Gå til innhold

89' 325ix Touring - solgt

EirikL
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 388
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk tatt en grundig vask av hjulhusene fremme i dag (og hele bilen for den saks skyld). Steike ta, det var mye dritt der inne :shock: Jeg kommer til å merke dette på forbruket, det er jeg nesten sikker på! Selv på dårlige mobilbilder kan man se at forskjellen er ganske enorm. Slenger ut noe bilder av en nyvasket og blaut bil.

e1aeuzspov3d98bk9uz5.jpg

s9qe7c0l5l7mdvsp09h2.jpg

4qza0b3b7l01qt80hm6b.jpg

gg6jd5mg996tfyhlkif8.jpg

9n1gh3lljbmk4o1lvkmo.jpg

i9z7tycwyy19g4vmlb2t.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle kanskje tro det :D Men det er sikkert bare jeg som er dritflink å vaske dempertårn :wink: Hadde sikkert fått med mer dritt hvis jeg hadde hatt tilgang på høytrykk. Men det ble avfetting, hageslange og oppvaskbørste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt litt av en bildag! Fant ut at alle felgene mine var skeive som egg, i tillegg til at alle dekkene hadde høydekast. Så nå har Wheelie i Fossegrenda rettet de to verste felgene og Tevo Dekk har sørget for fire nye dekk. Jeg gikk fra 205/40-17 til 215/40-17 vederlagsfritt. Har laget en liten skrytetråd på begge butikkene, for jeg fikk skikkelig god service begge plassene.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=119251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger å få tak i venstre fjærbein til bilen. Mutteren som løsner demperen på det jeg har nå, er helt kaputt og jeg får den ikke av. Har jo nye dempere liggende å vente, så jeg håper dette kan løse seg fort :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da har jeg kjøpt nye sommerfelger. Har kommet frem til at 17" blir for stumpt for meg å kjøre med. Jeg har nå kjøpt meg originale 15" BBS med 205/50 dekk. Får felgene den 9.juli og ser egentlig frem til det. Nå blir det en skikkelig originalbil 8)

Har fått byttet bensinslanger og det var virkelig på tide. De gamle var så morkne at de gikk i oppløsning i endene da de ble tatt av :shock: Fikk også byttet viskosekopling, så nå holder temperaturen seg rimelig stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser rimelig bra ut ix'en din! Har hatt 2 touringer selv som har vært langt fra så pene som denne.

Hvordan er det med rust i bagg.luken på denne? hvis den er rustfri ville jeg startet med noe forebyggende rustbehandling. Bedre å være føre var for ruste, det vill den med tiden.

Originale bbs blir nok pent på en original bil som denne \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bittelitt overflaterust i underkanten av bakluka, samt noen flekker i lakken mellom vinduet og skiltet. Jeg håper jeg får ånden over meg til å ta dette i løpet av sommeren. Jeg tror også det blir pent med originalfelger, selv om jeg nok vil føle det ser litt smått ut i starten :wink:

Lars, du må ta i betraktning at jeg begynner å bli en voksen kæill :lol: Men jeg mistenker at det er litt geometrien i forstillingen som gjør at jeg ikke likte 17". Jeg har kjørt vanlig E30 med 17" og de taklet ujevnheter mye bedre enn ix'en min gjør. Jeg tror det er vinkelen på dempertårnet som gjør at ix'en føles hard og utilpass når veien blir litt dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 for stumt ja :shock: Syns det er lunt med 20-tom og 35-profil jeg...

Godt folk er forskjellige :wink:

Hvis dekkene dine da er (feks) 315 brede så er ikke 35 noe å skryte av :wink: Kverrulant nei??

EirikL: Kommer til å bli veldig bra med BBS'ene. Originalt er alltid en sikker vinner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...