anders87 Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Du får bare komme innom en helg Anders Ta med deg noen gromme hjul samtidig da Hehe Thats good! Skal se hva jeg får rasket med meg
KalMar Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 ser kjempemessig ut dette.ang åndingen så tror jeg det blir praktisert litt forskjellig, men egentlig skal dette resirkuleres. ut fra toppdeksel - inn i catch - inn før turbo Trodde ikke det var bra for tubo å få inn olje den veien. Vis du har åpen dumpventil så vil du slite med olje søl ut av dump. En kompis av meg hadde en 240 turbo som det var montert fra toppdeksel og inn før turbo, den svetet en god del olje fra dump
FTE Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 Takker igjen folkens Tror jeg setter på et lite filter på åndingen, så gjemmer jeg den inn under innsuget, satser på at det fungerer. Blir det mye oljesøl av det så får jeg gå til innkjøp av en catch-tank. Etter to dager med "fungerende" motor, har jeg konstantert et par ting: * BTR holder ikke tett, det lekker heftig ut fra niplene når motor er igang. Har strammet de så mye jeg "tør" men får prøve litt til. Har ca 3 bar i trykk på tomgang akkurat nå. * Bensintrykket detter til 0 med en gang motoren skrues av, er det riktig, eller er det pga at jeg ikke har fått det tett nok? * Dum som jeg var så sjekket jeg ikke grenrørene om de var rette (og tette) før jeg skrudde de på, har ganske heftig eksoslekk ved to-tre sylindere. Må av med dette igjen og sende de til planing. Noen tips til hvor jeg bør henvende meg for dette? * Bilen "drukner" liksom litt når jeg gir gass. Har bare startet den i garasjen pluss kjørt en bitteliten tur på feltet her, men ikke prøvd å bygge trykk ennå. Når jeg gir sakte gass, går den fint opp på turtall, men gir jeg brått gass så drukner den litt høres det ut som. Skal prøve meg på en kjøretur imorra så får vi se hva som skjer Noen som vil anbefale et bra merke til målere? Turbotrykk, oljetrykk o.l.
KalMar Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 VDO er et bra merke til målere, og de ser nokså likt orginalt ut
oddis Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Catchtank anbefales sterkt. Det er litt kjedelig å bruke en hel dag på å rengjøre motorrommet. Finn ei gjennomsiktig brusflaske og trekk en slange til toppdekselåndinga. Så får du heller gjemme bort flaska litt med nedi ved rammevangen med noe feste-improvisering. Jeg har ikke lest nøye, men har du bredbandslamda leser du av A/F verdiene og sender de til den som brenner chip for deg (?). Men du vil selvsagt tette både eksoslek og bensinlek før du leser av A/F verdiene du skal sende. Målere.. alt annet enn billigserien på Biltema. Den "smokesseries" funker faktisk ganske greit, ihvertfall oljetrykk og temp, vi kontrollsjekket på en kompis sin, med industrimeter.
FTE Skrevet Februar 8, 2011 Forfatter Skrevet Februar 8, 2011 Har ikke bredbåndslambda, bare den originale. Så litt på målere som Kollevold fører, Autometer. Disse har jeg vært borti før, de skal vel være av grei kvalitet. En kompis av meg kjøpte de som Bilxtra fører, Autogauge med mørke glass, stilige var de men vet ikke hvor nøyaktige de er da.
winchester Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Om du skal ha bredbåndslambda ville jeg tatt en titt på målerene som George Graves lager på E30Tech, han skal snart slutte med produksjonen, så ville knabbet en kjapt om dette er noe du er interessert i. Ser helt orginalt ut i tillegg.
oddis Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Det der er bare en A/F måler, og ikke probe og software. Samt du ikke får lest av eksakte verdier, kun "høy eller lav". Har bestilt meg endel stash fra George som han skal skal starte produksjonen av nå til uka. Men det er kun for å få OEM stuk i kupeen. De funker dårlig til eksakt verdi-avlesning, med mindre du husker hva et eller to blink tilsvarer. Autometer og Autogauge er fine greier, null problem. Førstnevnte er vel den dyreste. Ellers kan det være lurt å handle f.eks manometre på oljetrykk som lyser opp og blinker når oljetrykket blir for lavt. Sjekk ut Stri metrene på web shoppen til pure-pf.com
winchester Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Nei, det er helt riktig. Men er en grei liten orginal måler som kan være greit å ha. Hva har du bestilt, oddis?
oddis Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Grei måler om man har bredbandslamda ja. Som selvfølgelig må kjøpes i tillegg. Den måleren til George er jo kun lagd med OEM in mind.
winchester Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Ja, var derfor jeg skrev målerne, og ikke bredbåndslambdaen, åpenbart at bredbåndslambda må kjøpes i tillegg.
Østgaard Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Har ikke bredbåndslambda, bare den originale. Så litt på målere som Kollevold fører, Autometer. Disse har jeg vært borti før, de skal vel være av grei kvalitet. En kompis av meg kjøpte de som Bilxtra fører, Autogauge med mørke glass, stilige var de men vet ikke hvor nøyaktige de er da. http://www.bilxtra.no/butikk/?ItemId=3487 Desse du tenker på da? Ser ganske tøffe ut ja, viserene går opp på maks og ned igjenn når du slår på tenninga, og de er dimmer på lyset. Hadde vert artig å visst om de er nøyaktige, da jeg jobber på bilxtra og selger slike
winchester Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Har ikke bredbåndslambda, bare den originale. Så litt på målere som Kollevold fører, Autometer. Disse har jeg vært borti før, de skal vel være av grei kvalitet. En kompis av meg kjøpte de som Bilxtra fører, Autogauge med mørke glass, stilige var de men vet ikke hvor nøyaktige de er da. http://www.bilxtra.no/butikk/?ItemId=3487 Desse du tenker på da? Ser ganske tøffe ut ja, viserene går opp på maks og ned igjenn når du slår på tenninga, og de er dimmer på lyset. Hadde vert artig å visst om de er nøyaktige, da jeg jobber på bilxtra og selger slike Har slike i en Transporter T4 2.5TDI, er greit nok for bruksbil, men tror ikke de måler helt nøyaktig.
leif harald Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Jeg har slike målere i turbo/kompressor-trykk og oljetrykk. Trykkmåleren vistte hvertfall det samme trykket som vipecen viste på pcen
winchester Skrevet Februar 8, 2011 Skrevet Februar 8, 2011 Jeg har slike målere i turbo/kompressor-trykk og oljetrykk. Trykkmåleren vistte hvertfall det samme trykket som vipecen viste på pcen Ok, takk for info, da vet jeg at den er til å stole på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå