Gå til innhold

E34 hjelp HASTER!

///Martin
 Share

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en E34 520 24v. Den har diversesmå mangler som jeg tenkte å fikse nå fortløpende.

1. Sentrallås, vindusheis, takluke og radio er "strømlås". Fungerer AV OG TIL! Dårlig kontakt?? HASTER da den ikke kan manuelt låses opp nå!

2. Fjusker litt når jeg kjører på lavt turtall. Plugger, bensinpumpe??

3. "Gnike" lyd i høyre bakdemper. Gåen?

PS: Min femte Bmw, men FØRSTE 5-serie. Derfor jeg trenger litt råd og erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går ikke ann å låse opp bilen nå! Pga av sentrallåsen.. Hjelp! Hvor kan jeg lete etter dette strømbruddet/dårlige kontakten??

Du kan låse opp førerdør vel !?

Du kan begynne i sikringsboksen , deretter tar du jordingskabler ..

Selv om sikringene er hele så kan det lønne seg å "pusse" litt på de slik at en får god kontakt .. Samme med jordingskabler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har idag skiftet alle tennpluggene og derav gikk bilen mye finere på lavt turtall. Har også sett over sikringene i motorrommet, og alt ser ut til å være bra. Under baksetet på høyre side er det en "sikringsboks". Denne boksen har et oversiktskart over alt det eletriske som ikke fungerer akkurat nå(sentrallås, vindusheis, takluke, vindusvisker, radio) Det må vell være her feilen ligger??????

Noen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan låse opp førerdør vel !?

NEI. Det går IKKE å låse opp bilen på noen av dørene. KUN bagasjerommet. Har en kompis med samme type bil. En gang han var tom for strøm måtte han dirke opp bilen pga at låsen ikke fungerte!

Tragiske greier.. :?

Hold dørhåndtaket på fører sida oppe mens du vrir om nøkkelen ;) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke ann å låse opp bilen nå! Pga av sentrallåsen.. Hjelp! Hvor kan jeg lete etter dette strømbruddet/dårlige kontakten??

Bytt hovedstrømssikringen, eller hva den heter, den sorte boksen på høyre støtdempertårn i motorrommet. Da funker cdspiller, sentrallås, vinduer osv;)

Edit: Ser du har batteriet i bagasjen, og er den sorte du snakket om der da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an, om du er litt dyktig, å få stukket et skrujern inn med panserlåsen, og vippe den opp. Da kan du sette strøm på batteriet og låse opp bilen.

Har du anlegg i bilen?

Men herregud :P hver gang jeg gikk tom på e34'n min så låste jeg opp førerdøra manuelt ved å holde håndtaket oppe mens jeg vrei om nøkkel, skjønner ikke hvorfor man skal dirke og styre når man bare kan gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an, om du er litt dyktig, å få stukket et skrujern inn med panserlåsen, og vippe den opp. Da kan du sette strøm på batteriet og låse opp bilen.

Har du anlegg i bilen?

Sette strøm på batteriet? Bilen har strøm, men ikke strøm til sentrallåsen. Derav går det ikke ann å låse opp... Ikke noe anlegg i bilen heller nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du anlegg i bilen?

Men herregud :P hver gang jeg gikk tom på e34'n min så låste jeg opp førerdøra manuelt ved å holde håndtaket oppe mens jeg vrei om nøkkel, skjønner ikke hvorfor man skal dirke og styre når man bare kan gjøre det?

TRO MEG det går ikke. Har prøv tusen ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt hovedstrømssikringen, eller hva den heter, den sorte boksen på høyre støtdempertårn i motorrommet. Da funker cdspiller, sentrallås, vinduer osv;)

Edit: Ser du har batteriet i bagasjen, og er den sorte du snakket om der da:)

Okay, skal sjekke denne imorgen. Men btw, jeg har batteriet fremme i motorrommet ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...