Gå til innhold

Kristian's Hvite E39 *Solgt*


///Naitsirk
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 607
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

300 høres jo ikke så verst ut. blir nesten samme i min nå snart. har fått godkjent søknad på 4,4 V8 i min bil. så nå blir det bra.

eneste jeg er litt usikker på er startsperra. hvordan løste du det? flyttet du over nøkkel og tenningslås og sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det bra :) Nei jeg kodet om på Bilia =)

så jeg kan få bilen til bilia her i byen etter motorbytte. så koder de om startsperren så min nøkkel går mot hjernen i bilen og alt slik? har hørt de ikke kan gjøre det se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg gjorde det slik, kjørte med org hjernen ned til Bilia og satt inn ny hjerne, kodet, og kjørte hjem igjen :) Det blir jo litt vrient for deg iom at du går fra 6'er til 8'er =P Tidlig 98 model du har ? Skal sjekke opp litt mer rundt det jeg, går ett skille ett sted hvor det ikke er mulig lenger. E46 må ha helt ny hjerne veit jeg for at der skal gå. Jeg sendte en ganske så utfyllende mail til BMW Norge ang. dette med hvor skille går og hvorfor det er sånn / hva som faktisk gjør at det er sånn. Tydeligvis var dem ikke interessert i å dele slik info med meg eller så hadde dem ikke snøring..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du som har delebil, kan du ikke smelle over hele ews pakka da? :) Ser det er skille på ledningsnettene 09/1998 så det kan nok skape litt problemer, så trur ikke den 740 hjernen lar seg omkode i bil fra før 09/1998. Skal du ikke sette over ews-kittet har jeg en følelse at du må få tak i 96-98 ledningnett og hjerne fra 740 og bruke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. 9/1998 kom facelift og mye endret i bilene.

må jeg bytte over EWS systemet får jeg mye mere problemer.

må jo bytte nøkkelhull i dør og sentral lås mottaker.

må bytte tenningslås. nye nøkkelene er jo helt anderledes.

og tenningslåsen der passer ikke i gammle rattstammen. så den må byttes.

da må også ratt og airbagsystem byttes fra single stage til dual stage.

blinklys hendlene må også byttes siden de gammle ikke passer på facelift stamen. de har også et nytt system med bare en ledning istedefor 2. så alt dette må byttes. kommer ikke på mer nå. men er sikkert mye mer som må byttes ut da.

faen så mye kødd for en liten el boks :P

og om jeg må ha nett fra gammel 740 motor. har den motoren vanos og slikt. er nemmelig en M62tuB44 motor jeg har. eller vil det gå bra selv om man har hjerne fra gammel motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...