Falk Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 Hei Jeg har Xenon på nærlysene. Når jeg sammenlikner min Xenon med andre så lyser de ikke like bra. Vil det hjelpe å kjøpe nye Xenon-pærer? På Halogen har jo pæra man bruker mye å si på lyset. Eller er det slik at alle Xenon-pærer lyser likt? Mvh Sander Bergh 523i 2000-modell
-Martin- Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 Xenon pærer lyser dårligere når de begynner å bli litt oppi åra! Så hvis det ikke er noe feil med ballastene dine vil du nok merke forskjell ved å bytte pærer! Er ikke lenge siden jeg byttet pærer, jeg merket god lysøkning med de nye pærene! En annen faktor kan jo være at pærene i bilen din har en høyere Kelvin enn det optimale (4300K). Høyere kelvin fører jo til lavere lysstyrke.
ChrZZ Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 Du har heller ikke skrevet om dem er ettermonterte eller ikke. Dessuten, hvis du har ettermontert, så burde (må!) du ha byttet frontlyktene også til noen som har slike "linser" foran nærlysene. Såkalte "prosjektorlamper". Disse sprer lyset MEGET bedre, og gjør at du blender andre mindre.
Falk Skrevet September 20, 2008 Forfatter Skrevet September 20, 2008 Lyktene er orginale. Jeg tipper at pærene aldri har vært skiftet, så det er kanskje der problemet ligger. Er det noen pærer som er spesielt å anbefale? Pris er ikke tema. Lys er sikkerhet og da sparer jeg ikke på kronene!
Gjest Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 hmm, burde vel kjøpe orginalt til disse? med tanke på balastene som sitter der osv.. ikke skyt meg om jeg tar feil men.. : p
ChrZZ Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 Delenummeret på originalpære fra BMW, er 63128361007 GSbildelerprisen er ~1300,- per stykk.
Falk Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 Oi, ca 1300 kroner stk var mye. Da må jeg nok revurdere mitt utsagn om at jeg ikke sparer på kronene når det gjelder sikkerhet. Hvilket merke er de orginale pærene? Ser at f.eks. Xenonkungen.se selger Philips-pærer D2S til 1190,- for et par. Er jo stor forskjell til GS Bildeler der de skal ha det dobbelte for to pærer! Sander
ChrZZ Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Oi, ca 1300 kroner stk var mye. Da må jeg nok revurdere mitt utsagn om at jeg ikke sparer på kronene når det gjelder sikkerhet. Hvilket merke er de orginale pærene? Ser at f.eks. Xenonkungen.se selger Philips-pærer D2S til 1190,- for et par. Er jo stor forskjell til GS Bildeler der de skal ha det dobbelte for to pærer!Sander OSRAM D2-S er originalpærene
MariusW Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Shit det var dyrt O_O Kan jo kjøpe et nytt ettermonteringskit for den prisen
Rapid Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Jg bruker xenon fra ebay til 400kr.. Haha =D Funker fett, og lang nok levetid. Er jo bare en forbruksvare
TJ Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 Jeg har selv byttet xenon-pærer på min E39, og kan ikke si lyset ble nevneverdig bedre. Er vel heller sånn at E39 ikke har spesielt godt lys, selv om du har xenon. Har sammenlignet med flere andre biler uten xenon, og synes faktisk flere har et mye bedre lys enn E39 med xenon. Sånn sett er jeg i tvil om det er pærene som er synderne her, med mindre de lyser så dårlig at det er noe direkte feil med dem...
Mafia Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 Xenonpærer er drittdyrt, synes ikke 1300 var så ille. Spesielt om det er orignalpærer. Kjøpebilligpærer for xenon vet jeg ikke om er et sjakktrekk...
T.R.Melum Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 kjøpte mine D2S 6000K pærer hos http://www.dybvik-trading.no/category.asp?c=24 ca 800kr for 2 stk. Kjempebra lys!
TJ Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 Kan bare støtte den ang Dybvik Trading. Har xenonpærer derfra selv, og de står ikke noe tilbake for de originale Phillips-pærene som sto i tidligere. Og det til langt lavere pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå