Gå til innhold

Olje

conan
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått meg en m50b25 non vanos, 92 mod. Tenkte og bytte olje og filter på denne samt plugger. Åssen olje annbefales og plugger?

Og er det kjede el reim til register? jeg tror det er kjede og hvor ofte burde dette byttes??

Og 30r2pzlbhudqed4qqi1f.jpg

siste spmål. hvor er sikringer-rele til sentral låsen og soltaket??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt NGK plugger og Castrol Magnatec 5-40 olje siden jeg fikk den. Går veldig bra.

Det er kjede på alle M50 motorer, alle e36 rekke 6'er og alle 4'ere fra 94.

Åssen ngk plugger da? Jeg har en 92 modell, så da er det mulig jeg har reim da eller? Åssen finner jeg ut det enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har reim har du en m20 motor. Om du sjekker på f,eks autopower.se finnes noen bilder der. Om motoren er din på bilde i tråd innlegget mener jeg det er en m50 u vanos. Altså med kjede.

Angående olje kutta jeg ut castrol til fordel for Fina First 400 5w 40.Grunnen var billigere og at tikke/rasle lyder minket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har reim har du en m20 motor. Om du sjekker på f,eks autopower.se finnes noen bilder der. Om motoren er din på bilde i tråd innlegget mener jeg det er en m50 u vanos. Altså med kjede.

Angående olje kutta jeg ut castrol til fordel for Fina First 400 5w 40.Grunnen var billigere og at tikke/rasle lyder minket.

Okey :) Ja det er en M50B25 non vanos, men var en som mente den hadde reim, derfor var jeg litt usikker :) Hvor får jeg handlet fina first 400 hen a? Aldri hørt om den gitt :)

Takker for svar og hjelpende opplysninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kjede. Skal byttes når det begynner å rasle.

Er det en sprek motor i E36?

Okey :) jepp er fornøyd med m50 motoren, en liten chip så den blir litt kjappere i mellomregisteret så blir det flott :)

Tusen takk til alle med innlegg, da veit jeg åssen olje og plugger jeg skal gå for samt hvor dette kjøpes :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...