Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Og vi venter..

TheBirg; Forøvrig, tar vi en bil som har gått nesten kun på usaltede veier så er det lite rust selv ved 200 000

Tar vi en som har gått som pendler bil, på godt saltede E18 f.eks så sitter den godt med rust etter 100 000

Skrevet
Og vi venter..

TheBirg; Forøvrig, tar vi en bil som har gått nesten kun på usaltede veier så er det lite rust selv ved 200 000

Tar vi en som har gått som pendler bil, på godt saltede E18 f.eks så sitter den godt med rust etter 100 000

Enig med Fliid. Det kommer an på hver enkelt, hvordan han holder bilen sin. mange vet ikke hvordan man skifter vindusviskere, å da tror jeg at resten av bilen ikke ser bra ut heller om en ikke har fulgt service intrevaller hele tiden. Min bil er 18 år gammel, men den kjennes ut å ser ut som om den er 2-3 år gammel med tanke på vedlikehold.

Så det kan ikke sees ut på utseene hvor mange km den er kjørt.

Skrevet

OK, nå vet jeg at jeg er vrang..

Så du sier at bilen med 100.000 ikke har brukt et godt nok firma for rustbeskyttelse ?

Her trenger du ikke å svare, men jeg måtte bare svare ;)

Skrevet
går vel an å sjekke om speedometer serie nr. stemmer overens med chassi nr... om de ikke stemmer kan de vel være aktuelt med videre "etterforskning" :)

Fins jo bildiagnoseverktøy som kan endre km stand, så da kan de jo endre km stand på det som står i orginalt å fortsatt svindle ..

Skrevet

OK, nå vet jeg at jeg er vrang..

Så du sier at bilen med 100.000 ikke har brukt et godt nok firma for rustbeskyttelse ?

Her trenger du ikke å svare, men jeg måtte bare svare ;)

Svare kan jeg ; ) La oss anta at at du har to stk. E36'r, produsert i samme måned, behandlet helt likt, tørr garasje og hele pakka, alt prikk likt med andre ord. tror du den som har godt dobbelt så langt på usaltede veier sitter med mer rust enn den som har gått på saltede veier ? Nei, den på saltede veier er rustet vesentlig mer. : ) Var vell ikke helt kverulantisk av deg, var vell heller bare flåsete

Skrevet

Ikke nødvendigvis Fliid. Kanskje den som kjører på e18 spyler bilen noen ganger i uken. Saltet alene gjør ikke at det ruster, men kombinasjonen salt, fuktighet og skit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...