Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er detnoen som kan svare meg på hvem jeg må hendvende meg til hos bmw for å få godkjenning .skal sette v8 4.0 l i en 525.motor og driverk bremser

Skrevet
for tung ? er jo samme chassiet på delebilen å 525.har jo alt som skal til å flytte over fra delebilen

snakk med nærmeste trafikkstasjon. bmw er det lite hjelp i.

etter 08 får man ikke endret maks tillat totalvekt i bilens vognkort (mulig denne er lik på din og 540)

Skrevet

Hei. Jeg har et problem med en 520i 24V E34, det er kun 3 sylindere som er med, di som ikke er meg er 1 - 3 - 6 dette kom etter den stod stille ca.24 timer er det noen som kan hjelpe meg med forslag??? det som er byttet er: Bensin pumpe, bensin filter, tenning data boks, tennplugger, luftmengdemåler, coiler på alle sylindere. Jeg har gnist på alle og jeg har også bensin sprut på alle 6. Hva er da galt.... :cry:

Skrevet
for tung ? er jo samme chassiet på delebilen å 525.har jo alt som skal til å flytte over fra delebilen

snakk med nærmeste trafikkstasjon. bmw er det lite hjelp i.

etter 08 får man ikke endret maks tillat totalvekt i bilens vognkort (mulig denne er lik på din og 540)

Er det kun vekta som gjør det så vanskelig å bygge om biler til større motor og få det godkjent nå kontra tidligere? :?

Har fått inntrykk av at det er nesten umulig å få godkjent...

Skrevet

Ja det er vel mer eller mindre umulig nå til dags. Vil anta at du kan øke motor størrelsen med ca 0.5 liter før bilen blir for "tung"

Så blir vel .20-.25 osv. Men dette er bare min teori seff.

Skrevet

Vekt på motorer:

M50

Motor: 132 kg

Svinghjul: 11,1 kg

Innsug: 2,6 kg

Eksosmanifold: 8,9 kg

Totalt: 154,6 kg

M50TU:

Motor: 137,2 kg

Svinghjul: 11,1 kg

Innsug: 2,9 kg

Eksosmanifold: 8,9 kg

Totalt: 160,1 kg

M60

Motor: 142 kg

Svinghjul: 15,5 kg

Innsug: 3,5 kg

Eksosmanifold: 11 kg

Totalt: 172,0 kg

Det er ikke så stor forskjell at det burde være et stort problem å få det godkjent.

Når jeg byttet motor (til en identisk motor som var stroket), veide de bilen, og kom fram til at forakselvekten var 40kg høyere med den nye motoren.

Og de dro konklusjonen at den nye motoren var det som utgjorde de 40kg. (Tunge felger, tårnstag, ettermontert servo etc)

Jeg sa til dem at den hadde samme forakselvekt med den forige motoren, og fikk til svar "

Det er så lite at det har ikke noe å si likevel"

Hvis du har vanosmotoren, er det 12kg forskjell. Dette bør gå an å spare inn ved å sette på stålfelger, kjøre minimalt oljenivå og fjerne så mye tull fra motorrommet som mulig.

Send en søknad, så ser du om du får det godkjent eller ikke.

Når jeg skulle godkjenne min motor, var alle negative å sa at det ikke kom til å gå, ikke var verdt bryet etc. Men det ble godkjent likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...