Kristian Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 er dette med originale bremser også? eller må du oppgradere?
spruddel Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Dette blir helt rått da. Litt morsomt når du stiller ut bilen med panseret åpent og man ser to turboer også godkjenningspapirer i ruta
NBCustom Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 dette høres meget bra ut, utvilsomt norges råeste e30. Den manglet kun en ting, sprek motor, noe den er klar for nå. Føyer meg i køen med gratulasjoner.
FTE Skrevet November 10, 2010 Forfatter Skrevet November 10, 2010 Takker for kommentarer folkens Kriteriene er som følger: (ordrett fra brevet) * Byggingen skal være utført fagmessing og det skal fremlegges dokumentasjon, etter ombygging, på at kjøretøyet tilfredstiller de krav som gjaldt ved førstegangsregistrering. * Vi vil godta at det brukes bremser fra BMW M3 utgave. Dersom det benyttes andre bremser, skal det fremlegges dokumentasjon på disse og at de er tilpasset kjøretøyet. * Ved fremstilling for kontroll skal det fremlegges dokumentasjon på deler som er benyttet i ombyggingen. * Det må fremlegges dokumentasjon på motoreffekt, ladetrykk og turtall, samt avgass og støy. Dette virker veldig greit synes jeg. Det eneste er at de ikke har spesifisert hvilken M3 de godtar bremser fra (E30, E36) Jeg presiserte jo i søknaden at jeg ville kjøre spec'en til Alpina B6 3,5, hvilke type bremser hadde de egentlig?? Ser for meg at jeg må begynne å spare til 5-bolt understell nå gitt
winchester Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Alpina B6 3,5 har standard E30 M3-bremser. Lykke til, dette blir gromt
Jørgen Lie Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Gratulerer Dette blir jo prikken over i`en i et ellers så STRØKENT bygg!! Må si jeg misunner deg/de/dere som kan holde på slik.. Veldig morsomt å se hva du har fått til alle fall Gleder meg til å følge med videre her
FTE Skrevet November 10, 2010 Forfatter Skrevet November 10, 2010 Takker for det Så: Passer E30 M3 hjullager/nav på et E30 51mm fjærben..? Eller er det like greit å kjøpe hele fjærbena fra M3? Og hvis de vil ha E36 M3 bremser, passer de over på E30 M3 fjærben?? Hmmm, søke, søke
winchester Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 E36 M3 bremseskivene og kalipperne passer på E30 M3 fjærbein, men du må space ut bremseskiven med 12.8cm for at kalipperen skal passe rett på. En kompis av Helge Vik laget slike spacere til Ståle, så hør med han. E30 M3 hjullager/NAV passer såvidt jeg vet ikke på 51mm fjærbein.
FTE Skrevet November 10, 2010 Forfatter Skrevet November 10, 2010 E30 M3 hjullager/NAV passer såvidt jeg vet ikke på 51mm fjærbein. Hmm, i see. Da har jeg plutselig et K-sport coiloversett til overs jeg da, hvis det er tilfelle. Håpet på at de delene pluss bremser kunne skrues over på K-sporten etter godkjenninga. Hmmmmmmmmmmmmmmmmmm....
winchester Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Eller.. E30 M3 fjærbeinet er vel 51mm, hm. Nå ble jeg usikker. Du finner det helt sikkert på nett.
M3 Yngve Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 På 51 mm beina kan du bruke en hylse og sette på nesten alle 5 bolts nav. E36, E34, E28 osv. Bruker du absen, så må du kansje finne ut hvem som passer best. Der kan du lage adapter til M3 E30 bremser feks, så kan du bruke K-sportene, om du borrer senteret eller kjøper senter til E30 M3. Må legge en liten skive i mellom kalper feste, for det nye lageret bygger litt mere ut. Blir også litt lite mutter, men det tror jeg noen har laga en ny type. Men hvordan skal du fremskaffe papirer utslepp og støy ?
e30 tic Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Alpina B6 3,5 har standard E30 M3-bremser. Lykke til, dette blir gromt kor har du det i fra? Mine alpina b6 bremser har eg kvittering på og er 4bolt 296x22mm med en stempla calipper, Alpinaen har også større hoved bremsecyl (eg har ennå ikke målt hvor mye) Er viktig å skille mellom b6 og b6s her....
winchester Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Ops, tenkte på B6S der du, som var basert på E30 M3 modellen!
ehrnst Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Så bra. Kanskje jeg kan gratulere som medlem i "godkjent E30 turbo" klubben snart da:)
Ole@Automote Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Det enkleste og billigste for å få 5 bolts framme på e30 er å ta hele hjulnavet med hub fra e36 m3 bremser og alt, e36 M3 har mye grovere bremser enn e30 M3 for så å bruke senkesett fra Z3 med 6 syl. Senkesett er som regel veldig mye billigere til e36 forstilling. Z3 har jo e36 forstilling og samme bakstilling som e30. Ja også kan du ta compakt bakstilling fra 323, er en del billigere enn e30 M3 da alt som kommer fra e30 M er regnet som gull. Setter du på calipper bak fra e30 M3 så går det igjennom som m3 bremser også Hmm lurer på om det var lesbart og lettforståelig jeg heheheh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå