Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lest en del av det som står om dette. men er fortsatt litt usikker på hvordan dette gjøres. bruker en vanlig m20b25 topp. 325e blokk og 324 diesel veiv? har tenkt å bygge uten turbo. håper noen kan hjelpe meg med å svare på dette.

vurderer å bygge om min e30 320i og få dette godkjent som 325i eller e. vet ikke hva som er lettest siden jeg vil ha 2,7l, og ikke har lyst til å bygge 325i først så vise for BT også bygge den om til 2,7l.

noen som vet?

Skrevet
  pål skrev:
hva er ETA?

og må en ha 325e blokk? istedenfor i? og hvorfor?

ETA er en 325e motor.

Blokkene er like på 2,5 og 2,7. Men får du tak i en ETA-blokk, trenger du bare å sette på en m20b25 topp og ledningsnett, så har du masse effekt.

Skrevet

ETA motoren er en 2,7 liter med 136hk og turtallsperre på 5000rpm.

Den ble produsert for det amerikanske markedet, og skulle ha masse kraft og lavt forbruk.

Jeg har godkjent en ETA motor med Hartge topp, ledningsnett, grenrør etc i vognkortet.

Det står litt info om godkjenningsprosessen i tråden i signaturen min.

Skrevet
  pål skrev:
hva er grunnen til dette? og da bør jeg godkjenne bilen som en 325e isteden for en 325i? for motornr står vel på blokka?

lurer fortsatt på om noen har noe bra forslag på hvordan jeg skal kunne få dette godkjent. kanskje noen har gjort dette før?

og jeg bør kanskje godkjenne den som 325i først?

må det planslipes noe siden jeg ikke skal ha turbo? mener jeg har hørt det før

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...