Gå til innhold

Sånn skal det vel ikke være?


BMWtotti
 Share

Anbefalte innlegg

Stemmer, men hva kan dem endre hvis dekkene slites feil mener jeg? Alle de delene du har byttet unntatt styrestag tingen som du kan vri på er jo en spesiell lengde.

Rattet og at bilen går rett frem kan du jo fikse selv. Det er jo bare å ta et målebånd og sjekke spissinga.

Og hvis bilen går rett fram fra før av er det jo bare å ta ut nøkkelen så rattlåsen går på mens man jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at jeg betalte under 2000 per side for orginal bærearm og den gummiforingen i bakkant.

Det skal være oppgradet kvalitet på en eller begge av disse delene pga slitasje problem.

Mener bla at gummiforingen er forsterket og er nå 66mm istede for 60mm som var på gammle typen.

Så det er viktig å kjøpe den rette. Mener at OEM er fortsatt laget etter mal av den svake delen.

Men orginal er forsterket.

Det er sikkert noen her som kan bekrefte eller av krefte dette, men det ble meg fortalt da jeg måtte bytte bære armer på forje PKK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, men hva kan dem endre hvis dekkene slites feil mener jeg? Alle de delene du har byttet unntatt styrestag tingen som du kan vri på er jo en spesiell lengde.

Rattet og at bilen går rett frem kan du jo fikse selv. Det er jo bare å ta et målebånd og sjekke spissinga.

Og hvis bilen går rett fram fra før av er det jo bare å ta ut nøkkelen så rattlåsen går på mens man jobber.

Tingen er jo at hvis du skal bytte styrestag så må de justeres og det er skjelden du får de nøyaktig med øyenmål og målebånd, evt telle på gjengene, hjulstillingskontroll så blir det helt nøyaktig. Er ikke mangen mm som skal til for at du får dekkslitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er NØYE det her ja. Liten omdreining på staget gjør at det blir "helt" feil.

Hjulstillinga/spissinga endrer seg også litt med tida å greit å ta en kontroll av og til. Kankje blir bilen litt bedre å kjøre også :wink:

Går selvfølgelig an å kjøre med det etterpå uten problem, men vil du ha det perfekt må du ta 4-hjulkontroll. :wink:

Koster ikke stort heller. 500-2000. Tar ikke mer enn halvtime-time med skikkelig utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt offtopic, men noen her som vet hvordan en stramme snekka på e34 for og få vekk slark? hørte noe om at en skrur ut en skrue og bakom den så ligger det en skrue til som en strammer elns, noen som vet hvordan dette gjøres og kan forklare meg? vise med eventuelle bilder. Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...