Gå til innhold

E30 325i Prosjekt Tyskerstuk


FTE
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå ruller gromdelene inn ja :) Fortell om buret, merke og hvor du kjøpte fra. Gjerne noen fler detaljbilder av det også.

Spent på hvordan de K-sport "race" coiloverne kommer til å funke, de sies å være temmelig hardcore satt opp iflg. GS.

Rekker du sesongstart (i mai) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buret er kjøpt hos Ellingsen på Autobb.no. Merket er Wiechers og de produserer til de fleste biler på bestilling. Dette er det dyreste settet siden det er polert og med kryss bak. Bra passform bortsett fra ved A stolpen, der må jeg modifisere gulvet litt siden buret butter i taket før jeg får skjøtet det til B stolpen. Tror nok dette buret vil skinne godt i sola :) :

IMG_0004-2.jpg

Skikkelig bur skal ha kryss:

IMG_0005-2.jpg

Er også spent på K-sport settet, de sier det er et ganske heavy oppsett på det ja. Det er camber-justering i tillegg til høyde og stivhet:

IMG_0011.jpg

Ellers har jeg gjort klar motordeksler og understell for montering:

IMG_0006-1.jpg

Fikk endelig av bakstellet istad også, etter to timer med spett!

IMG_0009.jpg

Nå skal også det pusses og lakkeres pluss foringsbytte. Bestilte Powerflex idag :wink:

Det spøker nok for å få den på veien denne våren gitt, har igjen å sette sammen motoren, lakkere motorrom og innvendig dører, montere alt innvendig ++ Når bilen er startklar, skal hele bilen pusses ned for omlakkering. Dessuten mangler jeg felger (og penger) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte du inn fjær beina foran? Hva kostet K-sport kittet??

De kommer ferdig bygget om, må bare bytte om spindel. Så da kan man ha de originale fjærbena liggende i tilfelle man blir stoppet. K-sport settet er ikke TUV godkjent desverre. Settet jeg kjøpte koster vel 13000,- hos GS tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det Yngve mente var at på noen coiloverssatser (som f.eks til E30 M3) så må man levere inn sine gamle fjærbein som pant, eller betale 4-5-6k i ekstragebyr. E30 4 bolts fjærbein finnes det mye av, derfor har ikke std E30 coilovers innbyttekrav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann. En liten update må til her nå, er ikke store greiene men.

Stale_H: Ga vel rundt 14k for dette buret komplett med skruesats og braketter.

Fått tak i nesten alle foringene idag, får resten på fredag.

IMG_0016-2.jpg

Nye støttestag foran. Sjekk det ene gamle, er faktisk bøyd:

IMG_0014-1.jpg

Bakstillingen før jeg fikk ut foringene. De måtte jeg brenne ut:

IMG_0012-1.jpg

Foringene fjernet og ny lakk på bakstellet:

IMG_0017-1.jpg

Da er det bare å vente på de siste foringene så kan jeg begynne å montere både forstilling og bakstilling og coilovers. Deilig at det går mot mål nå, montering istedet for DEmontering ;)

Får snart toppen fra vask også så da kan jeg begynne å montere motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fått begynt litt med montering av understell nå. Satt på plass foringer foran og fjærbena.

IMG_0005-3.jpg

Har også begynt så vidt bak. Men fy så trangt det er på de små foringene til bærearmene.

Her ligger de i "spor" på høyre side:

IMG_0010-3.jpg

Her ser dere hvor mye det bommer på venstre. Skal det være så trangt?

IMG_0011-1.jpg

Jeg må jo banke ut ørene på bærearmen for å få de nedi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det ser ut til at du har brukt begge foringsdelene som er tjukke. Den ene delen er tjukk og den andre skal være litt tynnere. Sjekk med resten av foringene du har om det er noe forskjell på de. Var i affal det på mine powerflex til bærearmene bak. Håper du skjønte noe av det jeg forklarte her :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner hva du mener. Var det jeg tenkte først også, men alle jeg har fått er like...Faen, er jo typisk om jeg har fått feil. Men kan jo ikke bli feil heller når alle kommer i lukket eske og er like?? Det skal GODT gjøres å få de på plass sånn de er nå iallefall :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg merket den delen etter jeg hadde presset den inn, men det er kun den, av åtte deler som er tynnere enn de andre. Skulle jo vært tre til i såfall. Og etter jeg har sjekket litt på nettet så kan det se ut som det skal være tynne "mot hverandre" og tjukke ytterst i følge bilder jeg har sett.. Da skal jeg sjekke med GS bildeler imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...