Gå til innhold

E30 325i Prosjekt Tyskerstuk

Anbefalte innlegg

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Spiderpig: Takk for det :)

Driver i garasjen i alle ledige stunder, nå har jeg bestilt ny ekspansjonstank og nytt lokk til kontaktene som sitter ved siden av luftfilteret. Alt annet er ferdigmontert nå, radiator og alle slanger. Nå skal jeg lufte bremsene så jeg får satt bilen ned på bakken igjen.

Kommer med en bilde-update senere ;)

Skrevet

Litt update igjen.

Har nå fått komplettert hele motoren bortsett fra ny ekspansjonstank som jeg venter på. Valgte å bruke originale luftfilterboksen og LMM istedet for åpent filter og elendig brakett som ikke så bra ut. Synes dette ser bedre ut:

t3e7ow5v0d7dchudiqcl.jpg

Innimellom slagene koblet jeg av litt med å dekorere litt i garasjen ;)

6nwujbd6a1tu76bgp6jj.jpg

Har selvfølgelig bilde av E30en jeg hadde som 19-åring hengende. Hehe

dkgkutpw625sldo1trab.jpg

Anyways, endelig fått bilen ned på bakken igjen. Nå skal det begynnes inni bilen. Få alt av el. til å funke, legge opp til stereo, sette inn alarm, bygge buret, få inn teppe og platelegge bakseteplassen. Men først skal motoren startes :)

j0v627hdd5lc18y7hbvv.jpg

5pfdwgp0635dr19d6qdk.jpg

Skrevet

Den røde du hadde som 19-åring var drit-tøff spør du meg! Har sans for røde bmw'er jeg.. Har ikke flere bilder? :P Tilbake til bilen tråden handler om, denne tror jeg blir rimelig rå!! Her må jeg følge med, lykke til videre ! ;)

Skrevet

Dette har jeg veeeeldig sansen for.!! Har du noe peiling på hva alt koster til sammen med d du har gjort?? ta d på PM om du vil..

Skrevet

Ante meg at den bilen var avregistrert ja. Han jeg solgte den til ga stort sett faen og så har det sikkert ballet seg på. Synd, for den var utrolig fin da jeg hadde den.

Jørgen Lie: Har ikke regnet sammen hvor mye det har kommet på hittil, men har nå tatt vare på absolutt alle kvitteringer. Et sted mellom 60 og 70 store snakker vi nok...

Skrevet
hva mener du med Tyskerstuk?

Tyskerstuk er en benevnelse på en type utseende på bilen, opprinnelig fra Tyskland der de ofte senker bilene helt ned over brede felger og med dekk som ikke helt dekker felgkanten (kalt dekkstrekk). Altså de blir seende lave og breie ut.

Håper det ga en grei forklaring ;)

Skrevet

Da har jeg fått begynt inni bilen. Har borret og festet buret nå. Skrudde sammen alle skjøter først og borret hull til fester etterpå. Så nå sitter det som det skal. Skal ta ut krysset og B-bjelken igjen imorgen, så det blir litt lettere å komme til bakseteplassen, nå skal jeg igang med å måle og skjære til plater som skal festes på bakseteryggen og setet.

yqwomuobiuo6ta2fnksw.jpg

wjhf93xrdojsx2fgyyus.jpg

vos2jj63g5y9yblc76s1.jpg

Buret får dere se i helhet når bilen er ferdig ;)

Har fått et utrolig bra tilbud på et brukt turbokit. En venn av meg tipset om et sett en kollega av han hadde kjøpt på PPF. Dette settet er custom, altså ingen "pakke" du kan kjøpe over disk. Det inneholder to (ja, 2) nyoverhalte SAAB Viggen-turbos med int. WG, grenrør, downpipes, IC, M3 3,2L dyser, luftfiltere, alle trykkrør, dump, oljetilførsel.... Mangler toppakning og ARP studs.

Vi kan nok kalle det et bolt-on sett, siden jeg ikke i første omgang kommer til å plukke ut motoren for å O-ringe og frese ned stempler. Forrige eier kjørte med 3mm MLS-pakning og ladet rundt 0,7bar.

Så dette blir spennende :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...