Mikael-B Skrevet Desember 12, 2010 Skrevet Desember 12, 2010 Lineær betyr at bensintrykket følger det samme trykket som er i innsuget selv når turboen lader. Noen visse lineære kan brukes sammen med original innsprutsystem, mens andre er best beregnet på datasprut eller chipping. Progressive er som du sier ja, den øker bensintrykket når turbotrykket øker På et gammelt turbobygg som jeg hadde i offroad før med M10 turbo brukte jeg Malpassi 374 Universal, herfra: http://www.pedersens-racing.no/bil/btr/ Fungerte fint siden jeg lada ganske lite (kun 0,5 bar) Men jeg vil anbefale en lineær istede for progressiv, synes progressive er vanskelig å få til å fungere ordentlig. En kamerat sin 940 turbo med FT, 19t osv. fikk vi aldri å fungere ordentlig med progressiv.
Toastjern Skrevet Desember 13, 2010 Skrevet Desember 13, 2010 Takker, blir nok en filmsnutt utpå våren tenker jeg Søknaden min holder jeg for meg selv, men kan si at jo flere opplysninger om bil og deler du skal bruke, desto bedre for BT. Nei, ville ikke ha kopi av den.. var bare litt nysgjerrig på åssen du forklarte hvilke deler du skulle bruke, hva som var målet ditt osv. Men som du sier, heller mer info til BT enn for lite. Det her blir nok noe av det mer spesielle å se av E30 i Norge, blir bra
FTE Skrevet Desember 20, 2010 Forfatter Skrevet Desember 20, 2010 Michael B: Takk for info GS bildeler har en BTR jeg tenkte å prøve, noen prøvd den? Toastjern: Takker Fikk litt dårlig news istad. Bunnpannene jeg har (2 stk) er vrak begge to Den ene er sprekt under og tettet med et slags stålplast-tettemiddel fra tidligere eier. Selvfølgelig ikke tett nok, så sendte den til en kompis om er alu-sveiser, for å fjerne belegget og sveise skikkelig, men han fikk det ikke rent nok så det bare perlet seg Og den andre klarte jeg å ødelegge gjengene til tappeskruen på ved å kjøre på en stein i høst. Aaargh!
R Andersen Skrevet Desember 20, 2010 Skrevet Desember 20, 2010 Kjipt det med bunnpannen! Men jeg kan høre med en bekjent av meg som har litt M20B25-deler liggende, hvis det er av interesse?
FTE Skrevet Desember 20, 2010 Forfatter Skrevet Desember 20, 2010 Ja, det kan du jo gjøre, Hvis han har, hør hvor mye han vil ha for den og om han kan garantere for at den er tett
R Andersen Skrevet Desember 20, 2010 Skrevet Desember 20, 2010 Han hadde dessverre ikke det. Han hadde kun til E34 520i, og den passer vel dårlig?
FTE Skrevet Desember 20, 2010 Forfatter Skrevet Desember 20, 2010 Oki, hehe. Takk for at du spurte iallefall da. Lurer egentlig bare på å kjøpe en fette ny en istedet, koster ikke all verden uansett. Pluss at jeg garantert får en tett en
e30 tic Skrevet Desember 20, 2010 Skrevet Desember 20, 2010 Michael B: Takk for info GS bildeler har en BTR jeg tenkte å prøve, noen prøvd den? Toastjern: Takker Fikk litt dårlig news istad. Bunnpannene jeg har (2 stk) er vrak begge to Den ene er sprekt under og tettet med et slags stålplast-tettemiddel fra tidligere eier. Selvfølgelig ikke tett nok, så sendte den til en kompis om er alu-sveiser, for å fjerne belegget og sveise skikkelig, men han fikk det ikke rent nok så det bare perlet seg Og den andre klarte jeg å ødelegge gjengene til tappeskruen på ved å kjøre på en stein i høst. Aaargh! Uten at eg skal legge meg oppi dette her; eg tok å vaska en bunnpanne eg hadde liggende, og siden eg aldri hadde sveist med alu før testa jeg å legge i skrapene på m20 panna der de normalt har subbet nedi, gikk jo helt fint etter eg hadde børsta det rent med syrefast børste.
FTE Skrevet Desember 21, 2010 Forfatter Skrevet Desember 21, 2010 Høres jo bra ut det e30tic, men han kompisen min er alu sveiser og når han ikke kan garantere at han får det tett pga oljerester i porer og sånn, så stoler jeg på det Har dessuten bestilt meg helt ny panne nå. Garantert tett
Spiritus Sancti Skrevet Desember 21, 2010 Skrevet Desember 21, 2010 Høres jo bra ut det e30tic, men han kompisen min er alu sveiser og når han ikke kan garantere at han får det tett pga oljerester i porer og sånn, så stoler jeg på det Har dessuten bestilt meg helt ny panne nå. Garantert tett Kanskje du er en av 1000 som får bunnpanne med produksjonsfeil. Haha
FTE Skrevet Desember 21, 2010 Forfatter Skrevet Desember 21, 2010 Ja, det kan dere banne på at skjer meg
Kristov Skrevet Desember 22, 2010 Skrevet Desember 22, 2010 Jeg har et par brukte panner i god stand om du vil spare penger.
anders87 Skrevet Desember 22, 2010 Skrevet Desember 22, 2010 Fælt så positivt ladet folk var over her da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå