Gå til innhold

89' 325ix Touring - solgt

EirikL
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått litt trøbbel med upålitelige instrumenter i det siste og har blitt fortalt at det mest sannsynlig var batteriene på printplata som måtte byttes. Så jeg fikk tak i batterier og dro glad og fornøyd hjem og tenkte at dette gikk jo smertefritt. Fikk skrudd ut instrumenthuset for å sjekke men fant ingen batterier der de skulle være. Det jeg fant i stedet, var nesten Reodor Felgen verdig :lol: Batteriene var fjernet og i stedet var det loddet på fire ledninger på stikkene til batteriene, og disse gikk ut av siden på instrumenthuset.

pny8arkiwhb9rolh66tn.jpg

I enden av disse ledningene var det ordnet med kontakter til 9 V batterier som var teipet fast i rattstammen! Originalbatteriene er på 1,2 V, så man kan vel si at spenningen inn på kortet var i høyeste laget.

ux3hfnu5nepm8yn6n1pp.jpg

Raklet ble fjernet og jeg tok turen til Strandveien Auto for å få tak i nye batterier. Det viste seg at det gikk ikke som håpet. De kunne bare skaffe hele printplata og det til den nette sum av 2500,-!

Nå viste det seg at de batteriene jeg fikk til å begynne med, ikke passet fordi de var til den gamle typen printplate. Så nå blir det en egen variant av Reodor Felgen koblingen, bare med riktig spenning denne gangen. Jeg kobler batteriene til stikkene i plata med lodda ledninger og får en på jobben til å lage en batteriholder til meg. Men nå vet jeg i hvertfall at det blir gjort skikkelig.

Så mye pes for så lite :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 388
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk også montert aluringer på instrumenene da ting var demontert. Måtte trikse litt med dobbelsidig tape, men det ble ganske bra likevel. Skal bli tøft å se det i bilen, forhåpentligvis i morgen en gang.

1ks5vci4jgde7nfc2hjq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da fikk jeg endelig montert ny girkule med lys som jeg kjøpte av anders_w her på forumet. Har også fått aluringer på instrumentene fra Hartgeya. Må si at jeg ble veldig fornøyd med resultatet. Det løftet inntrykket fra førerplass flere hakk. Girstanga ble også litt lavere og mye bedre å betjene.

Før

0kqz9qk9gn8k91seaeg7.jpg

Da jeg vi fjernet den gamle girkula og belgen, fant vi to store, hvite kontakter. Er det opplegg for å montere elektrisk vindusheis til bakdørene?

dbm2oku6a9ij8ke3ffz3.jpg

Etter

ztcnqcln2pxpmko1ied3.jpg

d9mzzelnsnkb87wqdptx.jpg

Har også montert aluringer som sagt. Likte resultatet veldig godt.

9gwbdgqe7bneo8rb7si5.jpg

Skal prøve å få brukbare bilder av kupeèn med lys i kula i morgen og legge til i innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på tanken og må innrømme at det ser ganske tøft ut. Tenkte på å bruke folie, men jeg er litt skeptisk til hvordan lysstyrken vil bli. Kjøpe nye lykter har jeg ikke råd til nå. Men plutselig ramler lottoen inn :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja nå hører jeg endelig hvordan en m20 skal høres ut. Vi byttet kjølevifte med viskosekobling i dag, i tillegg til at Hofstad justerte ventilene på fredag. Bilen har laget en irriterende suselyd ved gasspådrag helt siden den ble kjøpt og i det siste har det bare blitt verre og verre. Det har vært vibrasjoner og susing om hverandre. Men med ny vifte/kobling snurrer motoren avgårde som den var ny. Jeg kjenner nesten hvor mye lettere den jobber, for den gamle viskosekoblingen satt nesten bom fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Skal ha nye felger til våren kommer og er først og fremst ute etter følgende i 17':

TSW Hockenheim

Azev A

BBS

Hartge replika

Alpina replika

AC Schnitzer

Hvis noen vet om slike felger til salgs, er det bare å hyle ut :D Må være med dekk som holder minst en sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Fikk endelig montert M-tech fjærene som har ligget i boden siden i høst :lol: Nøyde meg med å montere framfjærene. Fikk senket fronten akkurat nok til at den gikk fra å være si i rævva til å få bitte litt stuk. Har ingen "før og etter" bilder, men skal prøve å få tatt noen som viser hvordan det ble når jeg får tak i kamera. Gidder ikke legge ut flere grøtete mobilbilder :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det er flere som får justert høyden på touringen så den ikke blir så si i rævva :) Da er det som du sier penere med litt "stuk", hehe.

Blir det noen annen front, eller satser du på originalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrinlagt tanken om lyktelister, men det blir enten IS leppe eller Rieger Infinity i fronten etterhvert. Men det er så mye foringer og annet småplukk som må taes først, så styling kommer i annen rekke foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg instrumenter som funker som de skal! Etter litt prøving og feiling med lodding og diverse eksterne batteriløsninger, fikk jeg tak i en ny printplate fra m20b25turbo her på forumet. Den ble byttet nå i formiddag og alt funker som det skal 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har endelig fått tak i nye felger til sommern. Valget falt på et sett med Compomotive Racing i 7,5x16 med 205/45 Ventus dekk. Har ikke kjørt på dette merket før, men satser på at det går bra :) Ganske lav ET for ix (27), men det gikk greit. Henter dem i morgen kveld, så skal prøve å få lagt ut noen bilder på bil hvis temperaturen tillater det. Her er et bilde av felgen fra annonsen.

nhg70bgovpztqvtllnwl.jpg

Litt støvete på bildet, men det fikser vi fort :D Gleder meg til å få dem på bilen. Tror det kan bli tøft. Hva synes folket om valget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...