Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

E36 motorfester, E28 535i motorgummi, omsveist fremre eksos, mindre bremseservo. Da blir motoplasseringen mest mulig "original" med riktig vinkel på motoren.

På Våler sist, så jeg en som hadde brukt skive på førersiden, og da var det faktisk plass til den originale servoen. Blir det ikke litt hyssing og ståltråd over det da da? Kanskje ikke?

Skrevet
På Våler sist, så jeg en som hadde brukt skive på førersiden, og da var det faktisk plass til den originale servoen. Blir det ikke litt hyssing og ståltråd over det da da? Kanskje ikke?

Så det passer med org servo på M50 med sånn spacerskive altså?

Jeg har helt identisk oppsett som du sier, inkl spacerskive (fra Koed). Meget forseggjort skive, og alt er stivt og bra. Funker meget ok ser det ut til... enda jeg ikke har testkjørt og kjent enda. Synes vinkelen på bunnpanna blir veldig riktig med den skiva (nesten helt rett) Skiva er iallefall en mye bedre løsning enn å kjøre med en 'ikke eksisterende' liten Golf forsterker.

Skrevet

Spacerskiva får du kjøpt på Koed. E30->Nye deler->Tuning->Motorombyggingskit. Koster drøyt 200kr (fikk ikke til å hurtiglinke).

Her har du skiva (motorfestet er ikke sentrert på bildet dog).

pc7lhraofle0f7d0ek95.jpg

Motorfestene og spacerskiva som Koed selger til M50 i E30 m/org bremseservo:

xc7b7ry2ebdve5ppm6de.jpg

Dumt S-motorer har så store innsug, for ellers hadde det passa med org. servo der og..

Skrevet
Få høre dine løsninger hb :) Hvilke motorfester, motorvinkel og bremseservo? Alltid intressant å høre hva andre gjør... De løsningene som allerede finnes er ikke nødvendigvis de beste har jeg finni ut.. ;)

Jeg har akkurat satt i en m50 i min e-30cab 92 modell :P

Det som jeg så som et problem var med de gammle festene

var det ikke mulig å få exosen på manifoilene.

og innsuget gikk inni bremse forsterkeren.

Jeg tok 3 stk hockey pucker å borra hull i midten på disse.

og på siden der bremsekraft forsterkeren stod. dreide jeg en aluplate som var 3,5cm tjukk i hestesko å smatt inn imellom.

brukte heller ikke de originale festene (der blten til gummifestet går)

borra opp det lille hullet vedsiden av :P

dette funka fint på min;)

Brukte også den kassa som stod i min originalt (318)

Jeg har vel "E-30 facelift" så er kansje derfor min girstang ikke ble skeiv..

uten at jeg vet noe om dette sikkert :wink:

Skrevet

Hvordan mellom aksel er mest kurant å bruke? Skal sette inn en M50B25, fra 525, bruke kassa derfra også. Hvem mellom aksel passer da?

Skrevet
Hvordan mellom aksel er mest kurant å bruke? Skal sette inn en M50B25, fra 525, bruke kassa derfra også. Hvem mellom aksel passer da?

Jeg brukte 320 mellomaksel fra en E-36 :wink:

Den kan justeres

Da får jeg finne meg en sånn. Vet om en også. :D

• 2 weeks later...
Skrevet

E36 motorfestebraketter ja. Nå vet jeg ikke hvordan E34 festene ser ut, men det er jo bare å prøve seg fram. Kan alltids komponere noe eget, så lenge det passer med bremseservo og får sånn nogenlunde fornuftig helling på bunnpanna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...