Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

"normal" feil på E34 angående sentrallås, er en modul du har under baksetet på bilen din, der ligger 2 moduler, den er så stor som en videokassett, denne bruker å streike på disse, den du skal sjekke (bytte) heter RELEMODUL, den bruker å ta kvelden!

Skrevet

Jepp er akkurat dette jeg har gjort idag. For på "oversiktskartet" over disse to står det jo nettopp at denne boksen er til sentrallås, vindusheis, takluke, coupelys, vindusvisker. Altså ALT som ikke funker per dags dato!

Snakket med GS-bildeler og de hadde begge "modulene" brukt til 2500,- pluss frakt(!!?).. Eller 5400,- pluss frakt og moms NY..HERRE for noen priser!

Men uansett, trenger jeg kun bytte den ene av disse to altså???

Tusen takk for alle råd forresten :)

Skrevet

før du bytter deg helt ut av kartet, burdu du løsne sikringsboksen under baksetet, der ligger ledningsnettet, prøv å vikle av tapen som sitter å holder alting sammen, derinne ligger der noen koblinger som bruker å ire til hvis der har vert fukt der, det er en del ledninger der ligger i en hylse og den irer inni... har hatt 6-7 e34 inne til rep alle med samme problem.. :) enkelt og dog så vanskeligt :wink:

og du sparer mange penge på relæer, hvis du likevel finne ut at det er relæet har jeg et liggene :)

Skrevet
Men herregud :P hver gang jeg gikk tom på e34'n min så låste jeg opp førerdøra manuelt ved å holde håndtaket oppe mens jeg vrei om nøkkel, skjønner ikke hvorfor man skal dirke og styre når man bare kan gjøre det?

Jeg prøvde dette, og man kan vel trygt si at det var nyttesløst.

Sette strøm på batteriet? Bilen har strøm, men ikke strøm til sentrallåsen. Derav går det ikke ann å låse opp... Ikke noe anlegg i bilen heller nei.

Sorry, leste feil.

Skrevet

Grunnen til at det ikke går ann å manuelt låse den opp når sentrallåsen ikke har størm er at det ligger en "tyverisikring" i låsen. Som hindrer at man kan bryte seg inn i bilen om strømmen en fra koblet.

Skrevet

FRUSTRERT. Har nå skiftet begge modulene uten at det gjorde noen som helst forskjell! Hvor og etter hva skal jeg lete??? Prøver å "kakke" på ledinger osv for å se om det gir noen utsalg..Men nei det er helt dødt!

Hjelp, trenger vindusviskere som fungerer da høsten har kommet for fullt :shock:

Skrevet

holder stadig på en løs forbinnelse eller irete ledninger under sikringsboksen :)

du må nok igang med multimeter å måle deg rundt, jeg hr komplett koblingsskema liggene hvis du trenger :D

Skrevet

Men denne løse forbindelesen eller dårlige kontakten må jo være en slags hovedstrøm til boksen siden ALT er utslått?? Har åpnet snøringene og pølsene som er ved og under boksen, men det ser bra ut.

Skrevet

Off off off... Ja må vell bare det da :? Takk for tips og råd!

Edit: Ble det en kostbar affære når du hadde de inne på verksted? Ser for meg at de bruker dager og måneder på å feilsøke slike problem.

Skrevet

2. Fjusker litt når jeg kjører på lavt turtall. Plugger, bensinpumpe??

Jeg hadde det problemet med min e34 525 24v, men det skyldes en av coilene en hadde røket på min og etter jeg byttet den så gikk den som et skudd.

men anbefaler oxo å bytte alle pluggene ikke dyrt på mekonomen.

håper det var tel hjelp...

Skrevet
2. Fjusker litt når jeg kjører på lavt turtall. Plugger, bensinpumpe??

Jeg hadde det problemet med min e34 525 24v, men det skyldes en av coilene en hadde røket på min og etter jeg byttet den så gikk den som et skudd.

men anbefaler oxo å bytte alle pluggene ikke dyrt på mekonomen.

håper det var tel hjelp...

Ja takk for tipsene. Men jeg har nå byttet alle pluggene og den går mye finere etter det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...