G-RACING Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 E30 M3 og e30 325 har likens delenr på bruene. Du kjøper, nav, hjullager fra M3 (evt e36 325, billigare), M3 Skiver, Helst e30 m3 kalipter med klave, så er du der. Mulig du kan bruke den orginale kalipteren og klaven, dog må den byggast ut med adapter.
winchester Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Alle E30-modeller har like bærebroer bak/fram, inkl. Z1 på de foran.
Kristian Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Alle E30-modeller har like bærebroer bak/fram, inkl. Z1 på de foran. ikke m3.. alu.
FTE Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 Pratet med saksbehandleren på BT idag, han sa at E30 M3 bremser holder til effekten jeg skal godkjenne. Etter det jeg vet så er skivene 280x25, og de skulle bare kontrollmåle disse. Han sa også at jeg fritt kunne bruke andre bremser, men de måtte kunne dokumenteres at de passet til E30. Men er det noen spesielle kjennetegn på calipperne til M3? Slik at de kan dokumenteres? ZhilleN: Region Øst Biltilsynet på Risløkka behandlet min søknad. G-Racing: Takker Ang. bakstillinga så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Kanskje enklest å bare bruke deler fra E30 M3 rund-baut egentlig. Hvor mye bygger compact/Z3 ut i forhold til E30M3 bak da? Hadde jo et lite håp om å fortsette å bruke Futuraene med adapter Men da bygger de vel litt for mye ut....haha, ser jo ut som jeg må kjøpe meg nye felger til sommeren også
winchester Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Alle E30-modeller har like bærebroer bak/fram, inkl. Z1 på de foran. ikke m3.. alu. De kom også i stål, til og med 9/1988. Etter det var alminium standard. Men poenget var at det passer overens. Eneste som ikke passer er vel 325iX?
leif harald Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Gratulerer Hva effekt ble det søkt om? lurer på hva BT gotar med tanke på m3 bremser siden du skal bruke det.
Kristov Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Gratulerer Hva effekt ble det søkt om? lurer på hva BT gotar med tanke på m3 bremser siden du skal bruke det. 240hk - Samme som Sport Evo.
oddis Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Dette var hyggelig lesing FTE, bra noen blir møtt med positive innstillinger da man søker om eksosvifte i E30 Jeg er derimot spent på et par tre av punktene her: * Byggingen skal være utført fagmessing og det skal fremlegges dokumentasjon, etter ombygging, på at kjøretøyet tilfredstiller de krav som gjaldt ved førstegangsregistrering. Hva mener de med fagmessig? Og hva slags dokumentasjon snakker de om? Co målinger på at den er innenfor kravet? Din bil er før eller etter kat kravet i 89? * Ved fremstilling for kontroll skal det fremlegges dokumentasjon på deler som er benyttet i ombyggingen. Er det kvitteringer på deler de mener? * Det må fremlegges dokumentasjon på motoreffekt, ladetrykk og turtall, samt avgass og støy. Her er jeg veldig spent. Kan du velge ut hvem du vil og bremse hos? Og hva har de sagt om motorstyring? Skal den være orginal? Har en ekkel følelse av at noen av de punktene kan baktenne skikkelig. Ihvertfall er det min erfaring etter å ha motatt liknende brev for noen år tilbake..
FTE Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 leif harald: Søkte om tilnærmet lik effekt som på Alpina B6 3,5 Altså ca 250hk. oddis: Jeg er like spent som deg. Jeg har kontakt med han som godkjente søknaden min og kunne bare spørre i løpet av byggefasen om hvilke dokumenter de vil ha ved visning. Jeg har ikke spurt han direkte om disse punktene ennå. Men tolker det slik at de vil ha avgassen og støy på et nivå som var noenlunde slik bilen var ved førstegangsreg. Jeg skal jo ikke bygge om ramme eller bærende strukturer på noen måte, både motor og gir /drivverk blir originalt. Mulig de vil ha dok på at det er originale deler ellers på bilen..? Bilen min er før kravet. Når det gjelder deler jeg skal bruke så tolker jeg det som at de vil se datablad på turboene, type dyser, størrelse på IC og slikt. De har ikke spesifisert hvem jeg skal bremse bilen hos, regner med det er fritt, inntil jeg hører noe annet iallefall. Har spesifisert at jeg skal bruke original motorstyring med turbochip og E36 M3 dyser. Nevnte det også på tlf idag og det var greit.
Gjest Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Alle e30r har ikke like bærearmer bak. 325 og m3 er samme. 323 har som dere vet skivebrems men har mindre lager enn 325/m3. Og 320 har samme lager som 323 men ikke fester til kalliper.Og det heter ikke pump steer=) det heter bump steer og er akurat det det hørest ut som. Hjulene svinger litt når bilen fjærer forran. M3 nav passer ikke på vanlig e30 51mm fjærbein. Så m3 bein er best. Men vanskelig og finne. Men du bygger jo etter alpina b6 og den har 325 bein. og nav. får vel kjøpt nye b6 bremser?
leif harald Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Selges nye alpina b6 bremser på koed=) Nja, jeg prøfte å kjøpe når jeg skulle søke om motorombygging. Men de selges ikke uten at du har et chassinr til en alpina b3/b6
FTE Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 For en pris det var på de Alpinabremsene da. 13000,- foran, det må vel være med kalippere og da kanskje? Ser det står bremsesett. De er faktisk større enn E30M3 også ser jeg, skal lure på om jeg kan få bruke de istedet kanskje? Det løser iallefall mange problemer. Men bak da? Edit, så nå at prisen inkluderte to skiver, to kalippere pluss hovedbremsesylinder. Disse skivene måler 296x25 kontra E30 M3 sine 280x25. Hva sitter på 325i originalt egentlig, 260 eller noe sånt? Hadde jeg fått tak i papirer på Alpinabremsene så kunne jeg bare vist de på BT og hørt om de godkjente de. m-alpin: er flere som er int. i felgene, så HVIS jeg skal selge så blir det budrunde
m-alpin Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Ja,er med på den få de ut har penger jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå