Gå til innhold

E30 325i Prosjekt Tyskerstuk

Anbefalte innlegg

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Har dere ikke sånt deksel i carbon da gutter :wink:

PeeBee har form og kan lage det !! :D

Haha, ekling ;)

Mye pæng for å få disse i carbon da Yngve?

Edit: PeeBee motorsport du mente ikke sant?

Skrevet
Hei! Rå bil dette, orker ikke å lete så jeg fyrer løs, hvilke bremser bruker du frem? Og fortsatt 4x100? :)

Ståle

Hei, takk for det :)

Bruker 296mm Alpina bremser, 4x100 ja.

Skrevet

Til Info for de som har lyst på disse bremsene så må nok disse kjøpes brukt.

Var i kontakt med koed og de sa at alpina just hadde sluttet å selge disse når jeg skulle kjøpe av de. (Vår 2011)

Slik jeg forsto på koed så var FTE siste man som fikk kjøpe alpina bremser av de.

Men det er jo lov å prøve seg å høre med koed.

Skrevet

Var i kontakt med koed og de sa at alpina just hadde sluttet å selge disse når jeg skulle kjøpe av de. (Vår 2011)

Slik jeg forsto på koed så var FTE siste man som fikk kjøpe alpina bremser av de.

Hadde de deler til de?

Skrevet

Hmm, var heldig jeg da. Kjipt for andre som vil godkjenne da :(

Skrevet

Jada, men tror andre bolt-on bremser blir vanskeligere å få godkjent. Virket sånn da jeg skulle godkjenne min. Men man kan jo bygge om til 5-bolt og kjøre E30-E36 M3 :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Skal ha ny eksos på bilen i vinter, for nå er det originale kun "koblet" på downpipene. DP er doble 3" og eksosen er 1,75" MED kat, sier seg selv at det fungerer som en effektplugg. Så, hvor skal jeg handle inn rør til rimeligst penge, og hva vil dere anbefale meg å bygge? Mellompotte eller ikke? Dobbel 3" hele veien? Gå ned til 2,5" etter downpipe og kjøre det hele veien? Eller dobbel 3" til en mellompotte og evt dobbel 2,5" resten, eller enkel 3"?

Har noe rabatter på Mekonomen, kjøpe inn rør der og bygge ut ifra?

Skrevet

Ok, takker for svar ;) Blir det mest hensiktsmessig å kjøre begge 3" DP inn i en mellompotte og enkel 3" ut kanskje? Har litt lyst til å kappe DP og sveise på overganger til 2,5" før de kommer ut under bilen, for pr. idag så er de det laverst punktet på bilen nesten. Vet ikke om det har noe å si for effekten, kanskje fare for litt tidligere mottrykk evt?

Nå skal det jo sies at jeg kjører relativt lite i ladetrykk, og turboene er ganske små, så tror egentlig ikke at overgang fra 3" til 2,5" på downpipe vil ha noe særlig å si. Og bilen er godkjent uten katalysator, så holder meg fortsatt "lovlig" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...