Gå til innhold

"Sjømanns tråden"


Espen^^
 Share

Anbefalte innlegg

Liquified natural gas. Flytende metangass med temp. på 160 minusgrader. Designet på tankene er norskt, og gir mindre avkok av lasten, pluss at vi kan gå uten at tankene er fulle. Hadde en vanlig membrantanker jort det hadde den knust lasterommene hvis gassen hadde kommet i bevegelse pga grov sjø.

Jeg var heldig å fikk gå inn på en av tankene når vi lå i dokken i Brest. En tank er 36.000.000 liter. Det er så stort at man ikke tror det før man ser det med egne øyne :)

Hele båten er 288 meter lang, 49 meter bred og kan ta 147.000 kubikmeter LNG og koster ca 1 milliard kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøhvit i skumringen under lasting

5ymoe9s7ytr7xyn2fdee.jpg

Fungerte skiltet på kaien greit? Det er det jeg som har lagt fiber til. :P

Det var en kald og vindfull opplevelse.

Hvilket skilt? Det som skulle vise hvor mange meter vi hadde til kaia? La ikke helt merke til om det var slått på eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket skilt? Det som skulle vise hvor mange meter vi hadde til kaia? La ikke helt merke til om det var slått på eller ikke.

Stemmer det.

Der ute på tuppen av kaia satt jeg midt på vinteren å sveiset fiber. :P

Fikk desverre ikke sett det i aksjon før jeg ble demobilisert fra prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket skilt? Det som skulle vise hvor mange meter vi hadde til kaia? La ikke helt merke til om det var slått på eller ikke.

Stemmer det.

Der ute på tuppen av kaia satt jeg midt på vinteren å sveiset fiber. :P

Fikk desverre ikke sett det i aksjon før jeg ble demobilisert fra prosjektet.

Hehe, regner med det var litt surt ja. Vi var der i juli og filipinerene ombord klaget på at det var for kaldt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke akuratt sjømann, men jeg jobber som elektriker under byggingen av aker spitsbergen. (Ja den er registrert som båt)

Her er et bilde fra når de koblet sammen plattformen og skroget.

Det var visstnok verdens største løft. Mellom 11 000 og 12 000 tonn.

228636.jpg

Aker sier vel også at det er verdens største SSDR, eller Semi submersible drilling rig om du vil ;)

Jeg skal muligens begynne å jobbe på den når kommer seg til havs over jul en gang..

Denne har jeg vært med å montert trusterene på :P Jobber på flytekranen Eide lift 2, skal se om jeg får rotet frem noen bilder en dag :D

Har også jobbet ett par år på Normand Vester og Normand Drott. Supply og AH-tug.

Er litt sjømenn som kjører BMW ser det ut til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke akuratt sjømann, men jeg jobber som elektriker under byggingen av aker spitsbergen. (Ja den er registrert som båt)

Her er et bilde fra når de koblet sammen plattformen og skroget.

Det var visstnok verdens største løft. Mellom 11 000 og 12 000 tonn.

http://hugin.info/77/R/1166753/228636.jpg

Aker sier vel også at det er verdens største SSDR, eller Semi submersible drilling rig om du vil ;)

Jeg skal muligens begynne å jobbe på den når kommer seg til havs over jul en gang..

Denne har jeg vært med å montert trusterene på :P Jobber på flytekranen Eide lift 2, skal se om jeg får rotet frem noen bilder en dag :D

Har også jobbet ett par år på Normand Vester og Normand Drott. Supply og AH-tug.

Er litt sjømenn som kjører BMW ser det ut til :wink:

Jeg har faktisk tatt commisioning på de samme thrusterene. :P

Det er greie dimmensjoner.

Har sett Den Eide lift kranen noen ganger ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke akuratt sjømann, men jeg jobber som elektriker under byggingen av aker spitsbergen. (Ja den er registrert som båt)

Her er et bilde fra når de koblet sammen plattformen og skroget.

Det var visstnok verdens største løft. Mellom 11 000 og 12 000 tonn.

228636.jpg

Aker sier vel også at det er verdens største SSDR, eller Semi submersible drilling rig om du vil ;)

Jeg skal muligens begynne å jobbe på den når kommer seg til havs over jul en gang..

Denne har jeg vært med å montert trusterene på :P Jobber på flytekranen Eide lift 2, skal se om jeg får rotet frem noen bilder en dag :D

Har også jobbet ett par år på Normand Vester og Normand Drott. Supply og AH-tug.

Er litt sjømenn som kjører BMW ser det ut til :wink:

Kor er du fra då siden du jobber på Eidelift 2? ser den fra stue vinduet mitt eg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frakter appelsinjuce;) Både frossen, og flytende.

Den der rommer seriøst MYE juice :shock:

Regner med den stopper innom veldig mange havner på turen for å losse, men hva tar denne med tilbake til juice-land da? Må vel nødvendigvis være mat, drikke eller noe annet hygienisk for at det skal være forsvarlig?

Rommer en del juice ja:) Lastekapasiteten er på ca. 29.200 m3 i 16 sylindriske tanker, plassert i fire separate fryselasterom. I tillegg kan båten frakte containere på dekk.

skipet var forøvrig innblanda i en kollisjon tidligere i år. Film av det her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tips om hva man kan gjore faar og komme seg paa rigg eller baat? :)

Ta en utdannelse som gjør at du får jobb på rigg eller båt :P

Går maritime fag nå, så til neste år skal jeg ut som matros lærling. Noen som har noen tips til hvilken type båt det er fint å være lærling på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...