Gå til innhold

Ble påkjørt, men lurer litt på hva jeg skal gjøre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble påkjørt i dag, da bilen stod utenfor skolen. Da en dame skulle sette bilen sin i revers, så hun tydeligvis ikke min bil som stod midt på parkeringsplassen, og klarte å kjøre i meg. Det lå en lapp i ruta, og en mann som arbeidet på skolebygget så det i tillegg.

Men, det ble jo ikke store skadene. Jeg hadde håpet det kun var skader på støtlista, men den nylakkete fangeren er litt ripet opp ved lista.

Hva skal jeg foreta meg? Kan jo ringe forsikringa og få de til å taksere, eller bare ta det privat. Hvor mye skal jeg ha? Har ikke ringt dama enda..

Lista koster 250,- + frakt. Sikkert 400,- Men lakkering av fanger er dyrt.

qbrqoe0yp9hjqngdsfzp.jpg

Skrevet

Uansett om hun vil ta det privat eller ei, vil jeg anbefale å ringe henne og får fylt ut skademelding før det går mere tid. Da har du dokumentert uhellet om hun plutselig skulle ombestemme seg osv.

Har selv vært ut for det samme. Han ville ta det privat og var treig. Jeg sendte da inn skademelding og han ringte meg og sa han ville ta dette privat. Mitt selskap ville da utbedre skaden for min kasko uten tap av bonus og uten egenandel, de ville senere foreta oppgjør mot hans selskap. Han står da fritt til å velge å betale forsikringsselskapet cash eller tape bonus/egenandel.

Skriv skademelding samt få med navn osv på vitne. Anbefales.

Skrevet

Men skaden er vel ikke for liten? :/ (bilen er jo ikke akkurat ny)

Fikk ikke noe navn på vitne. Men hvis det skulle komme til det, finner jeg nok han.

Så jeg skal ta dette på skademelding?

Edit: Blir det takstmann og hele greia? Mye styr for veldig lite kanskje.. Vet ikke..

Skrevet

skade er skade..

ingenting er forlite, hadde pratet med dama..

Enten tar du det på forsikringa eller gjør opp dere imellom..

Hun kommer nok villig til å betale deg 500-1000,- istedet får å ta dette på forsikrings si

Skrevet

Ja, får vel ringe dama og si vi må fylle ut en skademelding..

Bilen er ikke registrert på meg, har det noe å si for underskrift av skademelding etc?

Skrevet

Da var hun ringt. Skulle jo såklart til gøteborg til torsdag. Men heldigvis kjørte hun på meg med firmabil, så da er det vel bare å anse dette som en liten bonus :P

Kostet meg 3500,- for skjørt og frontlakkering. Og det var billig.

Skrevet

Samt jobben du må gjøre :) Krev at hun skal signere skademld, er ikke din feil at hun har rygget på deg og skal vekk til sverige. hvem som eier bilen spiller vel ikke noen rolle, bare skriv opp deg som sjaffis det og navnet til eier av den. Bare og si 5000 el så blir det forsikringssak, du skal ikke gå i tap på noen som helst slags måte.

Skrevet
Samt jobben du må gjøre :) Krev at hun skal signere skademld, er ikke din feil at hun har rygget på deg og skal vekk til sverige. hvem som eier bilen spiller vel ikke noen rolle, bare skriv opp deg som sjaffis det og navnet til eier av den. Bare og si 5000 el så blir det forsikringssak, du skal ikke gå i tap på noen som helst slags måte.

Kan ikke kreve at noen skal skrive under på skademelding.

Skrevet

Husk nå at en slik ripe forringer verdien på bilen din når du eventuelt skal selge den. Derfor skal man ikke være så veldig rund i kantene på slikt fordi man bør tenke på at den dagen bilen skal selges så vil du ikke at kjøper skal peke på en ripe og kreve avslag.

Skrevet

Nei, jeg tenkte mer på hvis det var en privatperson. Men hun kjørte firmabil, så det er jo firmaet det går utover, så da blir det jo skademelding..

Kommer tilbake med mer når jeg får henne til å skrive under på torsdag..

Takk for gode råd :)

Skrevet

Kan ikke kreve at noen skal skrive under på skademelding.

Hehehe, nei ikke sånn ment da :) Men at hun skal signere pga av hun kjørte på han. så klart, hvis hun nekter er det ikke så mye og gjøre med det. da er det bare og få tak i vitnet som så det. El finne noen nye :)

Skrevet

Quote: El finne noen andre

Seriøst?!?! Da er det bedre å ikke skrive noen vitner, blir du avslørt med falske vitner kan du iallefall takke farvel til å få rettet skaden på forsikringen. Da er du selvassurandør! Mulig du sliter litt med å fortsette i samme selskap. Forsikringssvindel lønner seg sjelden.

Skrevet

5000,- !!!??? :shock: Da er man iallefall sikker på at dama ALDRI I VERDEN NOEN GANG OM DET SÅ SNØDDE I HELV*** OG ALLE POTETENE BLE LIKE STORE kommer til å legge igjen lapp en annen gang. Det er her snakk om litt plastikk for noen hundringser, litt lakk man får kjøpt på sprayboks og en god times rubbing og polering...

Bilen er tross alt en 1990 modell (18-19 år gammel), - og med all respekt for trådstarter som voksent nok søker råd om hva han skal gjøre, så var den vel selv om den sikkert er pen ikke noe mint-condition tema i utgangspunktet...?

De gangene dette har skjedd kona eller meg har det vært snakk om erstatninger i størrelsen 500 til 2500,-, avhengig av skadens omfang om det har vært lykteglass osv.

Unntaket er da konas bil ble dyttet borti av en ambulanse (ikke under utrykning) på en parkeringsplass og sjåføren synes han var smart og la igjen en annens telefonnummer under viskeren. Da ble det mange telefoner i systemet og skademelding (ambulanse=firmabil=skademelding). Sjåføren fikk nok en ripe i lakken i dobbel forstand :wink:

Skrevet

Syntes ikke 5000 kroner er galt jeg..

Der er jo ikke snakk om hva som er billigst..

Blir somregel aldri like fint med sprayboks som det blir med å sette det inn til lakking.. og det er ikke veldig billig det heller.. Koster da mere for personen som har kjørt på en hvis han/hun vil ta det igjenom forsikring i lengden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...