så den tok fort kveld :lol:. Men eg skifta den ette jobb i går kveld så funka fint no :D

Skrevet

Di seie jo at du får rondt 225Hk med ein halv bar i 520i, så har vertfall øvekant av 200hesta :) gidda kje skryta på meg :wink: . men han eg kjøpte presso av hadde berre chippa/mappa bilen og benka den te 251hesta. så me litt programering kjeme da seg :D .

ja, tøft at du valgte kompressor! 8)

Mye jobb å montere dette eller? Brukte du lang tid på det?

Skrevet

ja, tøft at du valgte kompressor! 8)

Mye jobb å montere dette eller? Brukte du lang tid på det?

Eg prøvemonterte presso og måtte sveisa og laga meg dei bøyane eg trång då, så tok litt tid :? , men har du alt så skal te så går da fint på ein dag :) . kjøpa eit kit te bilen så e da gjort fort :wink: .

Skrevet

Tenkte og kjøpa meg effektanlegg til bilen min heile veien, men lure litt på om eg får nåke effekt ut av da, viss da ikkje e merkbart trur eg ikkje da e verdt pengane :lol: hehe. Ein anna ting som og er vikti for meg er at bilen ikkje bråke :shock: , blir litt vanskli og få tak i et effektanlegg så ikkje lage nåke særli lyd? :? . kjøre no med org eksos uten cat :) .

Her e bilde av eksosen eg tenkte og kjøpa, nåken så har erfaring med denne?

a9zb6upugk1bbufwr3kt.jpg

vy4w2l9i8kcvv7ldoauz.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...