Gå til innhold

89' 325ix Touring - solgt

EirikL
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått pris på foile fra Bilreklame AS her i Trondheim. Folien de leverer er fra 3M og vil koste 4200,- for 12 kvadratmeter. De mente det velle være nok til en såpass liten bil. Nå skal jeg sjekke ut den samme folien som Code13 bruker og sammenligne pris. Folien fra 3M var 1,23m bred og det vil gi en skjøt på panser da de anbefalte meg å legge all folien samme vei for å unngå lysforskjeller. Damen bak disken mente jeg burde klare dette på en helg hvis jeg jobbet godt. Dette begynner å høres ut som et meget godt alternativ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 388
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen må avfettes, vaskes helt ren og være helt fri for fremmedlegemer, for finishen sin del. Den trengte ikke å være polert, i følge de på Bilreklame. Clay og rubbing holder vistnok. Men det kommer sikkert litt an på fargen man velger i tillegg. Noen farger skjuler ting bedre enn andre :wink: Men jeg har litt jobb å gjøre før jeg kan begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått pris på foile fra Bilreklame AS her i Trondheim. Folien de leverer er fra 3M og vil koste 4200,- for 12 kvadratmeter. De mente det velle være nok til en såpass liten bil. Nå skal jeg sjekke ut den samme folien som Code13 bruker og sammenligne pris. Folien fra 3M var 1,23m bred og det vil gi en skjøt på panser da de anbefalte meg å legge all folien samme vei for å unngå lysforskjeller. Damen bak disken mente jeg burde klare dette på en helg hvis jeg jobbet godt. Dette begynner å høres ut som et meget godt alternativ :D

3M er av meget god kvalitet har jeg hørt 350kr/m2 er ikke langt ifra det jeg fikk i pris på 3M. Vært litt borti det i små menger, og virker veldig flott. Min folie er Orafol Rapid Air (kosta ca 250 kr) - den har luftekanaler, usikker om den har "porer", men er også enkel å jobbe med. Bredde på min er på 152cm, dette var passelig fordi jeg ville ikke skjøte panseret bl.a. ingen har fortalt meg at å legge folie samme vei, så jeg har med 80% sikkerhet at jeg har snudd panseret i forhold til forskjerm, usikker på hva jeg gjorde sist på taket nå isted. Blir gøy å se andre fra bimmers.no prøve på vinyl :) Ble det matt-grå? Lykke til iallfall, og gleder meg til å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det ser ut nå, havner jeg på enten blank sort eller en blåfarge som minner litt om Le Mans. De kunne levere matt 3M, men kun i en nyere type folie som var mye hissigere og mindre tilgivende for tabber. Men den blanksorte folien så kjempeflott ut og jeg tror jeg ender opp med den. Jeg skal bort igjen til uka og legge fargeprøver på bilen for å se hvordan det evt blir med blått. Skal legge ut bilder slik at folk kan få si sin mening hvis de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at det skulle være så inn i helvette vanskelig å finne tak i colakork felger til vinteren setter inn hadde jeg aldri trodd :-k Noen som har tips til steder jeg kan lete? Bak en eller annen garasje, kanskje? Under Dørmatta? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at det skulle være så inn i helvette vanskelig å finne tak i colakork felger til vinteren setter inn hadde jeg aldri trodd :-k Noen som har tips til steder jeg kan lete? Bak en eller annen garasje, kanskje? Under Dørmatta? :lol:
Jeg har helt orginale 14" felger, som jeg ikke skal bruke. Hadde du budd litt nermere skulle du fått de, me blir vell litt langt å komme å hente? :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gratulerer jeg meg selv med ny jobb :beer: Endelig er 8 mnd ledighet over. Mandag starter ny karriere som kaffebrenner hos Kjeldsberg. Skal bli godt å tjene ærlige penger igjen, noe som igjen betyr at touringen får litt mer TLC enn først planlagt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gratulerer jeg meg selv med ny jobb :beer: Endelig er 8 mnd ledighet over. Mandag starter ny karriere som kaffebrenner hos Kjeldsberg. Skal bli godt å tjene ærlige penger igjen, noe som igjen betyr at touringen får litt mer TLC enn først planlagt :D

Hehe, gratulerer! Ingenting er som å tjene sine egne penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...