Gå til innhold

Aluminiums hardy-kobling.

Lex-Talionis
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorfor har han bilde av en E30M3 i avataren da!?

Det står 325i turbo på "Kjøretøy", en Jägermeister-M3 som den på avataren har jo uansett aldri hatt 195hk. E30 M3 løpsbilene var oppskremt en smule.. :)

DEN bilen han har bilde av i avataren er norsk og var til salgs når jeg var på jakt etter E30M3, men siden min har 215hk motor så fristet den mer.

Den som han har bilde av var akuratt til salgs igjen for noen uker siden og den har 195hk motor. Så det så!

Tviler da på at Sport Evo skiva vil passe på din girkasse og mellomaksel. Regnet med at du hadde M3 siden du har bilde av en ekte M3 i avataren. Er jo bare å ringe GS så vet de det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist du skal ha noe som skal hold så bytt ut mellom akslingen med stortypen. da får du stor typen hardy kobling :wink:

Jepp, og da må du også bytte medbringeren på E30 325 kassa til stor type. Evt kjøpe ei E30 M3 eller E36 328 / M3 3l kasse.

Hardykoblinger en liten forskning i seg selv. Det var en intressant diskusjon om dette temaet på PPF forumet for ikke så lenge siden. Der hadde flere opplevd å få rivd filler av sprell nye (store typen) hardyskiver. Detta var pga av at nye var mye mykere og ga seg lettere. Noen hadde funnet 10 år gamle hardyskiver med småskrammer og putta det på og det hadde funka fjellstøtt med 800 bakhjulshk!! Så dette er det ikkeno mal på.

Hvis en turbodiesel BMW spiser hardyskiver ville jeg umiddelbart sjekka vinkelen på mellomaksel og mellomakselopplagringa. Og evt se over om det er veldig slitte motor og girkassefester, for det skal ikke skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...