Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker MEGUIARS produkter, å vasker etter behov, å det blir sånn ca daglig, ettersom jeg har selv 2 biler, en mc, og en lastebil som trenger stell, i tillegg til at jeg polerer litt for venner og kjente.

Skrevet

Jeg bruker også Megiuars produkter til polering. Og stort sett TW til vask.

Vasker bilen grunding minst 2 ganger i uken med tørking!!, og polerer vel hver 3-4 mnd.

Bilen for også gjennomgå inni med vask, shining av plast/vinyldeler og støvsuging etc ca 1 gang i uken.

Skrevet

Burde absolutt være en slik tråd her!

Selv vasker jeg bilen minst en gang i uka med Meguiars Gold Class shampoen. Da benyttes Meguiars vaskehanske, Watermagnet og en microfiberklut til de siste dråpene. Ca annenhver vask bruker jeg Meguiars Ultimate Quick Detailer for å få den ekstra glansen 8)

Har i tillegg hatt noen økter i år med Clay og 3-step programmet fra Meguiars. Og Gold Class Trim Detailer for plastlistene rundt bilen.

Kan anbefale Meguiars! Enkelt å bruke og fantastisk resultat! Men ikke tro at dette er noen "snarvei" til en strøken bil, men det er nå bare kjekt å bruke noen timer ilag med bilen :wink:

IMG_1308_6-1.jpg

Skrevet

Kjøper store svamper på mekonomen, og vasker en gang i uka med turtlewax eller autoglym shampoo..

Tørker så klart, eller så tar det jo 1 time så er den skitten..

Skrevet
Kjøper store svamper på mekonomen, og vasker en gang i uka med turtlewax eller autoglym shampoo..

Tørker så klart, eller så tar det jo 1 time så er den skitten..

Syntes det holder å kjøre 2 minutter jeg.. Hender hvis det har vært mye regn og drit, så spyler jeg den i høyttrykk først.. Da har jeg 2 minutter å kjøre hjem.. Tørker ikke bilen først da, før jeg kjører hjem å vasker videre.. Når jeg kommer hjem igjen, så er bilen skitten igjen.. Hvis jeg har vasket ordentlig hjemme også, og ikke vasket, så blir det fort skittent å.. Vasket hos Sondre før Gatebil Kr. sand, men han hadde dårlig tid ja, så fikk ikke tørket.. Da var det skitten bil når jeg kom frem.. Og da var det bra vær.

Skrevet

Vasker som regel med Chemical Guys Wash&Gloss, eller DP. Enten Chenillemitt, eller Meguiars vaskehanske.

Tørker med Cobra Waffle og Meguiars Watermagnet.

Polerer med Manzerna produkter.

Wolfgang lakkforsegling, og Meguiars Techwax.

Inni får tralla en runde med DP Interior og Chemical Guys Silk Shine Dressing.

Vasker ved behov.

Skrevet
Sider vi er inne på emnet.. Hva skal jeg bruke på rutene? De er JÆVLIG skittene både utvendig og innvendig på hiacen.. Hah

Utenpå vasker du de skikkelig først, så bruker du "Autoglym glasspolish" eller tilsvarende hos Meguiars. Så til slutt tar du på "Turtle Wax Clear Vue Rain Repellent".. Innvendig bruker du "Armor All Glass Wipes".. Det er ufattelig hvor mye dritt som kommer på rutene innvendig med bruk av klimaanlegget. De fjerner også fette fingermerker. Det meste av dette får du kjøpt hos Bilxtra!

Hva bruker folk på svart dashbord o.l som har begynt å bli litt matte?

Er det å få tak i noe så man blir kvitt dette?

Jeg bruker "Armor All Wipes Flatpack Vinyl Blank" på det meste av svart innvendig.. Dette er vaskeservietter med et eller annet svart stoff i som gjør at du får en fin svart blank overflate. Dette fungerer MEGET bra! Bare husk å tørke vekk støvet først!

Skrevet
Da må det testes:)

Hvor får man kjøpt de da?

Bilxtra og sikkert mange andre plasser :)

Hvilket produkt fra Autoglym burde jeg velge naar jeg skal polere enn Avusblau bil? :)

Hvis du skal bruke Autoglym vil jeg anbefale Autoglym sin "Ultra Deep Shine" til avusblau bil.. Denne voksen er for biler med mørk og dyp farge :)

Skrevet

Jeg vasker bilen med NXT Meguiars shampoen, bruker Meguiars vaskevott og tørker med enten Meguiars Watermagnet eller et Cartec pusseskinn som jeg syns tørker mye bedre enn magnet'en.

Polerer med NXT Meguiars Techwax 2.0, eller 1-2-3 step systemet som innebærer lakkrens og carnaubavoks også.

Bruker Sonax syrefri felgrens og Meguiars HotShine på dekksider og lister.

Innvendig bruker jeg ingenting annet enn såpe og vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...