Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, her er vi igang igjen. Folk mener hva de mener, og det er tross alt forskjell på motorer..Enda de har samme motorkode.

Selv fikk jeg beskjed at min hadde gått på Castrol i alle år, og kommer til å fortsette med det. Men det skal forskes. Castrol Egde 10-60 er jo ikke akkurat billig... Vet det er flere som har kjørt Agip racing oljen med stor suksess, blant annet Ha|||on, som ikke er kjent for å lette på gassen.

Må forske litt selv, så får vi se... At Castrol har blodpriser vet alle. Men så spørs det hvor mye fancy tilvirkningsstoffer de har tilsatt som koster x-antall kroner enn f.eks 5L dunken på Bilextra til 199kr.

S50 er jo en forholdsvis moderne motorkonstruksjon, tross alt, men enda har det skjedd mye på oljefronten på ca 15 år.

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg brukte TWS 10-60 på min s50b32. Jeg hadde aldri no problemer med tikking til vanlig eller etter runder på rudskogen, så jeg var veldig fornøyd. Jeg kommer også til å fortsette med TWS på min 325 turbo.

Skrevet

Skjønner ikke folk det at BMW har avtale med Castrol så de har ikke annen olje. Hadde BMW hatt avtale med Valvoline så hadde de fyllt Valvoline på motorene.

En trimma motor har jo mye større behov for god olje enn en orginal motor har.

Skrevet

fikk beskjed på mitt lokale bmw verksted at mobil1 olja var mer enn bra nok.... så lenge man bytter oftere enn 25000... dette gjelder m52 motorer da, men det er vel brukende til s50 motorer også ville jeg tro...

Skrevet
Skjønner ikke folk det at BMW har avtale med Castrol så de har ikke annen olje. Hadde BMW hatt avtale med Valvoline så hadde de fyllt Valvoline på motorene.

En trimma motor har jo mye større behov for god olje enn en orginal motor har.

Vi ser du skriver at de har avtale, men det er ikke dårlig olje av den grunn.

Alle som fyller TWS får sikkert rådebank etter 15 runder på bane.

Man får det man betaler for. Enkelt og greit.

Skrevet

Poenget mitt var at BMW fyller på Castol siden de har avtale.. At folk med Castrol får rådebank etter 15 runder på bane har vel ikke jeg sakt..

Legg merke til en ting da. De som kjører med TWS sier jo at det er kun den oljen som duger.. Alle andre som ikke bruker TWS burde jo hatt rådebank for mange år siden...

Skrevet
Bruker du den bare om sommeren hadde jeg gått for mineralsk 20-50 olje..

Kjører du om vinteren også så hadde jeg hatt 10-60 på den.. Castrol oljen er oppskrytt.

Hvilket merke mener du er bra?

F.eks 20-50

Valvoline vr1 20-50 eller Pennzoil performace GT 20-50.

10-60 olje så er Agip å foretrekke et stykke forann Castrol.

Er disse typene mineral olje?

Dvs?

Skrevet
Bruker du den bare om sommeren hadde jeg gått for mineralsk 20-50 olje..

Kjører du om vinteren også så hadde jeg hatt 10-60 på den.. Castrol oljen er oppskrytt.

Hvilket merke mener du er bra?

F.eks 20-50

Valvoline vr1 20-50 eller Pennzoil performace GT 20-50.

10-60 olje så er Agip å foretrekke et stykke forann Castrol.

Er disse typene mineral olje?

Dvs?

Valvoline vr1 20-50 og Pennzoil performace GT 20-50 er mineralske.

Agip sin er fullsyntetisk.

Skrevet

Forskjellen på mineral olje og fullsyntetisk?

Tykk og tynn olje eller er jeg helt på tur.. Har ikke peil på olje, men har lyst til å prøve en tykkere olje så kansje motoren vil gå penere med tanke på tikking osv.

Pluss at ved noen pådrag på vålerbanen når oljetempen var oppe i 100-110 grader ved høyt trutall kom det litt blårøyk ut eksosen.. Dette sier meg at olja blir alt for tynn.

Skrevet

Tykk og tynn olje eller er jeg helt på tur.. Har ikke peil på olje, men har lyst til å prøve en tykkere olje så kansje motoren vil gå penere med tanke på tikking osv.

Pluss at ved noen pådrag på vålerbanen når oljetempen var oppe i 100-110 grader ved høyt trutall kom det litt blårøyk ut eksosen.. Dette sier meg at olja blir alt for tynn.

Bilen din burde ikke sende ut blårøyk allerede ved 100-110 grader egentlig.

Mineralsk olje klarer vel ikke å dra seg over et så stort spekter som syntetisk olje hva temp angår.

For å bli kvitt tikking,så sies det at amerikansk olje er bra,og helst litt tjukk,eks XXw-50.

Oljen jeg har prøvd på min,som jeg var mest fornøyd med var quakerstate 20w50,og denne er mineralsk.Bilen holdt oljetrykket best med denne oljen,men hvor bra/dårlig den er for motoren over lang tid,det har jeg ikke peiling på.

Skal sies at mange motorer hadde vært spart om folk bytta olje og filter litt oftere da.

Og hva er det med å kun bytte olje,og ikke filter egentlig?

Skrevet

Bilen din burde ikke sende ut blårøyk allerede ved 100-110 grader egentlig.

Mineralsk olje klarer vel ikke å dra seg over et så stort spekter som syntetisk olje hva temp angår.

For å bli kvitt tikking,så sies det at amerikansk olje er bra,og helst litt tjukk,eks XXw-50.

Oljen jeg har prøvd på min,som jeg var mest fornøyd med var quakerstate 20w50,og denne er mineralsk.Bilen holdt oljetrykket best med denne oljen,men hvor bra/dårlig den er for motoren over lang tid,det har jeg ikke peiling på.

Skal sies at mange motorer hadde vært spart om folk bytta olje og filter litt oftere da.

Og hva er det med å kun bytte olje,og ikke filter egentlig?

Har god erfaring med quakerstate olje her også, er blandt annet vidunder medisin for opel kadetter med ventiltikking, den kan tikke aldri så mye men etter en omgang quakerstate så forsvinner det helt i lang tid :P

Skrevet

På Våler i fjor hadde jeg aldri over 100gr på oljen Selv etter 12 runder.

Jeg hadde 20-50 mineralsk Pennzoil..

Hadde jeg vært deg hadde jeg fyllt på mineralsk.. Tror ikke du kommer til å angre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...