Gå til innhold

E30 325i Prosjekt Tyskerstuk

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kjøpte de på Koed. Ja, det er jo en investering i så måte, og når man også ser hva andre her inne får som bremsekrav til sine søknader så er det enten M3 eller Alpina.

EDIT: Da var det ikke toppen allikevel :) Hadde med en mekaniker idag for å være med å kikke på bilen, og etter vi hadde latt bilen gå litt så plukket jeg av registerdekslet for å se hvor lekkasjen kom fra. Og det rant ut ifra simringen til kamakselen. Denne har jeg liggende ny heldigvis, så den blir byttet så fort jeg får løsnet senterbolten i forkant på kammen, den sitter noe jæævlig. Skrudd rund nå desverre, så brainstorming må til ikveld!

Kommer jo ikke kjølevann i olja av den grunn at simringen er gåen?

Helt riktig, men fant derimot ut at jeg hadde glemt å stramme slangeklemmen på kjøleslangen fra ekspansjonstanken til toppen av kjøleren, der hadde det dryppet ned på blokka og blandet seg med olje fra simringen mens bilen var i bevegelse. Så da jeg la meg under og dro fingeren over bunnpanna, fikk jeg jo både kjølevann og olje på fingeren. DET var mye a grunnen til at jeg trodde det var vann i olja :?

Men før jeg så det, var jeg overbevist på at toppen var blåst og at det var kommet vann i olja, så vi tappet den for både olje og kjølevann og sjekket dem. Stappet en finger i den tappede oljen og en finger i ny olje (lik den på bilen) og de rant og dryppet like raskt fra fingerne. Mekanikeren som var hos meg sa også at han ikke så noe kjølevann i olja, så var vel innbilning fra min side. Er ingen lekkasjer fra toppakningen.

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
meisel er altid en fin ting på skruer viss en kommer til da. å varme. bruker bare piper med 6 kant i jeg.. blir så fort runde med de andre pipene.

Ja, varme kan være et tips, men saken er at det er en torx bolt som sitter "innsunket", altså jeg kommer ikke til med noe meisel fra siden. Prøvde med en 6-kant 9mm, som er den riktige størrelsen, og da glapp den bare over med muttertrekker. Prøve å meisle den litt ned, slå på en 8mm og bare kjøre på med muttertrekker. Ut skal den, enten den vil eller ikke.

Skrevet

viss det er innvendig kan du jo prøve med kjørner da ;) men ikke altid lett nei. men hjelper jo ofte mye når en får slag innover så du har ikke en slagnøkkel ? som du setter torxen på ?

Skrevet

Her ser du problemet (lånt bilde). Er ikke lett å komme til den der, men kjør på med forslag folkens.

fa7sde0o6salzz9l62w8.jpg

Skulle forøvrig montere høyre kalipper istad da jeg pakket den ut og så at lufteskruen var knekt #-o Den var skrudd i før transport, noe jeg ikke kan fatte at de har gjort. Disse skulle fulgt med løst! Så nå må jeg ha en ny kalipper, gidder ikke begynne å borre ut resten av skruen og ødelegge gjenger og alt når jeg har betalt så mye for dette.

Har sendt en mail til Koed, så regner med de ordner opp i dette til uken ;)

OBS! Noen som har et sett med 15" hjul med god plass i, eller et sett med 16" de vil låne bort til meg, så jeg kan få vist bilen? Har fått låne noen 15" av Anders87, men de passet desverre ikke, de tok i kalipperen pluss at innpress var feil :?

Skrevet
Er det ikke nye calippere a? Trenger ikke borre ut lufteskruen da, bank inn et torx skrujern, så tipper jeg den går ut ganske lett...

Siden kaliperne er såpass nye tror jeg ikke de sitter så hardt nei, smal sak å få ut. Bra du står på Frank, har sommerfølelse nå med E30'en ute av garasjen og steikendes sol! :D

Skrevet

Jo, den sitter godt. Og godset i skruen er relativt mykt, så det går bare rundt. Gidder ikke bry meg mere med det, Koed får fikse opp i dette. Dessuten er jo skruen knekt, og må uansett ha denne ny, og den er det sikkert bare Alpina som har tenker jeg. Og ja, har sjekket om skruen fra de originale er like og det er de ikke.

Winchester: Ikke lenge til sommeren nå nei, gleder meg som f**n :) Håper du kommer på treff til sommeren da.

Skrevet

Aha, såpass ja. Da er det like så godt at de får fikse opp i det, hehe.

Ja, våren kom hit iløpet av forrige uke, så nå nærmer det seg. :D Vi får se, må nok ta meg en tur nedover en gang. :)

Skrevet

Kjøpt inn nye bremser bak, montert de idag

lf0rci1cm2sfk21w28iq.jpg

Sånn blir det foran

bxiqwoabj6dbpxus1u8q.jpg

Her er den knekte skruen i kalipperen

xr1rvutda6y65vg4g3wv.jpg

De jobber med å sende en ny opp til meg, håper å ha den i slutten av uka om jeg er heldig.

Skrevet

leif harald: Det var tungt å styre med bilen på søndag for å si det sånn, Jack Daniels sørget for det kvelden før :lol:

Republic: Takker for det, bor egentlig ikke der nå lengre, flyttet noen km lengre nord.

Her er noen bilder av hele bilen anno 2010:

i8rm3r7jyhxeqyo2fn7b.jpg

jz0wxxgshg33lpqbp715.jpg

Koed hørte aldri noe mer fra Alpina så da ordnet jeg det selv. Dro på Mekonomen og hørte om de hadde lik lufteskrue og det hadde de jammen meg. Så da kjøpte jeg en og dro hjem. Fant en 3mm torx-bits og banket løs på den gjenværende skruen, da løsnet den. Så nå er nye bremser montert rund baut :P

d7ease5isnok99vo9n93.jpg

81u5guso3i8m6a8wipcj.jpg

Fått tak i noen fete sommerhjul også, gleder meg til å få de på!

oiqy22q2rbgeebm5bz2a.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...