Bmw mann Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 noen som vet hvem en kontakter for å ha en dialog med biltilsynet angående ombygging av bil ? skal bygges om alt på hele bil, flytte drivverk fra m3 til 318is.
E36Cab1 Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 Du må ringe din lokale stasjon og høre med de hvem du skal snakke med og sende søknaden til.
Bmw mann Skrevet September 27, 2008 Forfatter Skrevet September 27, 2008 ok, takk, får prøve ringe å høre hva de sier
Z1 Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 Di sier som oftest NEI NEI NEI men bare og stå på..
Ole@Automote Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 Du kan få problemer med å få godkjent en 318is som M3 fordi den vil bli for tung i forhold til typegodkjenning til 318is, du får nemlig ikke nedgradert til 4 seter lenger.
Bmw mann Skrevet September 28, 2008 Forfatter Skrevet September 28, 2008 Eg er ikke helt inni det med godkjenning og slikt. Kan du si litt mer om Typegodkjenning ? Planen er og få den godkjent med så mye som mulig banerigga bil. 2 bøttestoler. ikke noe bakseter. helbur. Karosseriet er jo prikk likt ? Så trodde vis en flytta absolutt alt av drivverk, bremser osv over så skulle det være null problem ? men noe problem må det jo vær, med leve jo i norge.. Men jeg er ikke eksperten her, så all hjelp tas i mot me stort takk !
Hoem Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Du kan ikke få endret tillatt foraksellast/bakaksellast/vekt generelt på bilen, og du kan heller ikke nedregistrere den for å oppnå mindre vekt. Derfor kan det hende at du ikke får det godkjent, nå er ikke jeg sikker på vekten som er på 318 kontra m3, men det er det sikkert noen som vet.
Ole@Automote Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 bygger du på 320 så går det på kusehåret, hvis du tømmer bilen for vekt, reservehjul, cd spiller, matter , jekk osv osv osv. Er helt på tryne de reglene her men sånn er det. Jeg sparte faktisk 20kg på å skifte til de letteste 17" felgene jeg hadde på lager, så de er nå blitt faste godkjennings hjul når jeg bygger om
Bmw mann Skrevet September 28, 2008 Forfatter Skrevet September 28, 2008 For donor bilen jeg har kjøpt inn er nemlig en 318is... Fikk den så billig, å alt virka på den, så har solgt en god del deler fra den, og har allerede tjent opp det jeg gav for bilen. Vektforskjellen mellom 320 å 318is kan ikke være sååå stor. Vis de skal gjøre seg vanskelig på det skal jeg søren meg ta i hehe, nei det blir for dumt og gjøre seg vanskelig der. Men jeg får ta kontakt med dem for å fortelle i detalj hva jeg vil gjøre. Så får jeg se hva muligheter det er. For karosseriet er vel ikke forsterka på noen måte på coupe`ne .. ? fra den minste og opp til m3`n ?
Hoem Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Om jeg ikke tar feil nå så er det forsterket oppheng til diff på e36 m3.
Bmw mann Skrevet September 28, 2008 Forfatter Skrevet September 28, 2008 kan vel sveise på noe forsterkninger rundt om, for å stive den opp enda mer.
babjorn Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Ikke sikker,men m3 har vel lettere dører også,er vel kanskje noen typer m3 som har det,å m3 er vel forsterka på noen plasser,men er ikke sikker på disse tinga.lykke til
babjorn Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Tror Koed har noen deler man skal sveise på for å forsterke på enkelte steder.
Ole@Automote Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Du må sveise inn forsterkninger til traversjen bak, dette får du kjøpt på koed. Uten om det så må bilen bestå på BT
Hoem Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 kan vel sveise på noe forsterkninger rundt om, for å stive den opp enda mer. du må også ha dokumentasjon på at sveisen står til de kravene som stilles.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå