BreitBau Skrevet September 27, 2008 Forfatter Skrevet September 27, 2008 Smart å ødelegge donorbilen før man skal bygge om. Jeg aner en økende tendens til ulykker på prøveskilt, og har en følelse av at det (dessverre) vil komme innskjerpinger der om dette fortsetter. Jeg HÅPER det skjer, og ønsker forandringer på dette området velkommen.. Jeg har INGEN problemer med innstramming på dette området. Rød Skilt burde kun være lov mellom klokka 0700 om morgene og 2100 om kvelden. Vanlige folk retter seg lett inn etter dette og får flyttet bilen før fristen går ut. På lengre strekninger kan disp. gies. Dersom det er snakk om prøving av bilen kan man lett gjøre dette før 21.00. Problemet med rødskilt er at det har tatt helt av. Ungdommer kjøper seg billige biler med mange hundre hester, som kun blir momset. Mange av disse bilene har ingenting på veien å gjøre, og heller ingenting i hendene på unge sjåfører å gjøre. Jeg skjønner godt jeg tankegangen bak. Se feks på denne M5en. Kostet over 300 000 å tolle inn. Med 1000 kroner per helg så kan du dermed leie prøveskilt i 300 helger og med kun 15 helger hver sommer tar det dermed 20 år før det har lønt seg å momse inn bilen.. Når bilen allikvel bare brukes i helgene er det jo ikke nødvendig med skilt på bilen, og siden man har råd til en billig bruksbil er ikke behovet for bilen heller der i ukedagene.. Tatt i betrakning at det ikke ender slik som ovenfor er det jo "billig" med prøveskilt. Alt stress med registrering og godkjenning slipper man også.. Rødskilt er for PRØVING og FLYTTING.. Og jeg ønske strengere regler velkommen!
hauken Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 tror ikke de hadde blitt gjordt på denne måten hvis de var snakk om svindel...er sikkert ikke snakk om cruising dette,med mindre han sovnet...Er ikke snakk om noe svindell eller noe! Han kjøpte den fra tyskalnd for 1 år siden ca.. Siden det koster såppas mye å få skilt på den og dette synker hvert år, så har han ikke stresset med det siden han har flere biler å kjøre med.. Han tenkte å vente noen år før han skulle få skilt på den siden det da blir mye billigere. Så han har brukt bilen i helgene på prøveskilt som regel bare for å cruise...
Z1 Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 Uffda slapp gassen litt tidli ???Men er flere i tyskland til human pris.....
Grasatfahrer Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 Gikk ikke fort.. bare breitt.. Men da gikk det for fort da ..
Azeton Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 En kamerat av fikk prøveskilter til en predator 500, den er ikke typegodkjent og skal kun brukes på lukkede baner. moms var betalt da. hehe.. Skulle vært en vist anntall ganger man fikk kjøpt rødeskilter per år.
S.Nilsen Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 Smart å ødelegge donorbilen før man skal bygge om. Jeg aner en økende tendens til ulykker på prøveskilt, og har en følelse av at det (dessverre) vil komme innskjerpinger der om dette fortsetter. Jeg HÅPER det skjer, og ønsker forandringer på dette området velkommen.. Jeg har INGEN problemer med innstramming på dette området. Rød Skilt burde kun være lov mellom klokka 0700 om morgene og 2100 om kvelden. Vanlige folk retter seg lett inn etter dette og får flyttet bilen før fristen går ut. På lengre strekninger kan disp. gies. Dersom det er snakk om prøving av bilen kan man lett gjøre dette før 21.00. Problemet med rødskilt er at det har tatt helt av. Ungdommer kjøper seg billige biler med mange hundre hester, som kun blir momset. Mange av disse bilene har ingenting på veien å gjøre, og heller ingenting i hendene på unge sjåfører å gjøre. Jeg skjønner godt jeg tankegangen bak. Se feks på denne M5en. Kostet over 300 000 å tolle inn. Med 1000 kroner per helg så kan du dermed leie prøveskilt i 300 helger og med kun 15 helger hver sommer tar det dermed 20 år før det har lønt seg å momse inn bilen.. Når bilen allikvel bare brukes i helgene er det jo ikke nødvendig med skilt på bilen, og siden man har råd til en billig bruksbil er ikke behovet for bilen heller der i ukedagene.. Tatt i betrakning at det ikke ender slik som ovenfor er det jo "billig" med prøveskilt. Alt stress med registrering og godkjenning slipper man også.. Rødskilt er for PRØVING og FLYTTING.. Og jeg ønske strengere regler velkommen! Enig med deg.
S.Nilsen Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 Bra det ikke var en e34 Spiller egentlig ingen rolle..er jo like idiotisk
ingard Skrevet September 27, 2008 Skrevet September 27, 2008 Bra det ikke var en e34 Spiller egentlig ingen rolle..er jo like idiotisk Bare tulla
oddis Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Manglet den store røde L'n bak jo.... Nettopp.. Drive å tukte en såpass dyr bil på prøveskilt mener jeg mitt om, men ikke mine penger Blir vel også minimalt å hente på "forsikring". Dumt at mange ødelgger for oss andre, som vil bruke prøveskiltordningen til hva den er ment for. Ber vi om strengere regler får vi totalforbud, så det beste er å holde kjeft. Norge funker sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå