Øyvind L. Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Pennzoil 20-50 oljen transpotere varmen vekk veldig bra.. Litt bedre enn Valvoline sin, men begge har lavere olje temp en TWS. S14, S50, S38 har ikke bruk for fullsyntetisk olje siden alle de feks har shimsa ventiler og ikke hydrauliske.. Kjører du mineralsk olje så MÅ du bytte ofte. Jeg bytter på 4-5000km eller hver gang jeg skal på bane. Kan bli 2-3 ganger iløpet av en sommer. Jeg kjører bare 5-6000 i året med min. Jeg bytter filter før hver sesong. I år har jeg kjørt med Agip Racing 10-60 fullsyntetisk. Denne oljen ble jeg anbefalt av TEF Racing. De bygger og trimmer motorer. Den oljen klarer også å holde oljetempen veldig bra. Også er den mye billigere enn TWS. Jeg betalte 870kr for 8 liter Agip olje. Dette er min erfaring og andre jeg kjenner i BMWCCN som jeg har vært på bane treff med inkl Helge Vik. Mange synes sikkert jeg er dust siden jeg flagger dette så høyt, men hva er poenget med å kaste vekk pengene på noe som faktisk ikke er noe bedre en andre alternativer.
Bimmerlars Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 TWS olja er jo bedre, da den holder smøreegenskapene sine mye lenger enn en mineralolje, med tanke på at mineral må skiftes såpass ofte. Men har man en M-bil så er jo det god vogna og da gjør det ikke noe å skifte olje ofte. Hva koster et oljeskift med filter og mineralolje på en M sekser? Hva koster TWS for literen?
oddis Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Bimmerlars har et poeng. Man må vurdere hvor ofte man ønsker å bytte olje, og deretter se oljepriser opp mot hverandre. Ofte er mye av kjøringen søndagskjøring A til B og da er det ikke så kritisk hvilken olje man kjører på.. At Agip eller Valvoline er bedre enn Castrololjen har jeg ingen problemer med å skjønne... 8L Agip racingolje til 870kr høres jævlig billig ut!
R Andersen Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Tips på billig Castrololje. Sjekk kjøp og salg på BMWCCN-forumet. Jeg kjøper av en som pleier å annonsere der, og betaler 600.- for en 5 liter. Har kjørt mye med Castrol, og aldri hatt noen problemer med den, men det har jeg heller ikke hatt når jeg har kjørt med Mobil 1. Det viktigste er nok uansett å bytte olje ofte. Tror nok de fleste gode oljer i dag gjør en godkjent jobb.
336mik Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Har kjørt tws olje på s38`n min jeg,og med filterskifte,så havnet jeg på en drøy 1000lapp med 30% rabatt. Kjører som sagt quakerstate nå(dessverre 10w-40 siden 20w-50 var tomt),men samme olje med filterskift koster vel snaue 500kr(ingen rabatt). Skal sies at siden jeg har turbo,så har det lett for å bli mer bensin i olja fortere også da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå