PF0075 Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 Er nakkestøttene som vises på bildet mulig å ettermontere i en e61 05 mod? Setene jeg har er "vanlige" med el justering av høyde nakkestøtte. Kunne tenkt meg noen nakkestøtter som kom litt lengre frem. Eventuelt passer de som er på komfort/sportsstolene? Bildet er fra en 08 mod med tilsynelatende samme typer stoler som står i min.
Saltkjelen Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 Ja, det er ikke noe problem. Du må gjøre så enkelt som å bytte ut nakkestøtten til den nye. Komfortnakkestøtten fungerer utmerket på setet du allerede har. Det du imidlertid må huske på er at komfortnakkestøtten ikke kommer noe særlig nærmere hodet ditt ettersom du ikke har den øverste knekken på setet. Ergo er nok nakkestøtten på 08 modellene det beste alternativet hvis du ønsker nakkestøtten nærmere.. BMW har heldighvis lagd det slik at de passer overens med hverandre, så her er det bare å demontere og montere i en og samme sleng..
PF0075 Skrevet September 25, 2008 Forfatter Skrevet September 25, 2008 Glimrende! Da er det jo bare å gå til anskaffelse av et par slike
Saltkjelen Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Husk imidlertid at nakkestøttene på komfortsetet ble endret på 2008 modellene. Så nå har du mange forskjellige nakkestøtter å velge mellom...
PF0075 Skrevet September 26, 2008 Forfatter Skrevet September 26, 2008 Der har du den ja... Har dakota skinn svart, er det standard skinn, el er det noe å ta hensyn til der også? Har du et godt tips om hvor det er rimeligst å handle slike? Et spørsmål litt på siden av temaet når jeg først har deg på tråden... Bilen er godt utstyrt, men av en eller annen grunn har jeg ikke koppholdere foran, selvfølgelig ikke noe jeg oppdaget før bilen sto i garasjen Vet du om det finnes ettermonterigs kit, el må en bytte ut dekselet over hanskerommet?
ChrZZ Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Hvordan er det disse gamle comfort-støttene fungerer? Er den "comfort-delen" elektrisk av noe slag? Hvis den er det, vil den elektriske delen virke når jeg bare har el-justerte seter, sport, med minne, og man da ettermonterer comfort-nakkestøttene?
02dag Skrevet August 11, 2009 Skrevet August 11, 2009 Hei, liver opp igjen en gammel, men fortsatt aktuell tråd. Jeg har sportseter, og nakkestøttene er jo nesten 25 cm fra hodet mitt. Ingen hjelp mot wiplash i dem, nei. Men jeg har ikke elektrisk justerbare, har jeg da noen alternativer for å bytte ut de gamle?
Flylow Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 Litt OT, men dog..har en -06 520 med basis seter. Byttet til "facelift"-nakkestøtter i helgen, intet hokus-pokus med det. Tok ut gamle, satte på plass nye. Svært godt fornøyd med nye nakkestøtter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå