TheBirg Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 bimmerlars og wolfeh.... Jeg har prøvd og forklare hvorfor det ikke er så enkelt tidligere i tråden. Greit om det er fordi man faktisk trenger et nytt speedometer, men når bilen skal selges og man skal fortelle om hva som er gjort med bilen... Hva da ? si at du har bytta speedometer og satt det til riktig KM ? Vel ikke veldig troverdig om jeg var potensiell kjøper da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 Får med en perm med data på speedo osv, og dato når "justering" er utført og hvilke tall som gjaldt er for meg tryggere enn E30 med 120Km... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 Får med en perm med data på speedo osv, og dato når "justering" er utført og hvilke tall som gjaldt er for meg tryggere enn E30 med 120Km... Når utført hos BMW ja. Helt enig og det er kunn det jeg prøver og fremheve i denne tråden. Birger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 28, 2008 Forfatter Share Skrevet September 28, 2008 Enig med Hofstad her. Får holde at man forteller om når og hvordan man gjorde det. Bedre enn at masse biler har feil km. Alle fremtidige eier kommer nok ikke til å gidde å ha det orginale speedomteret liggende. Det blir kasta etterhvert som bilen skifter eier, og plutselig er det masse bimmere med utslitt ratt og høl i førersete som har 80.000 på telleren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 Igjen. For min del er jeg enig, så lenge det finnes kvittering og et firma og forholde seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 touringen min har 140KM men bilen har gått ca 240KM, motor og alt annet ca 200. Vært bedre å kunnet dokumentere og justere speedo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 J.Hofstad : touringen min har 140KM men bilen har gått ca 240KM, motor og alt annet ca 200 Da har jo bilen faktisk gått 240.000 (Mener du at touringen har 140.000 på KM-telleren slik det er idag ? ) Hvor langt har bensinpumpen gått ? Hvor langt har gearkassen gått ? Hvor lenge er elektriske vinduer blitt brukt ? Hjullager, hvor langt har de gått ? Her kan jeg skrive en ille lang liste, men tanken forstår dere nok ? Jeg mener ikke å være vrang, men det er mere til en bil enn hva KM tillsier, spesiellt når ting er byttet ut, og ikke minst, hvorfor er de byttet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 J.Hofstad :touringen min har 140KM men bilen har gått ca 240KM, motor og alt annet ca 200 Da har jo bilen faktisk gått 240.000 (Mener du at touringen har 140.000 på KM-telleren slik det er idag ? ) Hvor langt har bensinpumpen gått ? Hvor langt har gearkassen gått ? Hvor lenge er elektriske vinduer blitt brukt ? Hjullager, hvor langt har de gått ? Her kan jeg skrive en ille lang liste, men tanken forstår dere nok ? Jeg mener ikke å være vrang, men det er mere til en bil enn hva KM tillsier, spesiellt når ting er byttet ut, og ikke minst, hvorfor er de byttet ? Alt er byttet til lavere KM, om det hjelper deg noe. I tillegg er bilen oppgradert med nyere deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 Allt hjelper Klart noen gjør det skikkelig, men om du skal selge bilen din og møter en som er intressert, men det du har er en bil som kun kan selges til en entusiast som vet hva du snakker om, alle andre skygger unna. Greit nok. Hvorfor er motoren byttet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 Off topic dette Fikk denne touringen i bytte mot en 84 320 som tidligere er nevnt på forumet. Sønn i huset kjørte den tom for kjølevæske. ble byttet motor osv, og når jeg overtok byttet jeg understell osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 Og kan nevne at jeg la ut sikkert 120 i deler osv i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheBirg Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 Jeg avslutter offtopic J.Hofstad..... Sikkert en fin bil, men det hender man blir revet med og syntes der er gøy og diskutere litt, men dette er feil tråd for sånnt. (Selv om jeg personlig ikke hadde bytta speedo i bilen min uten papirer grunnet bruktbilverdi om noen år ) Er det noen gammle Ace of Base fans der så kos dere med denne : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 trodde det fungerte slik at hvis man bytter f.eks. instrument panel på nyere biler så justerte km.stand i instrument panelet seg automatisk etter hva som er lagret de andre stedene i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 touringen min har 140KM men bilen har gått ca 240KM, motor og alt annet ca 200.Vært bedre å kunnet dokumentere og justere speedo? bare 100.000km i forskjell... wow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 touringen min har 140KM men bilen har gått ca 240KM, motor og alt annet ca 200.Vært bedre å kunnet dokumentere og justere speedo? bare 100.000km i forskjell... Hva annonserer du som bilens km stand ved et eventuelt salg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå