Gå til innhold

Sjekkliste. Henting av bil som har stått lenge i ro.


rolfi
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo.

Skal hente E21n til helga, men siden den har stått i omtrent 2 år nå så er det garantert ikke bare å starte den og kjøre.

Har skrevet opp etpar ting jeg skal kjøpe med (delene som står på er enten dårlige eller borte)

-Bremseklosser

-Monteringssett til bremseklosser

-Registerreim (gud vet hvor gammel den er...)

-Forgasser (har 2 stk, èn ujustert og en som har ligget ute i flere år, så vet ikke om den virker)

-Blinklys (det ene er borte)

-Lyspærer H1 (ene er ødelagt)

-Noen liter olje (Den både lekker og bruker.)

Er det da noe mer jeg trenger?

Bilen skal kjøres 60 mil, så skal jeg sette den i en garasje og gjøre det jeg gjorde dårlig sist om igjen. Jeg har også diverse andre planer, men de forblir hemmelige inntil vildere. Det jeg ikke holder hemmelig er at motoren som står i skal ut. Så om den får både rådebank og begynner å tikke, så gjør det meg lite sålenge jeg kommer meg hjem med den. :P

Så jeg trenger ikke akkurat ny forstilling, bakstilling, foringer og alt slikt. Kan kjøre med en bil med gåene foringer og dempere jeg, sålenge det ikke er noen veldig betydelig risiko. Som f.eks. hvis bremsebelegget på klossene hadde løsnet (Som det gjorde på E28n) eller at reima ryker.

Er det noe mer jeg bør legge til listen?

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye plugger og kondensfjerner...

Optional:

- Pågangsmot

- Kryssete finger

- Mobil for å ringe Viking/NAF

Thank You. Plugger og kondensfjerner er nedskevet.

Tar med ny coil, rotor og fordelerlokk også i samme slengen :P

Pågangsmot - Check

Kryssede fingre - Check

Mobil - Check

bremseveske...

Takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på att du trenger kondens fjerner men.. bare fyll full tank.. men plugger og olje/filter er jo greit å bytte siden den har stått i 2 år..

er ikke nødvendisvis noe som er galt emd bremsene, åssen har den stått lagret?

Den har stått både inne og ute (et år inne og et ute ca), og etter å ha sett hvordan klossene så ut på 528n så spanderer jeg på meg nye klosser framme til 336kr :P

Jeg orker ikke bytte olje og filter, da motoren skal kastes så langt vekk som den kan komme når bilen kommer i garasje :P Bare fyller på litt under turen heller.

Lykke til! :D

Kanskje noen kompiser med bil + henger som kjører mot deg og som kan plukke deg opp når bilen stopper ca halvveis?

Hvorfor tror alle at den kommer til å stoppe? :P

Det blir så in your faces hvis jeg kommer meg hjem uten problemer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skulle den stoppe? er vell ikke noe stift osv på denne? isåfall bør du se over denne, :) hvis du skal kaste motoren så hvorfor koste på ny reg reim? bare se om det er sprekker i den det, den holder nok

Lurer på hvorfor den skulle stoppe jeg også :P

Stift som i stiftetenning? Det er jeg ikke heelt sikker på faktisk, men tviler.

Tingen med reima er at den kan brukes på en annen M20. Etter 60 mil er den jo fortsatt så og si ny :) Og M20 skal det fortsette å være i bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...