pål Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 har lest en del av det som står om dette. men er fortsatt litt usikker på hvordan dette gjøres. bruker en vanlig m20b25 topp. 325e blokk og 324 diesel veiv? har tenkt å bygge uten turbo. håper noen kan hjelpe meg med å svare på dette. vurderer å bygge om min e30 320i og få dette godkjent som 325i eller e. vet ikke hva som er lettest siden jeg vil ha 2,7l, og ikke har lyst til å bygge 325i først så vise for BT også bygge den om til 2,7l. noen som vet?
Eksos Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 2.5 med enten ETA eller Dieselveiv, 130mm råder og andre stempler, så har du en 2.7 Sparker greit det...
pål Skrevet September 21, 2008 Forfatter Skrevet September 21, 2008 hva er ETA? og må en ha 325e blokk? istedenfor i? og hvorfor?
Yngvejos Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 pål skrev: hva er ETA? og må en ha 325e blokk? istedenfor i? og hvorfor? ETA er en 325e motor. Blokkene er like på 2,5 og 2,7. Men får du tak i en ETA-blokk, trenger du bare å sette på en m20b25 topp og ledningsnett, så har du masse effekt.
pål Skrevet September 21, 2008 Forfatter Skrevet September 21, 2008 hva er grunnen til dette? og da bør jeg godkjenne bilen som en 325e isteden for en 325i? for motornr står vel på blokka?
Yngvejos Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 ETA motoren er en 2,7 liter med 136hk og turtallsperre på 5000rpm. Den ble produsert for det amerikanske markedet, og skulle ha masse kraft og lavt forbruk. Jeg har godkjent en ETA motor med Hartge topp, ledningsnett, grenrør etc i vognkortet. Det står litt info om godkjenningsprosessen i tråden i signaturen min.
pål Skrevet September 21, 2008 Forfatter Skrevet September 21, 2008 denne er ETA motoren er den vanskelig og få tak i? så jeg får tak i en 2,5 eta blokk hva slags veiv bruker jeg?
Rogern Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 Dieselveiva og eta veiva er like,bare at dieselveiva er smidd og er derfor bedre til turbobruk
Yngvejos Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 Rogern skrev: Dieselveiva og eta veiva er like,bare at dieselveiva er smidd og er derfor bedre til turbobruk Dieselveiva har vel flere veivlager enn ETA?
Yngvejos Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 Jeg mener å hørt det tidligere. Skal se om jeg finner noe info om det. Edit: Det var bare tullball fra min side. 6 veivlager på begge.
pål Skrevet September 21, 2008 Forfatter Skrevet September 21, 2008 pål skrev: hva er grunnen til dette? og da bør jeg godkjenne bilen som en 325e isteden for en 325i? for motornr står vel på blokka? lurer fortsatt på om noen har noe bra forslag på hvordan jeg skal kunne få dette godkjent. kanskje noen har gjort dette før? og jeg bør kanskje godkjenne den som 325i først? må det planslipes noe siden jeg ikke skal ha turbo? mener jeg har hørt det før
Dirty Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 hvorfor godkjenne? vis du har en 325 i bilen fra før , er det da ikke mulig å se forskjell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå