Gå til innhold

Another day at the "office" ;)

E36Cab1
 Share

Anbefalte innlegg

her er litt fra min jobb om noen er inntresert i stor last :P

Jeg er industrirørlegger. så kjører ikke lastebil selv. man lager mye stort på jobb som skal fraktes fra jobb og ned i havna. en tur som vanligvis tar 5-7 min. men på mandag og tirsdag kjørte vi stor last, så vi brukte 2 timer :)

laget 4 pakker på 15 meter lange. 2,8 meter bre i bunn. (litt over 3 meter i toppen pga påmontert utstyr.) På lastebilen var det ca 7 meter høyt. vekt på pakkene var 107 ton pr. stk under løfting med kran.

litt spennende og holde på med. og litt skummelt pga stiv pris på noen deler. man vil ikke skru istygger en turbin til 35 mill.

qf0nv22lx51w0t6qnwvr.jpg

w2s5fnlqgtijqcyuefcf.jpg

2 pakker ble kjørt mandag og 2 på tirsdag. politi først med blålys. så følgebil. 2 lastebiler så en ekstra følgebil med utstyr til og løfte ledninger med :P (en lang planke) så meg bakerst.

selv med alle de blinkende lysene i både blått og gult. og min bil med bredde på 2,4 meter midt på gule stripa med blinkende lys. så var det noen som hadde lyst til og kjøre forbi. heia norge :S

tidlig på mandagen kom spesialtransport lastebilene for og laste på pakkene. første bil hadde bare 64 hjul totalt :P

d1p4rkn3ctbt7ejbjlij.jpg

iig1yxumddio8ylr30t9.jpg

bil 2 var litt mindre. men likevel meget stort. ;)

h18q98ztt7di1znuyt2b.jpg

om00foi21nlgoupsisxq.jpg

på tirsag skulle de 2 neste pakkene hentes. de stod inne på jobb. så kunne ikke bruke mobilkran til og løfte. så lastebilene måtte rygge inn i bygget for og hente de uten kran. faen for noen rygge ferdigheter rundt hjørner og andre hinder.

3wjc2tnf3lamq1tyuiu7.jpg

bcf163mly3glavhfmsb2.jpg

Så klokken 22:00 på kvelden fikk vi tilatelse til kjøre. fikk ikke lov på dagen pgå mye mer trafikk.

mye hjul. 16 stk bare på trekkvogna.

hz47qwuzk7hbgi77qasp.jpg

klare for avreise.

b1187iigss59w3sl671p.jpg

kh3hg3lpdvbyvyq0ssxg.jpg

7bxy9h7l4y29e2szjm7b.jpg

dårlige bilder. men hadde bare en gammen nokia 6300 og ta bilder med.

http://www.ha-halden.no/nyheter/article5615824.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...