quentez Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14042677 En nydelig bil, med en glimrende motor. Ut i fra bildene ser den jo strøken ut, men med såpass høy kilometerstand må det vel være en høy risiko med å kjøpe en slik bil? Ser for meg deler er svinedyre, og vedlikehold det samme... Eller er dette veldig holdbare biler, som kan kjøres langt dersom alle servicer er fulgt, og generelt vedlikehold er gjort bra?
hylle Skrevet September 28, 2008 Skrevet September 28, 2008 Søk litt rundt på forumet her så får du mer info, er flere tråder om en en slik bil på et par dager her nå. , jævla mange som skal ha e38 740 plutselig. og ja, delene er dyre.! vil også legge til at jeg går utifra at denne er brukt til langkjøring, og da betyr ikke kmstand så veldig mye dersom servicer er fulgt. -hylle.
Stonescream Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 er vel som andre store tunge biler. pakninger og stag i understellet + bremser som det går mye i om det er bykjøring osv det går i. En onkel av meg har en 1994 modell og har ikke hatt noen uforutsette utgifter på sin de sikkert 8 åra han har hatt sin. Kjører ikke så mye da, men virker som en solid bil.
mhane Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Jeg har hatt min i ca 2 år og over 60000 km. Bilen har gått over 220'km Har vel kunn byttet slitedeler bortsett fran noe rust på bagasjerommet som ble byttet. Kunne vel strengt tatt kjørt frem til neste EU kontroll uten å ha gjort noe som helst, men da måtte bremseskivene fremme ha blitt byttet for å komme gjennom kontrollen. Det viktige for meg er at jeg ikke har hatt drifts stans, og heller ikke har hatt noe problem med hverken motor eller elektronikk.
Werther Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Nå er ikke 220k fryktelig mye for en 13 år gammel bil da - er norsk gjennomsnittskjørelengde hvert år. Nå vet jeg ikke om dere mener 4 mil med langkjøring, men ved langkjøring ville denne gått 350k o.l i mine øyne.
Gunnar Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Jeg vil påstå at du må budsjettere godt på slitedeler, men det går igjen på de fleste tunge biler med avansert hjuloppheng. A6/5-serie og opp, så begynner det å bli mye vekt, og med store hjul i tillegg, så har du biler som spiser understellsdeler. Har ingen følelse av at det er noe problembiler i det hele tatt. Jeg har ikke hatt noen uforutsette stopp (med unntak av et som BMW-forhandleren var årsak i), men har byttet myye slitedeler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå