rolfi Skrevet September 29, 2008 Share Skrevet September 29, 2008 Hallo. Skal hente E21n til helga, men siden den har stått i omtrent 2 år nå så er det garantert ikke bare å starte den og kjøre. Har skrevet opp etpar ting jeg skal kjøpe med (delene som står på er enten dårlige eller borte) -Bremseklosser -Monteringssett til bremseklosser -Registerreim (gud vet hvor gammel den er...) -Forgasser (har 2 stk, èn ujustert og en som har ligget ute i flere år, så vet ikke om den virker) -Blinklys (det ene er borte) -Lyspærer H1 (ene er ødelagt) -Noen liter olje (Den både lekker og bruker.) Er det da noe mer jeg trenger? Bilen skal kjøres 60 mil, så skal jeg sette den i en garasje og gjøre det jeg gjorde dårlig sist om igjen. Jeg har også diverse andre planer, men de forblir hemmelige inntil vildere. Det jeg ikke holder hemmelig er at motoren som står i skal ut. Så om den får både rådebank og begynner å tikke, så gjør det meg lite sålenge jeg kommer meg hjem med den. Så jeg trenger ikke akkurat ny forstilling, bakstilling, foringer og alt slikt. Kan kjøre med en bil med gåene foringer og dempere jeg, sålenge det ikke er noen veldig betydelig risiko. Som f.eks. hvis bremsebelegget på klossene hadde løsnet (Som det gjorde på E28n) eller at reima ryker. Er det noe mer jeg bør legge til listen? På forhånd takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet September 29, 2008 Share Skrevet September 29, 2008 Er du sikker på at bilen starter da? Jeg hadde iallefall ikke vært i tvil om at jeg skulle henta den på henger! -Hylle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 29, 2008 Forfatter Share Skrevet September 29, 2008 Den starter ja Starter og går. Sjekket for etpar måneder siden. Og den ble kjørt 60 mil for 2 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet September 29, 2008 Share Skrevet September 29, 2008 Nye plugger og kondensfjerner... Optional: - Pågangsmot - Kryssete finger - Mobil for å ringe Viking/NAF Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet September 29, 2008 Share Skrevet September 29, 2008 bremseveske... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 29, 2008 Forfatter Share Skrevet September 29, 2008 Nye plugger og kondensfjerner...Optional: - Pågangsmot - Kryssete finger - Mobil for å ringe Viking/NAF Thank You. Plugger og kondensfjerner er nedskevet. Tar med ny coil, rotor og fordelerlokk også i samme slengen Pågangsmot - Check Kryssede fingre - Check Mobil - Check bremseveske... Takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet September 29, 2008 Share Skrevet September 29, 2008 Medlemskap i falck. 200,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 29, 2008 Forfatter Share Skrevet September 29, 2008 Jeg er medlem med veihjelp i NAF Men seriøst altså, dette her kommer til å gå bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet September 29, 2008 Share Skrevet September 29, 2008 Haha, det er bra du lever i troen iallefall. men jeg hadde hentet på henger. ser ikke problemet! -hylle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 29, 2008 Forfatter Share Skrevet September 29, 2008 Kommer meg lett hjem uten problemer nå. =) Jeg liker ikke å kjøre med henger. Og når det er så langt så er det kun uaktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet September 29, 2008 Share Skrevet September 29, 2008 tviler på att du trenger kondens fjerner men.. bare fyll full tank.. men plugger og olje/filter er jo greit å bytte siden den har stått i 2 år.. er ikke nødvendisvis noe som er galt emd bremsene, åssen har den stått lagret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet September 29, 2008 Share Skrevet September 29, 2008 Lykke til! Kanskje noen kompiser med bil + henger som kjører mot deg og som kan plukke deg opp når bilen stopper ca halvveis? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 29, 2008 Forfatter Share Skrevet September 29, 2008 tviler på att du trenger kondens fjerner men.. bare fyll full tank.. men plugger og olje/filter er jo greit å bytte siden den har stått i 2 år..er ikke nødvendisvis noe som er galt emd bremsene, åssen har den stått lagret? Den har stått både inne og ute (et år inne og et ute ca), og etter å ha sett hvordan klossene så ut på 528n så spanderer jeg på meg nye klosser framme til 336kr Jeg orker ikke bytte olje og filter, da motoren skal kastes så langt vekk som den kan komme når bilen kommer i garasje Bare fyller på litt under turen heller. Lykke til! Kanskje noen kompiser med bil + henger som kjører mot deg og som kan plukke deg opp når bilen stopper ca halvveis? Hvorfor tror alle at den kommer til å stoppe? Det blir så in your faces hvis jeg kommer meg hjem uten problemer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet September 29, 2008 Share Skrevet September 29, 2008 hvorfor skulle den stoppe? er vell ikke noe stift osv på denne? isåfall bør du se over denne, hvis du skal kaste motoren så hvorfor koste på ny reg reim? bare se om det er sprekker i den det, den holder nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 29, 2008 Forfatter Share Skrevet September 29, 2008 hvorfor skulle den stoppe? er vell ikke noe stift osv på denne? isåfall bør du se over denne, hvis du skal kaste motoren så hvorfor koste på ny reg reim? bare se om det er sprekker i den det, den holder nok Lurer på hvorfor den skulle stoppe jeg også Stift som i stiftetenning? Det er jeg ikke heelt sikker på faktisk, men tviler. Tingen med reima er at den kan brukes på en annen M20. Etter 60 mil er den jo fortsatt så og si ny Og M20 skal det fortsette å være i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå