DavidK Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Hei! Skal sansynligvis kjøpe meg en E46 nå. Var å så på en 00mod 320ic her om dagen. Den hadde rulla rundt 140-150-000km. Jeg synes bilen så veldig bra ut og var god å kjøre. Eneste jeg stusset litt over var gearkassen, den var ikke akkurat så veldig tight :s Er det normalt eller ? Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men var god vandring mellom gira kan du si Nå har ikke jeg kjørt mye bmw, men var feks litt køddent å vite om den var i gir elr ikke... Og hva annet er typisk dårlig med disse bilene ? Hva burde jeg se etter ? Takker!
jansson Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 hmm det var rart..BMW pleier og ha VELDIG tighte gir til og med helt ned i 90 modellene er de jo tightere en mange japse biler som er rundt 99
DavidK Skrevet September 29, 2008 Forfatter Skrevet September 29, 2008 hmm, ja de bmwene jeg har kjørt har også vært en del tightere enn denne e46'n. Nå hadde jeg japse med shortshift og slikt før da så er sikkert en liten vanesak og Men eiern av denne bmwn synes også den var litt slapp... Det er ikke noe jeg ser på som et stort problem da, men bare lurer på om det kan være et tegn på at noe ikke er helt som det skal el no..
jansson Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 okok jeg ville dratt og sett på en annen e 46 jeg og sett åssen giret var på den..kanskje de er sånn men det tviler jeg på..og jeg ville vært litt forsiktig med gear kasser som er slappe hehehe
*MrB* Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Du bør se etter rust på panser, dører og bakluke. Ellers at foringer er i bra stand. Og sjekk om traversen bak er løs. Da er det bare å styre unna. Ellers er dette gode biler. 320i er litt lat i 150hk-utgave, men lyden er fin og den fungerer bra når den først er kommet i siget. Prøv å finne en bil med sportsseter. De er ubeskrivelig mye bedre enn standardsetene. Annet kjekt utstyr er xenon, M-Tech, Harman Kardon stereo osv. Forøvrig er jeg ikke spesielt imponert over sjaltingen på BMW sine manuelle kasser. Det er litt mye svikt i spaken og sjalteveiene er litt lange. Japsene er bedre på dette. Må innrømme det...
E46Johnny Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Jeg vill nå mene at det ikke er ukjent med slark i girstanga på endel BMW modeller pga slitte foringer. Rogue Engineering har en løsning på det, samt masse andre BMW tips som burde været lest av alle. Sjekk bla Tech Tips. Link: http://www.rogueengineering.com/Merchant2/merchant.mvc?
DavidK Skrevet September 29, 2008 Forfatter Skrevet September 29, 2008 Takker for tipsene Ordnet slik at bilen skal på NAF test nå før evnt kjøp. Da skjekker vell de foringer, traversen, rust ol. veldig nøye ? eller ?
Bimmerlars Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Be de se NØYE etter sprekkdannelser i karosseriet rundt traversopphengsforingene bak. Er garantisak inntil 10 år, men kanonfint å prute på Se nøye etter rust under dører, på panser, forskjemer, bagasjelokk osv. Spesielt i falsene og fugene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå